Jag skyller inte på underleverantören jag förklarar bara hur det funkar nu för de som bryr sig och undrar...och jag är inte SB...
Jag vet att du aldrig heller kommer gilla något som SB gör så det spelar inte så stor vad du skriver!!
Hmm länka gärna till en annan kedja som du så varmt pratar om, gärna med flera en tio tal butiker...
Ja Cellertracker är det väl inte så konstigt om det är uppbyggt på årgångar.. men för muspekaren över I så får man info om årgång och producent..
Säg inte åt mig vad jag kommer gilla eller inte.
Jag säger bara att SB inte har en sund inställning till begreppet "årgångar" men att det finns gott om vinkrämare som har det. Bara i Japan känner jag till kedjorna Vinos Yamazaki och Enoteca. Sedan gav
@vininfo.nu nej, hoppsan:
@Vino fino dig ett svar av digniteten "Bitch please" då det gäller bra exempel på varför SB har långt-långt kvar att vandra för att verkligen bli något som liknar världsbäst. Vore SB världsbäst så skulle jag tillhöra skaran som jublar. Men, jag jublar inte idag, för SB propagerar hellre än jobbar.
Jag använder iPad till surf och då kan man inte hålla muspekaren över något för att få se det man borde få se redan från början. Jag menar: årgångar ÄR viktig information. SB bryr sig inte om det. Att bara adda årgångarna före vinnamnet är ju så enkelt med en databas...
Tycker fö det är ett mycket märkligt argument att det inte skulle gå hålla ordning i butikerna om SB också började bry sig om årgångar på 'plonk'. Inser du inte hur "monopol-strutsigt" ett sådant argument är? I samhället/världen utanför SB:s väggar finns 1000-tals organisationer som utan något problem hanterar väldigt många fler artiklar på lager, frakt, i butiker och samtidigt från fler väl samordnade och utbuldade underleverantörer än vad SB gör/har?
Ett annat exempel på användarovänligheten på SB:s hemsida är tex följande sökning: "Chablis Grand Cru" Det är helt omöjligt få överblick:
Skyll inte på att de korkade leverantörerna inte klarar av att göra rätt!