Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Forummedlemmarnas korkskruvar

Mattias Schyberg

Administratör
Jag förstår inte denna tråds existensberättigande...Korkskruv är ju så ute...

image.jpg


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18163531.ab
 

Mattias Schyberg

Administratör
Världens bästa öppnare för vinflaskor med gammal, smulig och/eller murken kork. Har aldrig provat, men nu har jag i alla fall utrustningen för det. Direkt levererat från Beaune som en gentil present från @vininfo.nu. Trevligt, man får tacka!

image.jpg
 

Mattias Schyberg

Administratör
Den korkskruven "twin blade" är busenkel när man har rätta knycket.
Kom in till mig i affären på Nybrogatan så kan vi öva tillsammans. Ingen kund få lämna affären med en twin blade förrän de vet hur den fungerar.
Det ser jag framemot. Jag vet ju redan var du har din butik dessutom. Dröjer nog ett tag innan jag har vägarna förbi dock, vilket innebär att jag mest troligt har hunnit bli expert den dag vi möts med mitt vinprovartempo. Ett besök kommer du få så fort jag har vägarna förbi ändå, visserligen. Mest för besöket i sig. :)

Inser nu att det var längesedan jag besökte vår huvudstad, det får bli ändring på det. o_O
 

Helen

Medlem
Trots low shoulder och kork som hade åkte ner i flaskan så var den helt jäkla magisk, hade kunnat lagras i några år till.
 

sunqan

Vinös
20140919_204759.jpg

Har denna , helt ok :) enda problemet är om man glömmer göra "patron ur"... man blir väldigt förvånad när man "drar ur" korken och upptäcker att ingen kork följde med, gör om och när man öser upp råkar ut för att det blir stopp... inte helt enkelt att hälla med en kork i flaskan :-(
 

epeb

Medlem
Till gamla mjuka smulkorkar är den här rena underverket. Finns inget bättre. Kostar en del förstås men det är den värd.
The Durand.jpg durand-demo1.jpg
 
Toppen