Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Fler krug-96?

hampus86

Medlem
Någon som vet om fler krug-96:eek:r kan hitta vägen till sverige? Känns som dom 2 jag har, är för lite. Skulle vilja ha chansen att kunna jämföra den under en längre tid, och i olika utvecklingsfaser, så man kanske lär sig något.
 

v_skogh

Medlem
SV: Fler krug-96?

Läste någonstans att de kommer släppa 600 stycken flaskor under året.
Tror det va skvaller från Vinnordic eller vad mässan nu hette.
 
Trådskapare
hampus86

hampus86

Medlem
SV: Fler krug-96?

v_skogh skrev:
Läste någonstans att de kommer släppa 600 stycken flaskor under året.
Tror det va skvaller från Vinnordic eller vad mässan nu hette.

Excellente!
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Fler krug-96?

Då gäller det att hänga på låset till den store Satans butiker innan stjärnkrogarna köper upp hela rasket.
 

Keen

slan
SV: Fler krug-96?

v_skogh skrev:
Läste någonstans att de kommer släppa 600 stycken flaskor under året.
Tror det va skvaller från Vinnordic eller vad mässan nu hette.

Du vet att det är dig vi kommer att lyncha om detta inte stämmer, eller om vi inte hinner få tag på några flaskor ;D
 

anders

Medlem
SV: Fler krug-96?

Keen skrev:
Du vet att det är dig vi kommer att lyncha om detta inte stämmer, eller om vi inte hinner få tag på några flaskor ;D

Jag börjar få en känsla av att hampus86 har ett större skyddsbehov än Bush och det säger inte lite. ;D
Kanske dags att ta ett snack med Secret Service hampus?
 

Keen

slan
SV: Fler krug-96?

anders skrev:
Jag börjar få en känsla av att hampus86 har ett större skyddsbehov än Bush och det säger inte lite. ;D
Kanske dags att ta ett snack med Secret Service hampus?

Nu ligger ju iofs hotbilden på v_skogh, men du har en poäng ;D
 
Trådskapare
hampus86

hampus86

Medlem
SV: Fler krug-96?

Secret service är värdelösa. Mossad, Shin Bet eller möjligtvis SAS(självklart flygbolaget) är dom som finns på min speed dial ;D.
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Fler krug-96?

hampus86 skrev:
Secret service är värdelösa. Mossad, Shin Bet eller möjligtvis SAS(självklart flygbolaget) är dom som finns på min speed dial ;D.

GSG 9 är ganska trevliga de med.
 

Elvis

Medlem
SV: Fler krug-96?

Jag har inte köat utanför SB förut men kommer definitivt att göra det om de släpper fler Krug 1996. Vad gäller då? Hur många flaskor får man köpa per kund? Hur långt innan måste man vara där?
 

Krug88

Medlem
SV: Fler krug-96?

Elvis skrev:
Jag har inte köat utanför SB förut men kommer definitivt att göra det om de släpper fler Krug 1996. Vad gäller då? Hur många flaskor får man köpa per kund? Hur långt innan måste man vara där?
Inte en susning, vägrar stå där och förnedra mig själv.
Det lyckas man ändå så bra med när man umgås regelbundet med Krug ;D

Köpte lite 96:eek:r i London och resten på privatimport från Moet-Hennessey.
För att nämna en magnum jag hittade i en liten butik i St Emilion...
 

anders

Medlem
SV: Fler krug-96?

Krug88 skrev:
Inte en susning, vägrar stå där och förnedra mig själv.

Utav nyfikenhet, om det är kö till kassan på NK alternativt väntetid på betjäning på hallen, vad gör du då? Svälter? ;D
 

Krug88

Medlem
SV: Fler krug-96?

anders skrev:
Utav nyfikenhet, om det är kö till kassan på NK alternativt väntetid på betjäning på hallen, vad gör du då? Svälter? ;D
Det löser sig nog utan att köa, jag har en cateringfirma :D
 

CH

Medlem
SV: Fler krug-96?

det gäller att hålla ögonen öppna då för det ska dyka upp flera salon 96 med i augusti. dock har de höjt till 1999 på dem.
 

Keen

slan
SV: Fler krug-96?

Vad kommer Krug:en kosta på SS? Såg ett par på Magasinets matavdelning i Köpenhamn för 2100 DKK ~ 2500kr. Gjorde jag en miss som inte slog till?
 

v_skogh

Medlem
SV: Fler krug-96?

Keen skrev:
Vad kommer Krug:en kosta på SS? Såg ett par på Magasinets matavdelning i Köpenhamn för 2100 DKK ~ 2500kr. Gjorde jag en miss som inte slog till?

Ingen aning vad de kommer kosta men en vild gissning är på strax under 2000 spänn.
 
SV: Fler krug-96?

Var nere på Regeringsgatan 44 i helgen och kompletterade lite. Naturligtvis kollade jag kring Krug 1996 och ingen av de jag pratade med visste om något släpp av Krug 1996 i Augusti.

Salon, ja men ingen Krug.

Eventuellt kunde det vara enbart till resturanger men det fanns det ingen information om.

Så det låter som lång näsa om man ställer sig i kö den 1:a och hoppas på att få 1-2 flaskor.
 
Toppen