Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Fler krug-96?

SV: Fler krug-96?

Har Salon så det känns bra (kan väl alltid ta några till om någon har ett gäng över) men Krug missade jag totalt. Var bortrest och när jag kom hem var de slut. Får väl köpa utomlands i värsta fall
 

Elvis

Medlem
SV: Fler krug-96?

Det går fortfarande att privatimportera Krug 1996 via SB! Jag gjorde en beställning på 12 flaskor för några veckor sedan och idag kom leveransen. Priset blev 1895 kr per flaska, vilket känns mycket rimligt. Nu har jag njutning för många år framåt.
 
SV: Fler krug-96?

Elvis skrev:
Det går fortfarande att privatimportera Krug 1996 via SB! Jag gjorde en beställning på 12 flaskor för några veckor sedan och idag kom leveransen. Priset blev 1895 kr per flaska, vilket känns mycket rimligt. Nu har jag njutning för många år framåt.

Vem är distributören i Sverige som du använde?

Tackar på förhand
 

Elvis

Medlem
SV: Fler krug-96?

Under "svensk leverantör" på privatimportsblanketten fyllde jag i Moet Hennessy Sverige AB.
 

Elvis

Medlem
SV: Fler krug-96?

Har för mig att det tog ungefär en månad innan jag fick besked och sedan ytterligare 2-3 veckor innan jag kunde hämta flaskorna. Privatimporten sköts av en central avdelning på SB och de har ofta lång orderkö.
 

Keen

slan
SV: Fler krug-96?

Elvis skrev:
Har för mig att det tog ungefär en månad innan jag fick besked och sedan ytterligare 2-3 veckor innan jag kunde hämta flaskorna. Privatimporten sköts av en central avdelning på SB och de har ofta lång orderkö.


Tack! Skönt att höra, då är det inte helt kört än så länge. Slängde även in en förfrågan om 6 flaskor krug 88 utan några som helst förhoppningar ;D
 

CH

Medlem
SV: Fler krug-96?

Jag skickade in min förfrågan 9 aug och pratade med systemet igår. Enligt dem så kommer det ta minst 2 veckor till innan de behandlar min förfrågan eftersom det kommit in mer förfrågningar under semestern än de klarat av.

Trött på att vänta på att kanske få ett nej eftersom jag gissade att det var en stor andel av oss här på forumet som testade sin lycka med krug -96orna kontaktade jag även Moet Hennesy för att kolla om det släppte till några flera men inte fått svar där ifrån heller.

Tur man ska ge sig ner till champagne och paris under några dagar i september. Förhopppningsvis kommer jag över några där till anständiga priser men jag lär nog knappast få dem så billigt som dig Elvis.
 

CH

Medlem
SV: Fler krug-96?

Och så fick man sin förfrågan godkänd, trevligt.
Då sliper man köa den 3 nov för Krug -96 och kan fokusera på de andra nyheterna.
 
Trådskapare
hampus86

hampus86

Medlem
SV: Fler krug-96?

CH skrev:
Och så fick man sin förfrågan godkänd, trevligt.
Då sliper man köa den 3 nov för Krug -96 och kan fokusera på de andra nyheterna.

va najs, hur exakt gick du tillväga? Trots att jag jobbar på SS har jag inte den blekaste hur det går till med privatimport :p. Vad blev priset per flaska?
 

CH

Medlem
SV: Fler krug-96?

hampus86 skrev:
va najs, hur exakt gick du tillväga? Trots att jag jobbar på SS har jag inte den blekaste hur det går till med privatimport :p. Vad blev priset per flaska?

Jag gjorde exakt som Elvis. Det gick vägen och slutade på 1895kr flaskan. Ska in och betala min handpenning imorgon.
Hur det gick till och hur lång tid det tog har Elvis förklarat tidigare


Elvis skrev:
Det går fortfarande att privatimportera Krug 1996 via SB! Jag gjorde en beställning på 12 flaskor för några veckor sedan och idag kom leveransen. Priset blev 1895 kr per flaska, vilket känns mycket rimligt. Nu har jag njutning för många år framåt.

Elvis skrev:
Har för mig att det tog ungefär en månad innan jag fick besked och sedan ytterligare 2-3 veckor innan jag kunde hämta flaskorna. Privatimporten sköts av en central avdelning på SB och de har ofta lång orderkö.
Lång orderkö är bara förnamnet, jag pratade med någon på privtimporten i fredags och då hade de fortfarande inte kommit fram till min förfrågan efter 1 månad. Eftersom det fanns en svensk agent så var hon snäll nog att skicka iväg förfrågan till dem under tiden jag var i telefonen och viola, i morse hade de svarat och godkänt min förfrågan.

Kan ju glädja alla andra med att det kommer in 750st till systemet den 3 nov och de kommer kosta 1895kr st de med så oavsett om man inte fått svar eller inte ens skickat in en privatimport förfrågan så borde man komma över någon eller några flaskor då.
 

Keen

slan
SV: Fler krug-96?

CH skrev:
Jag gjorde exakt som Elvis. Det gick vägen och slutade på 1895kr flaskan. Ska in och betala min handpenning imorgon.
Hur det gick till och hur lång tid det tog har Elvis förklarat tidigare

Lång orderkö är bara förnamnet, jag pratade med någon på privtimporten i fredags och då hade de fortfarande inte kommit fram till min förfrågan efter 1 månad. Eftersom det fanns en svensk agent så var hon snäll nog att skicka iväg förfrågan till dem under tiden jag var i telefonen och viola, i morse hade de svarat och godkänt min förfrågan.

Kan ju glädja alla andra med att det kommer in 750st till systemet den 3 nov och de kommer kosta 1895kr st de med så oavsett om man inte fått svar eller inte ens skickat in en privatimport förfrågan så borde man komma över någon eller några flaskor då.


Grattis!

Men vafan, jag skickade ju in min dagen före och har inte fått nåt svar ännu. =( Vilket nummer ringde du?
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Fler krug-96?

Keen skrev:
Grattis!

Men vafan, jag skickade ju in min dagen före och har inte fått nåt svar ännu. =( Vilket nummer ringde du?

Han måste väl ha Anitras privata mobbenummer, har man ett miffo som Göran i bingen 24/7 måste man väl bli glad om någon ringer och är trevlig mot en...
 

R.P

Medlem
SV: Fler krug-96?

CH skrev:
Jag gjorde exakt som Elvis. Det gick vägen och slutade på 1895kr flaskan. Ska in och betala min handpenning imorgon.
Hur det gick till och hur lång tid det tog har Elvis förklarat tidigare

Lång orderkö är bara förnamnet, jag pratade med någon på privtimporten i fredags och då hade de fortfarande inte kommit fram till min förfrågan efter 1 månad. Eftersom det fanns en svensk agent så var hon snäll nog att skicka iväg förfrågan till dem under tiden jag var i telefonen och viola, i morse hade de svarat och godkänt min förfrågan.

Kan ju glädja alla andra med att det kommer in 750st till systemet den 3 nov och de kommer kosta 1895kr st de med så oavsett om man inte fått svar eller inte ens skickat in en privatimport förfrågan så borde man komma över någon eller några flaskor då.

Jag betalade 216€ för Krug -96 på restaurang i fredags, det måste ha varit ett jävligt vettigt pris med facit i hand.
 

CH

Medlem
SV: Fler krug-96?

Keen skrev:
Grattis!

Men vafan, jag skickade ju in min dagen före och har inte fått nåt svar ännu. =( Vilket nummer ringde du?

Man fick med ett nummer i bekräftelse mailet som jag inte minns men jag ringde deras kundtjänst på 020-858500 och bad de koppla mig vidare.
Jag hade ju lite tur att hon på andra änden var sjyst nog att låta mig gå före i kön eftersom det fanns en svensk agent.
 

Elvis

Medlem
SV: Fler krug-96?

Grattis, CH! :)

CH skrev:
Kan ju glädja alla andra med att det kommer in 750st till systemet den 3 nov och de kommer kosta 1895kr st de med så oavsett om man inte fått svar eller inte ens skickat in en privatimport förfrågan så borde man komma över någon eller några flaskor då.

Finns Systembolagets oktober- och novembersläpp publicerade någonstans? Släpps några andra spännande champagner? Salon 1997?
 

CH

Medlem
SV: Fler krug-96?

Det komer en hel del spännande i november. Jag listade det jag hann uppfatta här:
http://www.finewines.se/forum/index.php?topic=46.450

Oktober finns här:
http://www.systembolaget.se/NR/rdonlyre ... runytt.pdf

Jag var och betalade handpenningen idag på lunchen. Det känns lite snopet att betala över 6000kr utan att få plocka med sig något ur butiken. Inga Henriot -96 hade kommit och resten av grejerna jag väntade på kanske hade kommit men de hade inte hunnit packa upp dem ännu.
 

Elvis

Medlem
SV: Fler krug-96?

Ah, spännande! Frågan är bara hur mycket som kommer att återstå av min champagnebudget efter resan till Champagne i oktober. Måste nog äska mer pengar. ;)
 
Toppen