Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

Patric

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

min "vinresa" till italien blev lätt stukad av att resten av familjen inte riktigt hade samma fokus i värmen så jag fick nöja mig med några gårdar i valpolicella.. normalt är jag ingen italien kille och speciellt inte amarone.. jag är fortfarande inte någon amarone människa men quintarelli gör världens bästa och hans viner är mycket speciella.. är du nyfiken så står det om dom här:
http://munskankarna.fi/Site/Widget/Edit ... 2_2010.pdf
 

Mmm

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Köpte mitt livs dyraste vin igår... En Leroy Grands-Echezeaux 1964. Nu gäller det att para ihop den med en lämplig middag.
 
SV: Era senaste vininköp.

Mmm skrev:
Köpte mitt livs dyraste vin igår... En Leroy Grands-Echezeaux 1964. Nu gäller det att para ihop den med en lämplig middag.
Varför (och var) köpte du den. Pga jubileum eller bara för att det är gott? Kul och grattis iallafall :)
 

Mmm

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

På Esprit-du-vin i Köpenhamn! Inget jubileum, bara en förhoppning att det skall vara en "upplevelse för livet"! Cellartrackernoteringarna är i alla fall lovande...
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Lite smått o gott men hittade bl.a. en halv låda Bruno Paillard -96 för 34 Euro/flaskan som jag naturligtvis knep.
 
SV: Era senaste vininköp.

Jos skrev:
Lite smått o gott men hittade bl.a. en halv låda Bruno Paillard -96 för 34 Euro/flaskan som jag naturligtvis knep.
Jag är nornalt sett ingen fan av Bruno Paillard med just 96an har de faktiskt lyckats riktigt bra med. Drack min sista för ett år sedan och då hade den börjat få lite trevliga mognadstoner , fortfarande med en frisk syra som många 96or. Tyvärr som andra 96or, flaskvariationen kan vara lite hög.

PS. Var köpte du den
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
Jos skrev:
Lite smått o gott men hittade bl.a. en halv låda Bruno Paillard -96 för 34 Euro/flaskan som jag naturligtvis knep.
PS. Var köpte du den
På en typ "whole sale" mellan Pauillac och Bordeaux någonstans. En jätteaffär som hade massvis med kul men varierande priser... Hittade lådvis med Billecart Salmon GC -96 men priset var för högt så där blev det stopp.
 
SV: Era senaste vininköp.

Jos skrev:
shorepower skrev:
Jos skrev:
Lite smått o gott men hittade bl.a. en halv låda Bruno Paillard -96 för 34 Euro/flaskan som jag naturligtvis knep.
PS. Var köpte du den
På en typ "whole sale" mellan Pauillac och Bordeaux någonstans. En jätteaffär som hade massvis med kul men varierande priser... Hittade lådvis med Billecart Salmon GC -96 men priset var för högt så där blev det stopp.
Hur kan priset vara för högt på Billecart Salmon GC 96 ;D

Vad hette affären eller är det en afffärshemlighet :) ?
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
Jos skrev:
shorepower skrev:
Jos skrev:
Lite smått o gott men hittade bl.a. en halv låda Bruno Paillard -96 för 34 Euro/flaskan som jag naturligtvis knep.
PS. Var köpte du den
På en typ "whole sale" mellan Pauillac och Bordeaux någonstans. En jätteaffär som hade massvis med kul men varierande priser... Hittade lådvis med Billecart Salmon GC -96 men priset var för högt så där blev det stopp.
Hur kan priset vara för högt på Billecart Salmon GC 96 ;D

Vad hette affären eller är det en afffärshemlighet :) ?
Jadu.. kommer ju inte alls ihåg vad den hette. Vi stannade för att jag höll på att somna vid ratten och visste inte ens att det var en vinaffär för det såg ut som ett tivoli typ... Tror de ville ha runt 1500 sek flaskan om jag minns rätt.
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Gick förbi SS Passagen och köpte ett par Billecart-Salmon NF 2000 på halvflaska. Upptäckte även att Gosset Rosé har bytt etikett - den nya ser inte klok ut!

rckbqb.jpg
 
SV: Era senaste vininköp.

Jos skrev:
shorepower skrev:
Vad hette affären eller är det en afffärshemlighet :) ?

Haha.. helt sjukt. Jag kollade snabbt på kartan, gissade vart vi var och skrev in ett bynamn på wine-searcher som jag aldrig hört talas om och butiken som dyker upp är den vi var i... http://wine-tourism-france.winery.fr/wine-shop/1001-wines.asp
Ser ut some en intressant butik, verkar inte ha priser på de mer intressanta vinera på webben dock, så man får väl svänga förbi :)
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
Har slagits länge för att få tag i 2002 Jacquesson Aÿ Vauzelle Terme och äntligen lyckades det

Som Peter Liem skriver:
This is, simply put, the greatest champagne I have ever drunk from Aÿ
Grattis! Vart fick du tag på dom? Behöver du verkligen alla? ;)
 
SV: Era senaste vininköp.

Köpte dem på FRW. De fick hela 3 (TRE) stycken så min vilja att dela med mig är låg. Finns nån handlare i Tyskland som har och vägrar sälja och så två handlare i Italien, men det kanske kommer fler snart.
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
Köpte dem på FRW. De fick hela 3 (TRE) stycken så min vilja att dela med mig är låg. Finns nån handlare i Tyskland som har och vägrar sälja och så två handlare i Italien, men det kanske kommer fler snart.
När jag ringde till Jacquesson sa dom att dom slutat sälja!!
 
Toppen