Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Fråga till tekniken aka Anders.

Tjena,

Kan det inte vara intressant att spåra IP-adresser på vilka och vad för typ av medior och myndigheter som besöker finewines.se?

Till exempel: Mediacreeper

Vi har rätt bra koll på vilka som besöker oss. Vi kör Google Analytics. SB är frekventa besökare men då många SB-anställda är intresserade av vin så är det inte så konstigt. IOGT-NTO är här från och till, Folkhälsomyndigheten och även riksdagen tillhör besökarna.

Beror lite på vad som diskuteras för tillfället
 

Mattias Schyberg

Administratör
SB är frekventa besökare men då många SB-anställda är intresserade av vin så är det inte så konstigt.
Var tvungen att citera denna strof då den faktiskt manifesterar en viktig poäng som ofta glöms bort (eller som inte framkommer bland all kritik mot SB).

Det finns massor av folk som jobbar på Systembolaget som är minst lika intresserade av fina vinare som vi. Självklart är det så tänker ni förmodligen, vilket är sant, men det tenderar nog att glömmas bort när man blandar ihop politik och vinnörderi.

Det är framförallt fotfolket jag syftar på såklart, tro inget annat. ;)
 

Peder

Medlem
Var tvungen att citera denna strof då den faktiskt manifesterar en viktig poäng som ofta glöms bort (eller som inte framkommer bland all kritik mot SB).

Det finns massor av folk som jobbar på Systembolaget som är minst lika intresserade av fina vinare som vi. Självklart är det så tänker ni förmodligen, vilket är sant, men det tenderar nog att glömmas bort när man blandar ihop politik och vinnörderi.

Det är framförallt fotfolket jag syftar på såklart, tro inget annat. ;)

Jag kan bara instämma att det finns massor av fina människor som arbetar i Systembolagets butiker. Tänk om denna vinintresserade personal hade möjlighet att få arbeta i vinbutiker där ledningen inte lägger fokus på BIB och BS-sortimentet bara finns till på grund av att Systembolaget blivit påtvingade det. Jag kan lova att eftersom jag har vänner som tidigare har arbetat i vinbutiker utomlands men har flyttat till Sverige och börjat arbeta på SB att det är betydligt mycket större vinkärlek att arbeta i en vinbutik utomlands, där man får prova viner i en mycket större uträckning som personal än man får i en vanlig monopol-butik.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Jag kan bara instämma att det finns massor av fina människor som arbetar i Systembolagets butiker. Tänk om denna vinintresserade personal hade möjlighet att få arbeta i vinbutiker där ledningen inte lägger fokus på BIB och BS-sortimentet bara finns till på grund av att Systembolaget blivit påtvingade det. Jag kan lova att eftersom jag har vänner som tidigare har arbetat i vinbutiker utomlands men har flyttat till Sverige och börjat arbeta på SB att det är betydligt mycket större vinkärlek att arbeta i en vinbutik utomlands, där man får prova viner i en mycket större uträckning som personal än man får i en vanlig monopol-butik.
Visst är det så, ville mest understryka att det är politiken kring SB/monopolet som är problemet, inte nödvändigtvis personalen. Som en liten påminnelse i all kritik som med rätta vädras här på sidan.

That's all. :)
 

Peder

Medlem
Visst är det så, ville mest understryka att det är politiken kring SB/monopolet som är problemet, inte nödvändigtvis personalen. Som en liten påminnelse i all kritik som med rätta vädras här på sidan.

That's all. :)

Kan bara instämma och för personalen måste det ibland vara som att sitta på ComHems kundtjänst förjävligt att stå till svars för ledningens beslut.
 
Toppen