Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Era senaste vininköp.

Skumpagne skrev:
Fråga hur många beställningar dom.fått in senaste 48h
+1!
Vet inte hur många flaskor det är kvar nu, men jag kan nog säkert se till så att en bekant tar bort era beställningar så att jag får mina ::)
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
SV: Era senaste vininköp.

Gurto skrev:
Hämtade idag 2 flaskor Bruno Paillard, Brut Assemblage, 2002. Detta efter att jag blev sugen då jag läst om det här:

http://vinare.blogspot.se/2012/11/2002- ... blage.html

Någon mer som druckit och har åsikter?

Jag drack en flaska Bruno 1999 till en middag på himlen där till och om minnet inte sviker mig så var det inte ett köp jag ångrade. Gillar Brunos champagner och -02 lär ju inte vara ett undantag
 

perpro

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Då blev det en Krug 2000 idag, dessutom Selosse Initial, Château La Louvière Blanc 1994, Château Léoville Barton 1988 förutom Dujac Chambolle Musigny 2010, Clos des Saint Yves Savenniers 1982 (underbar doft, lite sämre i munnen) och så klart Jos' tips Chanoine 1995.

God jul
 

KimHartman

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

En del Champagne från senaste SB-släppet:

3 st 2002 Pol Roger Blanc de Blancs
3 st N.V. Jacques Selosse Initiale
2 st 2002 Taittinger Comtes de Champagne
 

jocke

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Comtes de Champagne 1971 :D. Mitt födelsår och samlingen blir större :). Kanske inte det bästa året för Comtes men ändå ett bra år. Sen kom det hem en gott och blandat kartong med champagner jag måste testa
2 st Savart Dame de Coeur 2007
2 st Giraud Hommage à François Hémart
2 st Savart Calliope
2 st Gardet 2002
och från SB hämtades 2 st Chanoine 1995
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Era senaste vininköp.

Jag vill först och främst tacka Martin som öppnat upp mina ögon för en ny stjärna i champagne, Frédéric Savart. en riktigt intressant odlare som jag kommer följa i framtiden med stort intresse - det kommer inledas med följande flaskor

4st L'accomplie
4st Bulle de Rosé
4st Millésime 2008
2st Calliope 2006
2st la Dame de Coeur 2007
 
Toppen