Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Hur känns det? det var ju trots allt ett tag sedan du köpte något.
Hahaha, vilken mobbing!
Måste erkänna att jag fick abstinens. Har inte handlat något mer en ett par flaskor i taget bara för att dricka sedan i januari...
Var inne och surfade på Farr, och det lät alldeles för gott för att inte göra något åt saken.

Flaskorna får ligga kvar i London så länge tillsammans med all Bordeaux 08 jag köpte upp mig på.
Janne bokade en resa hit igår över jul och nyår, så då VET jag att jag kommer att få dricka lite gott iallafall...
 
SV: Era senaste vininköp.

Krug88 skrev:
Hahaha, vilken mobbing!
Måste erkänna att jag fick abstinens. Har inte handlat något mer en ett par flaskor i taget bara för att dricka sedan i januari...
Var inne och surfade på Farr, och det lät alldeles för gott för att inte göra något åt saken.

Flaskorna får ligga kvar i London så länge tillsammans med all Bordeaux 08 jag köpte upp mig på.
Janne bokade en resa hit igår över jul och nyår, så då VET jag att jag kommer att få dricka lite gott iallafall...
Du köpte bara rosé för att få ligga eller hoppas du att Janne ska lösa det problemet?
 

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
Du köpte bara rosé för att få ligga eller hoppas du att Janne ska lösa det problemet?
Då min flickvän inte dricker alkohol så spelar det ingen större roll.
Hur menar du när du säger att Janne ska lösa det problemet, har du sett honom de senaste 20 åren?
 
SV: Era senaste vininköp.

Krug88 skrev:
Då min flickvän inte dricker alkohol så spelar det ingen större roll.
Hur menar du när du säger att Janne ska lösa det problemet, har du sett honom de senaste 20 åren?
Flickvän, grattis, då förstår varför du mjuknat så mycket den senaste tiden, mycket fredagsmys och filttofflor :)

Vad gäller Janne, ja det är ju ingen som direkt sopar mattan men perfekt att ha med sig, då står ju både du och jag ut som en värsta Adonis. Så det blir lätt för kvinnorna att välja :)
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
Vad gäller Janne, ja det är ju ingen som direkt sopar mattan men perfekt att ha med sig, då står ju både du och jag ut som en värsta Adonis. Så det blir lätt för kvinnorna att välja :)

Hahaha

Kan varit en av de hårdare kapningarna på länge!
 

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
Vad gäller Janne, ja det är ju ingen som direkt sopar mattan men perfekt att ha med sig, då står ju både du och jag ut som en värsta Adonis. Så det blir lätt för kvinnorna att välja :)
Hahahaha, underbart elakt!

Tyvärr är det inga av de lokala som förstår den sortens humor här.
Måste leta reda på en Australiensare eller Britt för att ha någon att såga...
 

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
Flickvän, grattis, då förstår varför du mjuknat så mycket den senaste tiden, mycket fredagsmys och filttofflor :)
Vette fasen om jag har mjuknat. I Vietnam är en man en man.
Själv har du ju en tjej som är halva din ålder och bestämmer allt. :-*

Kan inte påstå att jag vare sig tvättat, städat eller diskat den senaste månaden.
Kvinnor här känner sig förolämpade om de inte får ta hand om en, så det är bara att ställa upp.
Vad gör man inte för husfriden...
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

Krug88 skrev:
Vette fasen om jag har mjuknat. I Vietnam är en man en man.
Själv har du ju en tjej som är halva din ålder och bestämmer allt. :-*

Kan inte påstå att jag vare sig tvättat, städat eller diskat den senaste månaden.
Kvinnor här känner sig förolämpade om de inte får ta hand om en, så det är bara att ställa upp.
Vad gör man inte för husfriden...


Jaja, kan man inte ta med sig vin från "semesterorten" kan man alltid ta med sig en tjej hem :-\
 
SV: Era senaste vininköp.

Krug88 skrev:
Vette fasen om jag har mjuknat. I Vietnam är en man en man.
Själv har du ju en tjej som är halva din ålder och bestämmer allt. :-*
Ja, jag har förstått att det är så både i Vietnam och Zürich. Det är bara på ett forum man kan få sådan kunskap skrivet av riktiga män bakom ett tangentbord ::)

Vad gäller ålder, det är en börda som man får bära, som du vet så är det ju kvinnorna som väljer partner och jag har väl haft otur ;D
 

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Måste ju vara drömmen att hitta en brutta som inte dricker alkohol! Då får du ju allt själv och får vara ifred på vinprovningarna :D
 

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Bubblaren skrev:
Måste ju vara drömmen att hitta en brutta som inte dricker alkohol! Då får du ju allt själv och får vara ifred på vinprovningarna :D
Hahaha, ja det är väl den positiva sidan.
Men ofta är ju halva nöjet att prata med någon om vinet man dricker...
 

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
Ja, jag har förstått att det är så både i Vietnam och Zürich. Det är bara på ett forum man kan få sådan kunskap skrivet av riktiga män bakom ett tangentbord ::)
Hahaha.
Jag är dock lite besviken på dig, hade hoppas på en hårdare sågning i retur...
Jag vet att du har det i dig!
 

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Krug88 skrev:
Hahaha, ja det är väl den positiva sidan.
Men ofta är ju halva nöjet att prata med någon om vinet man dricker...

Det har du väl, någon att prata vin med. Dessutom, emedan du dricker viner med Jimmy & Co så städar bruttan huset och stryker dina fillingar. Perfekt fördelning, båda nöjda med sitt. 8)
 

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Bubblaren skrev:
Det har du väl, någon att prata vin med. Dessutom, emedan du dricker viner med Jimmy & Co så städar bruttan huset och stryker dina fillingar. Perfekt fördelning, båda nöjda med sitt. 8)
Jimmy & Co befinner sig i Stockholm, jag i Saigon.
Lite struligt att träffas och dela på en flaska...
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Beställde två 6-pack Salon -96. Gick och hämtade ut sugen som fan och öppnar kartongerna och det är 12 flaskor Salon -97. Handlarn jag beställde från har stängt ner hemsidan och svarar inte på telefonen. Jag öppnar en och den smakar ungefär som Moet. Öppnar en till och den är likadan.. Jag börjar typ gråta... Sen vaknade jag. Puh.... :D
 

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Krug88 skrev:
Jimmy & Co befinner sig i Stockholm, jag i Saigon.
Lite struligt att träffas och dela på en flaska...

Jo jo, men du ser väl framåt i tiden. Eller stannar du i Saigon livet ut?
F ö finns det väl andra män i Saigon som tycker om vin, eller?? Du måste se till du har lekkamrater, annars blir det lätt tråkigt.
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Knallade in på SS idag för att hämta ut en Jean Fillioux La Pouyade eller snarare det var vad jag trodde jag skulle hämta ut men väll på plats så hade de ingen aning om vad jag pratade om och någon order låg inte inne vad de kunde se. Däremot fanns det 1fl Glenfarclas Cask 105 & 1fl Jack Daniels 160 som jag hade beställt och det var därför jag hade fått ett sms om att min order hade kommit.
Lite halvsnopet och halvirriterad försöker jag komma på när jag beställt dessa flaskorna men minns bara vagt att jag gjort det men tyvärr inte när så jag lade en ny order på Jean Fillioux och får väll tröstdricka de andra tills den dyker upp.
 
Toppen