Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Förändringar, förslag och idéer

Vinvärlden förändras, sociala media förändras och det gör också finewines.se. Men kanske inte fort nog? Vi vill gärna ha era synpunkter. Stort som smått. En del kan vi säkert ändra andra inte. Ser fram emot att höra vad våra medlemmar tycker.

Några exempel på förslag och synpunkter av det "mindre" slaget

Jag använder den lilla widgeten där man ser senaste inlägg väldigt mycket, speciellt nu när jag kan se statusuppdatering just nedanför. Men! Den visar några färre inlägg nu än vad den gjorde förut, och på grund av det har jag missat en hel del nya inlägg. Finns det någon möjlighet att göra så att den visar de 7-8 senaste istället för 5? :)

-Hade ju gärna sett lite fler inlägg på sidan "senaste aktivitet" eller kanske en sida 2,3 lite som på det gamla antika forumet...


[USERGROUP=2]@Registered[/USERGROUP]
 

Vino fino

Medlem
Har tyvärr en japanskainlärningssituation med jobb osv som gör att jag tvekar inför att göra ngt/det-minsta med FW. Men CT o FW är mina oaser i tillvaron. Ser fram mot utv o framtid
Väl talat! Man skall vara försiktig med förändringar till det man redan gillar
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Mnjae . . . Kanske att just jag är mer förespråkare av dynamism, men just nu inte alls känner mig i närheten av att kunna tänka/föreslå vad som kantänkas vara en vettig väg framåt för FW.

...eller förespråka varken konservatism eller dynamism...
 

Mattias Schyberg

Administratör
Tycker generellt att användarvänligheten på FW är top notch, speciellt med tanke på att 90% av alla mina inlägg är från iPhone.

Det finns såklart alltid små förbättringspunkter, just nu kommer jag inte på någon som är värd att nämna. Jag är jävligt nöjd helt enkelt!
 

Sörplarn

Medlem
En tidning i PDF format?

Fine Wines Blaskan med tips, hintar, satir och annat intressant.
Finns väl en hel del duktiga här på forumet som dricker mycket mer kvalité viner och besitter förmågan att skriva, mycket material finns att hämta redan på forumet, med tillåtelse såklart från medlemmen som har skrivit.

Om man jämför med de tidningar som redan finns där mycket gör en faktiskt tvivelaktig att ens köpa produkten, så tycker jag själv att forumet besitter mycket mer kunskap, detta kan spridas via social medior, iofs kräver det mycket gratis arbete till en början.

Ex, en liten notis från Ninja-Stefans Koshu blask, vinet från Japans mörka hörn, och annat som Monopol debunkning o.s.v.
Fransos, Spaggar och lurviga Spanjacker, syltiga yankiedonier o.s.v.

Blir det en succé så finns det chans med pengar till FW-Events för medlemmar.

Mer info om sådant finns här, och mer här om utgivnings bevis etc.

Övrigt tycker jag FW är ett strålande arbete, både på PC/MAC, surfplattor och mobiler!
 
Trådskapare
A
En tidning i PDF format?

Fine Wines Blaskan med tips, hintar, satir och annat intressant.

Vi började faktiskt med en tidning men då inga läste den har den hamnat i "papperskorgen". Ett område som vore intressant är att dra igång provningar. Vi har fått en del inbjudningar att delta i sortimentsprovningar. Om några av forumets medlemmar är intresserad, villiga att skriva så kan vi titta på att ta tag i det. Kräver dock att vi skriver.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Ett område som vore intressant är att dra igång provningar. Vi har fått en del inbjudningar att delta i sortimentsprovningar. Om några av forumets medlemmar är intresserad, villiga att skriva så kan vi titta på att ta tag i det. Kräver dock att vi skriver.
Jag kan absolut tänka mig att göra något dylikt ur ett göteborgsperspektiv. Kanske borde vi i så fall ha en trupp som representerar olika regioner i landet? Det blir ju snabbt ensidigt om det är samma person jämt, med tanke på personlig smak med mera. Intressant utveckling hur som helst. :)
 
Den tekniska aspekten av forumet ska jag inte uttala mig om. Är alltid nöjd :) Om medlemmar som är duktiga och informerad konsumenter skulle kunna hitta ett sätt att informera konsumenter lagligt, absolut opartiskt och icke kommersiellt som inte är begränsat till forumets lilla utrymme (många läser, få skriver, och 90% av konsumenter läser inte). Jag erkänner att jag inte kommer på svaret om sättet och litar på andras idéer. Men icke kommersiellt känns som det viktigaste med hänsyn till miljarder kronor som spenderas i reklam. Opartiskt och icke kommersiellt, allt som inte gjorts av svenska konsumentföreningar. Lagligt = inom ramen av svenska Alkohollagen. Den finns oavsett vad vi tycker om. Lyckas med information som inte är reklam.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Hade varit coolt om sidan "senaste aktivitet" uppdaterades i realtid lite som feeden i FB och andra sociala medier...

Med den nya funktionen för statusuppdateringar höjs ju interaktionen i realtid ordentligt på forumet och då hade det varit coolt med en feed för att medlemmarna skall kunna interagera ännu mer med varandra :)
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Jag kan absolut tänka mig att göra något dylikt ur ett göteborgsperspektiv. Kanske borde vi i så fall ha en trupp som representerar olika regioner i landet? Det blir ju snabbt ensidigt om det är samma person jämt, med tanke på personlig smak med mera. Intressant utveckling hur som helst. :)
Jag kan bevaka Tokyo och dela med mig av Nyheter och utbud :cool:
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
...eller iaf Idogaya i Yokohama. Här finns iaf ett 15-tal välsorterade butiker och kanske egentligen är så mckt jag mäktar med. I Tokyo finns ju hundratals välsorterade vinbutiker med egna importlicenser och utbud... Måste ju försörja mig också. Och det vore ju inte snällt mot Världens Bästa SB att påpeka att ute i den mindre begränsade Världen faktiskt finns ett utbud som rent av skulle kunna göra slut på alla SB:s varunummer...
 
Trådskapare
A
Hade varit coolt om sidan "senaste aktivitet" uppdaterades i realtid lite som feeden i FB och andra sociala medier...

Med den nya funktionen för statusuppdateringar höjs ju interaktionen i realtid ordentligt på forumet och då hade det varit coolt med en feed för att medlemmarna skall kunna interagera ännu mer med varandra :)

Jag kommer lägga jobb på att försöka förstå "senaste aktivitet" då det jag gärna vill hitta en lösning på är att snabbt se nya inlägg.
 
Trådskapare
A
-Jag tar ju ingen hänsyn till vad som är tekniskt möjligt utan målar mina visioner med breda penseldrag :)
Det är nog tekniskt möjligt men det kräver en ny servermiljö. Håller på att titta på en helt ny idé där vi i tillägg till den existerande sidan gör en ny sida med bara sk Widgets (de som ligger till höger). Då kan vi ha en mer "levande" miljö och bryta lite den stela uppsättningen som idag finns. Det här är bara idéer även om jag börjat testa lite.
 

Magnus L

urydhtfilgukj
Jag kan absolut tänka mig att göra något dylikt ur ett göteborgsperspektiv. Kanske borde vi i så fall ha en trupp som representerar olika regioner i landet? Det blir ju snabbt ensidigt om det är samma person jämt, med tanke på personlig smak med mera. Intressant utveckling hur som helst. :)
Låter spännande, och kan definitivt tänka mig att komma med en hjälpande hand!
 

Mattias Schyberg

Administratör
-Ni skulle ju kunna hjälpa @Anders Landström med lite goa göteborgsvitsar medans han programmerar så det inte blir så tröttsamt tänker jag?
Absolut!

Berka har känt sig lite hängig och trött en längre tid. Till slut så låter han sig övertalas att titta upp på Sahlgrenska för att bli undersökt.
-Pulsen är lite oregelbunden, konstaterar läkaren inledningsvis. Hur är det med spritvanerna?
-Jodå? de är ganska regelbundna….
 
Toppen