Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Förändringar, förslag och idéer

Erica L

Medlem
Tycker det mesta fungerar utmärkt, mitt problem är tid. Om man ska vara aktiv på bloggar, facebook, twitter, insta och amerikanska forum samt ha heltidsjobb och skriva för fyra-fem tidningar samt resa mer än hälften av årets dagar så tar tiden helt enkelt slut. Jag kommer alltid tillbaka när jag gör research och vill se vad ni säger om ett vin eller en producent som jag funderar kring.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Statusuppdateringar är ju det nya svarta, men så vitt jag vet så kan man inte ladda upp bilder? Det hade varit ett lyft om det gick att få till. :)
 

Mattias Schyberg

Administratör
Kräver en del ombyggnad. Xenforo har precis lanserat att de arbetar på 2.0 (Vi kör idag 1.4.2) och just statusuppdatering är en av de saker som diskuterats.
Har ju hittat "dropbox" dessutom, vilket jag har sett att du använder. Smidigt sätt att lösa problemet med bilder, dock inte lika bra som att kunna tanka upp direkt på sidan, men det duger så länge.
 
Trådskapare
A
Har ju hittat "dropbox" dessutom, vilket jag har sett att du använder. Smidigt sätt att lösa problemet med bilder, dock inte lika bra som att kunna tanka upp direkt på sidan, men det duger så länge.
Vill även ha gilla på kommentarer och smiles för statusuppdateringar.
 

MartinE

Medlem
Vinvärlden förändras, sociala media förändras och det gör också finewines.se. Men kanske inte fort nog? Vi vill gärna ha era synpunkter. Stort som smått. En del kan vi säkert ändra andra inte. Ser fram emot att höra vad våra medlemmar tycker.

Jag har varit borta några månader från forumet (nytt jobb, alldeles för mycket att göra, fråga inte...) fram till för tio minuter sedan. De första dagarna var för j-vliga, men efter en vecka eller så var abstinensen mer hanterbar - ungefär samma känsla som att sluta röka, antar jag... :rolleyes: Men nu, när jag känner att jag kan hantera drogen (läs: har mer normal arbetsbörda igen), har jag vågat mig tillbaka! Och vad är det första som möter mig om inte denna formidabla tråd om (behovet av) förändringar! Min reaktion på det:

Det har ju redan hänt en massa bra saker! Som att @Matlen blivit moderator (det var på tiden!) och alla roliga statusuppdateringar!

Jag kan absolut tänka mig att göra något dylikt ur ett göteborgsperspektiv. Kanske borde vi i så fall ha en trupp som representerar olika regioner i landet? Det blir ju snabbt ensidigt om det är samma person jämt, med tanke på personlig smak med mera. Intressant utveckling hur som helst. :)

Jag ställer också upp! Jag kan täcka upp Malmö/Lund (och om behov uppstår även Köpenhamn och Berlin). Alla anledningar till provningar, inte minst att få skriva om dem, är bra anledningar!
 

Mattias Schyberg

Administratör
Jag har varit borta några månader från forumet (nytt jobb, alldeles för mycket att göra, fråga inte...) fram till för tio minuter sedan. De första dagarna var för j-vliga, men efter en vecka eller så var abstinensen mer hanterbar - ungefär samma känsla som att sluta röka, antar jag... :rolleyes: Men nu, när jag känner att jag kan hantera drogen (läs: har mer normal arbetsbörda igen), har jag vågat mig tillbaka! Och vad är det första som möter mig om inte denna formidabla tråd om (behovet av) förändringar! Min reaktion på det:

Det har ju redan hänt en massa bra saker! Som att @Matlen blivit moderator (det var på tiden!) och alla roliga statusuppdateringar!



Jag ställer också upp! Jag kan täcka upp Malmö/Lund (och om behov uppstår även Köpenhamn och Berlin). Alla anledningar till provningar, inte minst att få skriva om dem, är bra anledningar!
Välkommen tillbaka. Satan vad mycket läsning du behöver beta av innan du har hunnit ikapp. :)

Tack för förtroendet kring mig som moderator, det värmer!
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Jag tycker att vi borde kunna få till en låst tråd där "månadens vin" arkiveras med genomsnittsbetyget.

Det är kanske inte jättenödvändigt, men lättsamt för nya medlemmar att tidigare hitta vad vi har haft för olika "månadens vin" genom åren?

Jag kan tänka mig att gå igenom forumet och samla ihop resultatet på sikt.

Om det inte finns något lätt sätt att göra det på?
 

Mattias Schyberg

Administratör
Jag tycker att vi borde kunna få till en låst tråd där "månadens vin" arkiveras med genomsnittsbetyget.

Det är kanske inte jättenödvändigt, men lättsamt för nya medlemmar att tidigare hitta vad vi har haft för olika "månadens vin" genom åren?

Jag kan tänka mig att gå igenom forumet och samla ihop resultatet på sikt.

Om det inte finns något lätt sätt att göra det på?
Din fina idé har förverkligats: Låt oss dela en pava - retroperspektiv

Svårt att räkna ut medelbetyg dock då skalan vi använder är med intervall. Men via länkarna så kommer man ju direkt till omröstningen, vilket borde funka lika bra. :)
 

SUPRA

Bäst
Hej,

Sen ni bytte forummjukvara så har det bara strulat för min del.

Loggar in....får logga in igen...för att skriva detta har jag loggat in 4 ggr på typ 2 minuter...

Kan det fixas?
 
Toppen