Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

magnum skrev:
Tror dom fortfarande har 1996 Magnum i BS på SB ;D

De har i alla fall en Belle Epoque magnum för 2330 kr. Hur vet man vilken årgång det är?
 

anders

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
De har i alla fall en Belle Epoque magnum för 2330 kr. Hur vet man vilken årgång det är?

Ringer leverantören. Jag kollade lite snabbt på deras hemsida men de hade ingen magnum listad. Kan indikera att den är slutsåld...
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
De har i alla fall en Belle Epoque magnum för 2330 kr. Hur vet man vilken årgång det är?
WOW. sist jag kollade var priset ca 1800 :mad: men om det är 96or kan det nog vara OK !
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Köpte en flaska Charles Heidsieck Brut Réserve idag på Stuttgarts flygplats. Det blir en ny bekantskap för mig. Någon som provat?
 

anders

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Köpte en flaska Charles Heidsieck Brut Réserve idag på Stuttgarts flygplats. Det blir en ny bekantskap för mig. Någon som provat?

Ja, Stuttgarts flygplats är en förbaskat trist historia. ;D
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Köpte en flaska Charles Heidsieck Brut Réserve idag på Stuttgarts flygplats. Det blir en ny bekantskap för mig. Någon som provat?

Gamle Champagne Charlies standardmärke.

Jag provade den i Reims en gång då jag fick den som aperitif till middagen.

Dessvärre hade jag provat skumpa hela dagen utan att spotta och var inte i direkt full vigör, men vad jag minns var det en hyfsad upplevelse om än inte någon värsting.
 
SV: Era senaste vininköp.

magnum skrev:
WOW. sist jag kollade var priset ca 1800 :mad: men om det är 96or kan det nog vara OK !

Det var väl ingenting; på Belle Epoque Rosé har de höjt priset från runt tusenlappen till...2120:- !!! ???
 

Håkan

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Blev lite Dönnhoff 07or igår, 6-pack av Oberhauser Leistenberg Kabinett, Felsenturmchen Spätlese och Niederhauser Herrmannshöhle Spätlese. Och jag som inte skulle handla...
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Era senaste vininköp.

maxistockholm2 skrev:
Det var väl ingenting; på Belle Epoque Rosé har de höjt priset från runt tusenlappen till...2120:- !!! ???
Japp såg det, dessutom får man aldrig nån när man beställer ???. Köpte igår från annat håll än SB, Belle Epoque Rose 99 Magnum för 2200SEK ;D
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

anders skrev:
Ja, Stuttgarts flygplats är en förbaskat trist historia. ;D

Jag bodde dessutom två nätter på flygplatshotellet... Men de hade god sparris!
 

anders

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Jag bodde dessutom två nätter på flygplatshotellet... Men de hade god sparris!

För att göra dig än mer bedrövad så låg tidigare en riktigt trevlig tvåstjärna, Speisemeisterei, på ett slott ca tio minuter med taxi bort. Jag minns fortfarande deras pumpasoppa med en Gewürztraminer (märke glömt). Jag har dock för mig att toppkocken la stekspaden på hyllan vid årsskiftet. Jag vet inte om de fortfarande bedriver verksamhet men det kostar ju inte många ören att ringa och kolla om du ska till Stuttgart igen. http://www.speisemeisterei-stuttgart.com/
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

anders skrev:
det kostar ju inte många ören att ringa och kolla om du ska till Stuttgart igen. http://www.speisemeisterei-stuttgart.com/

Tack för tipset. Det är risk för att det blir fel besök i Stuttgart. :)

I dag dök skatteåterbäringen överraskande upp på kontot och då kunde jag inte låta bli i att investera i en Pol Roger Cuvée Sir Winston Churchill 1998. 1996:an är bland det bästa jag druckit och jag har gått och längtat efter att få lägga vantarna på 1998:an ett tag. Det var en härlig känsla att strosa igenom stan med den mycket vackra kartongen under armen.
 

anders

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Jag, Vinosapien och två till delade på en sådan butelj för några veckor sedan och det bästa var att den var kall, torr och verkligen gratis! :D
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

Såg på SS.se att några flaskor Salon 96 hade dykt upp på Hansacomp. Så var inne på systemet på lunchen och la en beställning på en flaska. Dock ringde jag och kollade med hansacompagniet nu, och det verkar som att jag var försent ute :'(

Typiskt :mad:
 

anders

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
Såg på SS.se att några flaskor Salon 96 hade dykt upp på Hansacomp. Så var inne på systemet på lunchen och la en beställning på en flaska. Dock ringde jag och kollade med hansacompagniet nu, och det verkar som att jag var försent ute :'(

Typiskt :mad:

Låt detta bli en läxa. Man ringer ALLTID först till bolaget som har flaskorna listade. Finns flaskorna kvar ser du till att de reserveras i ditt namn och ställs undan. Meddela dem att ditt favvo-SS kommer att kontakta dem senare för transport. Ta också namnet på personen du talar med så du kan lämna detta till personen på fovvo-SS som referens.
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

anders skrev:
Låt detta bli en läxa. Man ringer ALLTID först till bolaget som har flaskorna listade. Finns flaskorna kvar ser du till att de reserveras i ditt namn och ställs undan. Meddela dem att ditt favvo-SS kommer att kontakta dem senare för transport. Ta också namnet på personen du talar med så du kan lämna detta till personen på fovvo-SS som referens.
Borde såklart gjort så :mad: Tack för tipset iallafall =)
 

v_skogh

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
Såg på SS.se att några flaskor Salon 96 hade dykt upp på Hansacomp. Så var inne på systemet på lunchen och la en beställning på en flaska. Dock ringde jag och kollade med hansacompagniet nu, och det verkar som att jag var försent ute :'(

Typiskt :mad:

Bommade också dessa flaskor. Såg redan i söndags att de fanns till förfogande. Polaren ringde igår morse men då va de slut :(
Jaja, får väl sitta å vänta på att min låda PP -99 ska dyka upp.
 

v_skogh

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Mina PP -99 har dykt upp, midsommar är räddad :D

Ingen som handlade på auktionen idag då?
 
Toppen