Förändringar, förslag och idéer

Diskussion i 'Nyheter och förändringar' startad av Anders Landström, 27 september 2014.

1. Magnus L

Magnus L urydhtfilgukj

Det som inte dödar, härdar

Mattias Schyberg gillar detta.
  2. sunqan

sunqan Vinös

Tyck synd om oss andra istället för att gnälla. @Matlen irrfärder drabbade i ditt fall ingen oskyldig

3. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite.

Gud, hur får man stopp på det? Det är som Veiron i ottan

sunqan och Mattias Schyberg gillar detta.
  4. Erica L

Erica L Medlem

Tycker det mesta fungerar utmärkt, mitt problem är tid. Om man ska vara aktiv på bloggar, facebook, twitter, insta och amerikanska forum samt ha heltidsjobb och skriva för fyra-fem tidningar samt resa mer än hälften av årets dagar så tar tiden helt enkelt slut. Jag kommer alltid tillbaka när jag gör research och vill se vad ni säger om ett vin eller en producent som jag funderar kring.

Mattias Schyberg, kayaker och chambertin gillar detta.
  5. Mattias Schyberg

Mattias Schyberg Administratör

Statusuppdateringar är ju det nya svarta, men så vitt jag vet så kan man inte ladda upp bilder? Det hade varit ett lyft om det gick att få till. :)

6. Anders Landström

Kräver en del ombyggnad. Xenforo har precis lanserat att de arbetar på 2.0 (Vi kör idag 1.4.2) och just statusuppdatering är en av de saker som diskuterats.

7. Mattias Schyberg

Har ju hittat "dropbox" dessutom, vilket jag har sett att du använder. Smidigt sätt att lösa problemet med bilder, dock inte lika bra som att kunna tanka upp direkt på sidan, men det duger så länge.

Anders Landström gillar detta.
  8. Anders Landström

Vill även ha gilla på kommentarer och smiles för statusuppdateringar.

9. Mattias Schyberg

Sant, det är inte heller fel. :)

Anders Landström gillar detta.
  10. Magnus L

Magnus L urydhtfilgukj

Kombinera med nån shorturlfunktion så är du hemma!

11. MartinE

MartinE Medlem

Jag har varit borta några månader från forumet (nytt jobb, alldeles för mycket att göra, fråga inte...) fram till för tio minuter sedan. De första dagarna var för j-vliga, men efter en vecka eller så var abstinensen mer hanterbar - ungefär samma känsla som att sluta röka, antar jag... :rolleyes: Men nu, när jag känner att jag kan hantera drogen (läs: har mer normal arbetsbörda igen), har jag vågat mig tillbaka! Och vad är det första som möter mig om inte denna formidabla tråd om (behovet av) förändringar! Min reaktion på det:

Det har ju redan hänt en massa bra saker! Som att @Matlen blivit moderator (det var på tiden!) och alla roliga statusuppdateringar!

Jag ställer också upp! Jag kan täcka upp Malmö/Lund (och om behov uppstår även Köpenhamn och Berlin). Alla anledningar till provningar, inte minst att få skriva om dem, är bra anledningar!

12. Mattias Schyberg

Välkommen tillbaka. Satan vad mycket läsning du behöver beta av innan du har hunnit ikapp. :)

Tack för förtroendet kring mig som moderator, det värmer!

Anders Landström och MartinE gillar detta.
  13. Tomas Lindblom

Tomas Lindblom fd Deppodi Moderator

Jag tycker att vi borde kunna få till en låst tråd där "månadens vin" arkiveras med genomsnittsbetyget.

Det är kanske inte jättenödvändigt, men lättsamt för nya medlemmar att tidigare hitta vad vi har haft för olika "månadens vin" genom åren?

Jag kan tänka mig att gå igenom forumet och samla ihop resultatet på sikt.

Om det inte finns något lätt sätt att göra det på?

Mats och Mattias Schyberg gillar detta.
  14. Mattias Schyberg

Absolut, bra idé!

15. Mattias Schyberg

Din fina idé har förverkligats: Låt oss dela en pava - retroperspektiv

Svårt att räkna ut medelbetyg dock då skalan vi använder är med intervall. Men via länkarna så kommer man ju direkt till omröstningen, vilket borde funka lika bra. :)

Tomas Lindblom gillar detta.
  16. SUPRA

SUPRA Bäst

Hej,

Sen ni bytte forummjukvara så har det bara strulat för min del.

Loggar in....får logga in igen...för att skriva detta har jag loggat in 4 ggr på typ 2 minuter...

Kan det fixas?

17. SUPRA

SUPRA Bäst

Fick logga in igen för att skriva ovan...

18. danryd

danryd :)

Hur vore det att aktivera https? Går ju faktiskt att få gratis via letsencrypt numera

Mattias Schyberg och gece gillar detta.
  19. Mattias Schyberg

Bra tips. Perfekt uppdrag för vår blivande superadministratör så fort han tillträder. :)

20. danryd

danryd :)

Jag kan hjälpa till med att fixa ssl, men inte med nån superadmin

Dela sidan