Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Fler krug-96?

Martin

Medlem
SV: Fler krug-96?

ja, hur fan gör man det nuigen? Kan man belåna sin ena njure?
Eller finns det något annat som det finns två av på kroppen? ::)
 

Jos

Medlem
SV: Fler krug-96?

Martin skrev:
ja, hur fan gör man det nuigen? Kan man belåna sin ena njure?
Eller finns det något annat som det finns två av på kroppen? ::)

Javisst! Lite segt att försöka gå med bara en fot, - ett ben etc.. Även svårt att öppna Champagneflaskor med bara en arm / hand.

Däremot går det ju att göra barn med endast en pungkula så du kanske kan göra ett försök?
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Fler krug-96?

Martin skrev:
ja, hur fan gör man det nuigen? Kan man belåna sin ena njure?
Eller finns det något annat som det finns två av på kroppen? ::)
Hornhinnor?
Det är ju ändå bara skit på tv....
 

Martin

Medlem
SV: Fler krug-96?

Jos skrev:
Javisst! Lite segt att försöka gå med bara en fot, - ett ben etc.. Även svårt att öppna Champagneflaskor med bara en arm / hand.

Däremot går det ju att göra barn med endast en pungkula så du kanske kan göra ett försök?

Tja,
Tillräckligt med barn och blöjbyten har jag väl redan haft,
Men byter man nöje mot nöje så tål det att fundera på i varje fall..
Frågan är bara vad man kan kräva i motprestation - hur många lådor av VILKET bra tjut?
Här pratar vi DRC-nivå. Dit har jag aldrig kommit tills nu. Men det brukar ju påstås att stor konst måste få kosta.. :p
 

CH

Medlem
SV: Fler krug-96?

Ett finger eller en tå måste ju anses som minimalt lidande för maximal utdelning? En rå form av "prisvärt" kan nästan användas.
1 finger kan ge dig 5-10 lådor krug -96 eller 4 flaskor krug clos d'ambonnay. Tår kan jag inte ersättningen för

Ha dock i åtanke att det måste gå minst 2år (tiden varierar mellan olika försäkringsbolag, vissa kan ha 5 eller 10år beroende på typ av skada) från skade tillfället och skadan måste vara färdigläkt för att en invaliditets bedömning kan göras.
Att få en tid till det tar 3-6 månader och när den är genomförd ska försäkringsbolagets kvacksalv, flåt läkare gör sin bedömning och därefter går det till utbetalning. Den processen tar ytterligare 3-12 månader.

I bästa fall har du alltså fått dina pengar efter 2,5 år.
Bra att veta är att försäkringsbolaget gärna tvistar med varandra om du har flera om vem som ska stå för förlorad arbetsinkomst och ersättning för läkarbesök och resor. Invaliditets ersättningen däremot betalas ut av alla oavsett hur många du har. Det går med andra ord att få ut ganska mycket mera pengar beroende på hur försäkrad man är.

En kul tvist på det hela är att om de visar sig att det inte varit en olycka utan det är självförvållat så blir det försäkringsbedrägeri istället med saftiga böter och ibland fängelse som följd.

Fortfarande ett alternativ med självstympelse?
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Fler krug-96?

Grattis mina herrar. Ni har lyckats skruva den här tråden också.

Props to the peeps that deserve it. Å andra sidan så säger väl diskussionsämnet ganska mycket om tråd deltagarnas fanatism. Usama bin bombman har inte mycket att komma med i jämförelse med en Krug-96 kåt vinnörd!
 

CH

Medlem
SV: Fler krug-96?

Jag kände att jag var långt ifrån topic med mitt svar men om man läser alla inlägg så finns det ju en röd tråd från start till fördärvet.
Sedan finns det ju inget bättre ställe att demonstrera sin onödiga kunskap på som i ett forum.

Det kommer mera Krug -96 den 3 november. Tror inte vi behöver säga så mycket mera än det i denna tråden.

Kanske kan flytta alla vrickade inlägg om självstympelse till Övrigt på samma snygga sätt som gjordes med v_skogh och keen i "min klocka är större än din" och hålla diskutionen där istället.
 

anders

Medlem
SV: Fler krug-96?

Krug skrev:
Grattis mina herrar. Ni har lyckats skruva den här tråden också.

Det som är det mest förvånande är att jag inte hade med saken att göra. Börjar jag dega ihop?!? :D
 

Elvis

Medlem
SV: Fler krug-96?

Här är ett litet försök att leda tråden in på rätt väg igen. :)

Hur är det med magnum/jero av prestigechampagner? Släpps det någonsin sådana på SS? Vore trevligt om man kunde korka upp en Krug -96 magnum på sin 50-årsdag (dvs år 2020)... 8)
 

CH

Medlem
SV: Fler krug-96?

Elvis skrev:
Hur är det med magnum/jero av prestigechampagner? Släpps det någonsin sådana på SS?

Föreställ er Homer Simpson när han tänker på öl eller donuts.
Där hade ni mig när började tänka på Krug -96 på magnum.

MMMMM Kruuuuug öörgööörggghh.
 
SV: Fler krug-96?

Nu har jag varit och betalt handpenningen också. 6 flaskor Krug 1996 bidde det och som tröst för att jag inte fick något med mig plockade jag på mig en Bollinger Grand Année for helgen.

Kändes bra att inte gå ut tomhänt :)
 

Keen

slan
SV: Fler krug-96?

shorepower skrev:
Nu har jag varit och betalt handpenningen också. 6 flaskor Krug 1996 bidde det och som tröst för att jag inte fick något med mig plockade jag på mig en Bollinger Grand Année for helgen.

Kändes bra att inte gå ut tomhänt :)


Kanon. Har för mig att du skickade in din förfrågan lite tidigare än mig, så då borde min vara på G :)
 

Elvis

Medlem
SV: Fler krug-96?

Jag har en känsla att det var jag som startade den här snöbollen. ;D Grattis alla, jag har smakat en Krug 1996 och jag tyckte att den var helt fantastisk.
 

CH

Medlem
SV: Fler krug-96?

Elvis skrev:
Jag har en känsla att det var jag som startade den här snöbollen. ;D Grattis alla, jag har smakat en Krug 1996 och jag tyckte att den var helt fantastisk.

Men vilken snöboll det var!
 

CH

Medlem
SV: Fler krug-96?

Och så har flaskorna anlänt till butiken. Mycket trevligt, synd bara att man inte kan hämta ut dem denna veckan. Får väll trösta mig med att orsaken till det är att jag reser ner till Champagne i morgon bitti ;D
 

Keen

slan
SV: Fler krug-96?

Nu verkar Moet noncha min beställning :( Pratade precis med privatimporten och de skulle iallafall skicka en påminnelse.

Det var säkert så att CH, som trängde sig i kön tog de sista 6 flaskor de ville skicka ut innan novembersläppet. well well, all's fair in krug and war som man, ungefär, säger ;D
 
Toppen