Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Esperanto

Keen

slan
Måste medela att Esperanto är magiskt bra. De levererade en helhet som slår det mesta jag varit med om inklusive två trestjärniga ställen. Helt galet att de bara har en stjärna.

Kul att höra! Var alldeles för länge sen jag var där!
 
  • Like
Reactions: Jos

gece

Man vänjer sig.
Måste medela att Esperanto är magiskt bra. De levererade en helhet som slår det mesta jag varit med om inklusive två trestjärniga ställen. Helt galet att de bara har en stjärna.
Har inte varit där på länge men minns det så jag med, och med tanke på den höga standarden hos Shibumi vore det konstigt om storebrorsan inte var kanon. Själv ska jag se till att besöka Imouto hyfsat snart...
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Jos

Jos

Medlem
Kanske att smakerna ska upp ett snäpp för tre stjärnor mem allt annat är där utan tvekan. Tvåstjärniga är dom definitivt.
 

MartinE

Medlem
Måste medela att Esperanto är magiskt bra. De levererade en helhet som slår det mesta jag varit med om inklusive två trestjärniga ställen. Helt galet att de bara har en stjärna.
Jag håller med dig. Kul att ditt besök var så bra!

Vilka viner blev det?
 

Jos

Medlem
Jag håller med dig. Kul att ditt besök var så bra!

Vilka viner blev det?
Tänkte vinpaket och men frågade vad det innehöll och efter han nämnt några jag inte kände igen från Jura, Chinon och nån cider så blev det vinlista :) Vi började med J-L Vergnon Murmure som var bra och sen Leroy Bourgogne Blanc -00, fantastiskt fräsch för sin ålder och beundransvärt hur det enklaste vinet de gör kan vara så bra. Under tiden luftades Raveneau Butteaux -13 som var grym. Palacio de fefinanes lll -12 Albarino fick lite tufft efter det men var också väldigt bra. Blev bara en röd i och med Anne Gros Les Haut Jarrons, Savigny Les Beaune -10 men helt perfekt vin för stunden, satt och sniffade läääänge.

Ovan viner blev lite billigare än vinpaket och det var mycket kommenterande om hur goda vinerna var trots att jag egentligen var enda vinnörden.


Kan bara instämma i Anders gamla inlägg att det är trist att de (fortfarande) brygger något obskyrt kaffe vid bordet som inte känns så tillfredsställande när man bara vill ha en rejäl espresso.
 

MartinE

Medlem
Kan bara instämma i Anders gamla inlägg att det är trist att de (fortfarande) brygger något obskyrt kaffe vid bordet som inte känns så tillfredsställande när man bara vill ha en rejäl espresso.
Ha - det hade jag faktiskt förträngt! Definitivt mer kul är bra.

Ge mig en riktig kaffe, liksom!
 
  • Like
Reactions: Jos

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Måste medela att Esperanto är magiskt bra. De levererade en helhet som slår det mesta jag varit med om inklusive två trestjärniga ställen. Helt galet att de bara har en stjärna.
Bilder?
 

Jos

Medlem
Ask and thou shalt receive :)

Bara sista bilden är en rätt, de andra är amusar. Det var alltså 9 rätter till som jag inte fick med då min mobil hade mjukvarufel och höll på att brinna upp.

Edit. har försökt två ggr men blir ändå komprimerad skitikvalitet på bilderna...


WP_20160226_20_15_16_Pro_LI.jpg
WP_20160226_20_23_04_Pro_LI.jpg
WP_20160226_20_25_28_Pro_LI.jpg
WP_20160226_20_35_57_Pro_LI.jpg
WP_20160226_20_36_36_Pro_LI.jpg
WP_20160226_20_39_43_Pro_LI.jpg
WP_20160226_20_45_23_Pro_LI.jpg
WP_20160226_20_57_02_Pro_LI.jpg
WP_20160226_22_05_38_Pro_LI.jpg
 
Last edited:

Jos

Medlem
Blöder telefonen också, låter inte alls bra. Bäst att du byter till en iphone snabbt...
Ja du menar till en sån pensionärstelefon från de som brukade göra grymma versioner av existerande produkter men som nu gör... ehr... extremt likartade versioner av existerande produkter? :D

Någon som vet hur man lägger upp bilder i bättre kvalitet? Finns det någon inställning jag missat?
 

Keen

slan
Ja du menar till en sån pensionärstelefon från de som brukade göra grymma versioner av existerande produkter men som nu gör... ehr... extremt likartade versioner av existerande produkter? :D

Någon som vet hur man lägger upp bilder i bättre kvalitet? Finns det någon inställning jag missat?

Jag är villig att testa nytt, bara att langa på en sån där protoptyptelefon ;) Bara ni fixar mjukvaran först :cool:
 
  • Like
Reactions: Jos

gece

Man vänjer sig.
Är detta början på slutet? Efter det gastro-svenska krog-apex, ragnarök? Eller är det dags för en ny påve, som citatet antyder (eller samma påve i nya kläder)? Skickar en tacksam tanke till dessa favoritställen. RIP shibumi och esperanto (imouto hann jag aldrig till).
Är personligen lite bitter över att jag aldrig hann med "ordinarie" Esperanto, bara sommarsalongen. Som iofs var kanon, men ändå.
 
Toppen