Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Finbesök

CH

Medlem
ldyc8.jpg


Märker att en utvandrare inte kunde hålla sig borta.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Finbesök

CH skrev:
ldyc8.jpg


Märker att en utvandrare inte kunde hålla sig borta.

Han befinner sig numera i ett land med en fungerande infrastruktur. Det är klart han inte kommmer att kunna hålla sig borta.
 

Krug88

Medlem
SV: Finbesök

Ja visst, jag har ju saknat att vara dryg mot folk! ;D
Samoaner förstår inte ironi alls, där måste jag säga vad jag menar eller inget alls...

Men är i Sydney sedan en vecka tillbaks där det finns bredband(fantastiskt!).

Har inte provat något värt att berätta om sedan början på februari så jag har inte haft något att skriva.
Det jag bläddrat igenom de senaste dagarna så kan jag bara säga att standarden har fallit lite...
Knappt några personangrepp, mjäkiga sågningar och mest gull med varandra.
Är det här nya Vinklubben.se?

Kram
Krug88
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Finbesök

Jimmy Forsman skrev:
Han befinner sig numera i ett land med en fungerande infrastruktur. Det är klart han inte kommmer att kunna hålla sig borta.

Där ser man, väntar bara på ett syrligt inlägg också så är det nästan som förr.

Edit: Hann inte ens skriva det förens det dök upp ett inlägg.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Finbesök

Krug88 skrev:
Ja visst, jag har ju saknat att vara dryg mot folk! ;D
Samoaner förstår inte ironi alls, där måste jag säga vad jag menar eller inget alls...

Men är i Sydney sedan en vecka tillbaks där det finns bredband(fantastiskt!).

Har inte provat något värt att berätta om sedan början på februari så jag har inte haft något att skriva.
Det jag bläddrat igenom de senaste dagarna så kan jag bara säga att standarden har fallit lite...
Knappt några personangrepp, mjäkiga sågningar och mest gull med varandra.
Är det här nya Vinklubben.se?

Kram
Krug88

Håller med helt och hållet. Har funderat på att lägga ned alltihopa.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Finbesök

Kommer nog inte att ske.

Det är väl kanske dags att ta tag i något sätt att få täckning för kostnaderna på det här. Det är ju inga stora summor, men ändå.
 

Per Stade

Lege artis
SV: Finbesök

Jimmy Forsman skrev:
Det är väl kanske dags att ta tag i något sätt att få täckning för kostnaderna på det här.
Det är ju inga stora summor, men ändå.

Borde finnas något EU-bidrag. Det handlar ju företrädesvis om
jordbruksprodukter.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Finbesök

hmmmmm, kanske ska lägga upp en startsida som är en bild på energiskog?
 
SV: Finbesök

Jimmy Forsman skrev:
hmmmmm, kanske ska lägga upp en startsida som är en bild på energiskog?
Prostitution är inte fel heller, bilder på BiBs som vi klickar på och hamnar på andra sköna webbsidor. lite klir i kassan och vi alla får lite skön känsla av förnedring ::)
 

Per Stade

Lege artis
SV: Finbesök

shorepower skrev:
Prostitution är inte fel heller, bilder på BiBs som vi klickar på och hamnar på andra sköna webbsidor. lite klir i kassan och vi alla får lite skön känsla av förnedring ::)

Nej nu går du för långt.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Finbesök

shorepower skrev:
Bra artikel för forumet att läsa inför helgens utsvävningar

di.se

Jag tror Herr Larsson talar direkt till oss på FW forumet "Förvisso erbjuder boxvinerna inget för den som bara söker stora och karaktärsfulla vinupplevelser. Men tack vare en kräsen publik, kritiska vinskribenter och ambitiösa importörer håller boxvinerna högre klass i Sverige än någon annanstans, och att för mig som vinjournalist ignorera över halva vinmarknaden vore inte bara löjligt, utan också tjänstefel."
 

Per Stade

Lege artis
SV: Finbesök

Bubblaren skrev:
Jag tror Herr Larsson talar direkt till oss på FW forumet "Förvisso erbjuder boxvinerna inget för den som bara söker stora och karaktärsfulla vinupplevelser.


Frågan är vad den söker efter som inte söker efter en upplevelse. Fylla?
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Finbesök

Om herr Larsson numer kallar sig journalist istället för skribent (vilket variit rådande kanon i branschen) så kan vi kanske förvänta oss kritiska artiklar, inträngande reportageserier om systembolaget och vinkritik värd namnet som inte räds att stöta sig de stora importörerna.

Hoppashoppashoppas.
 

sunqan

Vinös
SV: Finbesök

frågan är väl om inte en fylla på en halvdan bib känns bättre än en fylla på fyra flaskor romanee-conti :)

Eller kanske jag borde sagt bakfyllan känns bättre. (men vilken är mest prisvärd :)
-anders

edit: skriva foruminlägg på en mobil med automatisk stavningsändring är alltid intressant... bokhyllan fångade jag men halvan missade jag (bakfylla + halvdan)
 

Elvis

Medlem
SV: Finbesök

Den här kommentaren till vinkrönikan i DI är rätt rolig:

Är det mer lönsamt att köpa vin och dricka upp det än att köpa aktier på lång sikt?
 
Toppen