Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Förändringar, förslag och idéer

Mattias Schyberg

Administratör
Jag kan hjälpa till med att fixa ssl, men inte med nån superadmin
Det var snällt, men problemet är att inte jag har åtkomst till "kärnan" och kan inte ge någon annan access heller. Vi har en intresserad superadmin på gång, men vi väntar på att han skall få välsignelse och access från ledningen att börja ta tag i saker och ting. :)
 

LarsW

Medlem
Är väl ingen stor grej men jag saknar ibland att kunna se när det som citeras publicerades. Om det är "populära" trådar måste man ibland leta sig långt tillbaka innan man hittar rätt.
Är ofta kul att kunna läsa orginalposten och de svar den genererade när den postades.

Edit: Såg nu att detta nog passade bättre i tråden Förändringar, förslag och idéer... :oops: Flytta den gärna dit...
 

Mattias Schyberg

Administratör
Är väl ingen stor grej men jag saknar ibland att kunna se när det som citeras publicerades. Om det är "populära" trådar måste man ibland leta sig långt tillbaka innan man hittar rätt.
Är ofta kul att kunna läsa orginalposten och de svar den genererade när den postades.

Edit: Såg nu att detta nog passade bättre i tråden Förändringar, förslag och idéer... :oops: Flytta den gärna dit...
Nu är det ju så enkelt att du har en länk till det citerade inlägget direkt i ”citatrubriken”. Du klickar helt enkelt på pilen direkt efter ”LarsW skrev” överst i mitt inlägg och vips så kommer du till originalinlägget. :)
 

john b

Medlem
Nu är det ju så enkelt att du har en länk till det citerade inlägget direkt i ”citatrubriken”. Du klickar helt enkelt på pilen direkt efter ”LarsW skrev” överst i mitt inlägg och vips så kommer du till originalinlägget. :)

Men vafa... Jag har själv lurat på Lars problem och aldrig aldrig sett den pilen innan. Tror ni pillade dit den idag.... Mycket bra iaf!
 

LarsW

Medlem
Nu är det ju så enkelt att du har en länk till det citerade inlägget direkt i ”citatrubriken”. Du klickar helt enkelt på pilen direkt efter ”LarsW skrev” överst i mitt inlägg och vips så kommer du till originalinlägget. :)
Ah men så bra!
Provade o ser att jag blir flyttad om inte originalinlägget är på samma sida vilket var precis vad jag ville ha!
Danke!
 
Last edited:
Trådskapare
A
Ah men så bra!
Provade o ser att jag blir flyttad om inte originalinlägget är på samma sida vilket bar precis vad jag ville ha!
Danke!

Funktionen har bara funnits sedan Dackefedjen eller så ;-).

Nu är det ju så enkelt att du har en länk till det citerade inlägget direkt i ”citatrubriken”. Du klickar helt enkelt på pilen direkt efter ”LarsW skrev” överst i mitt inlägg och vips så kommer du till originalinlägget. :)

Skönt att dagens admin inte är så dryga som de tidigare exemplaren :)
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Jag saknar ett "överämne" (eller vad nu begreppet är? trådgrupp?) under "finewines.se"-rubriken, nämligen något i stil med "Vinprovningar" eller "Aktiviteter och vinprovningar". Eller hör den kanske hemma under rubriken "Forumfrågor och alternativa avdelningar"?

Under "Producenter och leverantörer" finns "Aktiviteter, provningar och vintjänster", men den är ju avsedd för producenters provningar eftersom underrubriken lyder "Nyheter och lanseringar från leverantörer".

Eftersom ämnet "Vin" har så många ämnen och så många aktuella inlägg (särskilt sedan vanan att bumpa 8-10 år gamla ämnen på sistone har spritt sig som en farsot), är det inte alltid så lätt att hitta de trådar med provningar som dras ihop av medlemmar i olika delar av landet, när ämnet legat någon dag.
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Jag saknar ett "överämne" (eller vad nu begreppet är? trådgrupp?) under "finewines.se"-rubriken, nämligen något i stil med "Vinprovningar" eller "Aktiviteter och vinprovningar". Eller hör den kanske hemma under rubriken "Forumfrågor och alternativa avdelningar"?
Är det Aktiviteter och vinprovningar anordnade av forummedlemmar eller producenter/mässor? Jag kan hålla med om att det kan vara av intresse att lägga upp en separat avdelning för aktiviteter anordnade av forummedlemmar.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Är det Aktiviteter och vinprovningar anordnade av forummedlemmar eller producenter/mässor? Jag kan hålla med om att det kan vara av intresse att lägga upp en separat avdelning för aktiviteter anordnade av forummedlemmar.
Håller helt med. Vad säger @Daniel B? Är det något du kan fixa till? Tror man måste in under skalet för att ändra.
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Jag saknar ett "överämne" (eller vad nu begreppet är? trådgrupp?) under "finewines.se"-rubriken, nämligen något i stil med "Vinprovningar" eller "Aktiviteter och vinprovningar". Eller hör den kanske hemma under rubriken "Forumfrågor och alternativa avdelningar"?

Under "Producenter och leverantörer" finns "Aktiviteter, provningar och vintjänster", men den är ju avsedd för producenters provningar eftersom underrubriken lyder "Nyheter och lanseringar från leverantörer".

Eftersom ämnet "Vin" har så många ämnen och så många aktuella inlägg (särskilt sedan vanan att bumpa 8-10 år gamla ämnen på sistone har spritt sig som en farsot), är det inte alltid så lätt att hitta de trådar med provningar som dras ihop av medlemmar i olika delar av landet, när ämnet legat någon dag.

Håller helt med. Vad säger @Daniel B? Är det något du kan fixa till? Tror man måste in under skalet för att ändra.

Det låter vettigt att ha en kategori för provningar eller aktiviteter som anordnas av medlemmar eller endast för medlemmars deltagade! Jag har skapat upp en ny underkategori Aktiviteter och vinprovningar som endast är synlig för inloggade medlemmar där det är fritt fram att börja arrangera vinträffar eller blindprovartävlingar eller vad fantasin nu hitta på! :)

@Mattias Schyberg / @Tomas Lindblom / @thunberg
Jag såg att det fanns en del aktuella trådar om vinbarshäng, vinträffar etc. som kanske direkt kan flyttas dit!
 

Mattias Schyberg

Administratör
Det låter vettigt att ha en kategori för provningar eller aktiviteter som anordnas av medlemmar eller endast för medlemmars deltagade! Jag har skapat upp en ny underkategori Aktiviteter och vinprovningar som endast är synlig för inloggade medlemmar där det är fritt fram att börja arrangera vinträffar eller blindprovartävlingar eller vad fantasin nu hitta på! :)

@Mattias Schyberg / @Tomas Lindblom / @thunberg
Jag såg att det fanns en del aktuella trådar om vinbarshäng, vinträffar etc. som kanske direkt kan flyttas dit!
Det går dock inte att skapa trådar i den nya avdelningen av någon anledning. ;)
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Det låter vettigt att ha en kategori för provningar eller aktiviteter som anordnas av medlemmar eller endast för medlemmars deltagade! Jag har skapat upp en ny underkategori Aktiviteter och vinprovningar som endast är synlig för inloggade medlemmar där det är fritt fram att börja arrangera vinträffar eller blindprovartävlingar eller vad fantasin nu hitta på! :)

@Mattias Schyberg / @Tomas Lindblom / @thunberg
Jag såg att det fanns en del aktuella trådar om vinbarshäng, vinträffar etc. som kanske direkt kan flyttas dit!

Jag kan flytta lite trådar under veckan. Bra jobbat med uppdelningen!
 

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Det låter vettigt att ha en kategori för provningar eller aktiviteter som anordnas av medlemmar eller endast för medlemmars deltagade! Jag har skapat upp en ny underkategori Aktiviteter och vinprovningar som endast är synlig för inloggade medlemmar där det är fritt fram att börja arrangera vinträffar eller blindprovartävlingar eller vad fantasin nu hitta på! :)

@Mattias Schyberg / @Tomas Lindblom / @thunberg
Jag såg att det fanns en del aktuella trådar om vinbarshäng, vinträffar etc. som kanske direkt kan flyttas dit!
Länken fungerar inte, men den finns under "Forumfrågor och alternativa avdelningar" - frågan är om det inte vore värt att lägga den här underkategorin under "finewines.se" och gärna direkt under "Vin". På BYOBar börjar det bli ont om platser, i alla fall i Stockholm, och det är tråkigt att missa bara för att underkategorin ligger långt nere. Kan också vara ett sätt att få (några) fler att regga sig.
 
Toppen