Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Frantzén-Lindeberg

Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Frantzén-Lindeberg

Jos skrev:
Ingen dålig bjudning :eek:

Så det är forum man ska driva!? ;)

Ja verkligen. Ojojojojojojojojojoj vad plus jag ligger nu...

Jag blev medbjuden för att jag tydligen är "en rolig typ". Efter att jag skrev den har jag blivit nedgraderad till "för snäll".
 

CH

Medlem
SV: Frantzén-Lindeberg

Krug skrev:
Ja verkligen. Ojojojojojojojojojoj vad plus jag ligger nu...

Jag blev medbjuden för att jag tydligen är "en rolig typ". Efter att jag skrev den har jag blivit nedgraderad till "för snäll".

Hahaha, du snäll? tror vår vän varg74 lär sig stava före du kommer bli det.
 

Jos

Medlem
SV: Frantzén-Lindeberg

Krug skrev:
Ja verkligen. Ojojojojojojojojojoj vad plus jag ligger nu...
Var det känsligt eller bara ett tillfälle att få lufta lite om hur otacksamt det är att driva ett forum?

Men var är reklamen förresten? Kan inte minnas att jag sett någon här inne... Måste ju finnas fler importörer som ser det lukruativa i att annonsera rakt emot en målgrupp som bevisligen inte har några problem att trycka 3 flaskor finewine per gubbe inom loppet av ett par timmar..? Eller är det bara BiB som importörerna vill annonsera?
 

anders

Medlem
SV: Frantzén-Lindeberg

Jos skrev:
en målgrupp som bevisligen inte har några problem att trycka 3 flaskor finewine per gubbe inom loppet av ett par timmar..?

Ska vi vara noggranna består den målgruppen faktiskt bara av en enda person... ;D Resten hade faktiskt vissa problem, i synnerhet med kontaktlinserna... ;D
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Frantzén-Lindeberg

fogu.com är mig veterligen inte jag. Och det ovan citerade med "ojojojoj" var väl mer ämnat att vara ironiskt.

Man skulle säkert kunna lägga in lite reklam här och börja ta betalt. Men just nu är det mest kostnader för att ni vin(d)drivna existenser ska ha ett hem i cyberrymden
 
SV: Frantzén-Lindeberg

Krug skrev:
fogu.com är mig veterligen inte jag. Och det ovan citerade med "ojojojoj" var väl mer ämnat att vara ironiskt.

Man skulle säkert kunna lägga in lite reklam här och börja ta betalt. Men just nu är det mest kostnader för att ni vin(d)drivna existenser ska ha ett hem i cyberrymden

Det var ett skämt (federation of golden underwear), ;D


Du vet vad jag tycker om kostnader. Ingen som tycker du ska driva det här av ditt goda hjärta, Reklam eller pynta lite.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Frantzén-Lindeberg

Satt på tunnelbanan när jag skrev det där. Lågt blodsocker = totalt humorlös.

Kommer aldrig att ta betalt för detta, det känns meningslöst. Reklam på forumet... Kanske det kanske, om man orkar liste ut hur man gör. ;D
 
SV: Frantzén-Lindeberg

Krug skrev:
Satt på tunnelbanan när jag skrev det där. Lågt blodsocker = totalt humorlös.
Tror att det här kallas självmål men då du är ledsen och nere låter jag bli ;D

Krug skrev:
Kommer aldrig att ta betalt för detta, det känns meningslöst. Reklam på forumet... Kanske det kanske, om man orkar liste ut hur man gör. ;D
https://www.google.com/adsense/login/sv/?hl=sv

Väl det enklaste
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Frantzén-Lindeberg

Nänä, nu är jag glad igen, mobba på du! Glufsade i mig en stor macka med pastrami och senap. Håller på att koka alla texas chilis mödrar ute i köket. Smells goood!

Men, google är ju så sjukt fult. Ska man ha reklam på ett forum så ska det fan vara relevant. Börjar det dyka upp BIB -reklam här så... Känns det bara fel.

Men det kanske man ska ta i en annan tråd!
 

Jos

Medlem
SV: Frantzén-Lindeberg

Skulle strunta fullständigt i alla moraliska aspekter som "vägra bib" etc om d hjälpte till att hålla detta trevliga forum vid liv. Jag är tillräckligt trygg i mig själv för att inte lipa över lite bib-reklam.

Eller så är jag bara en hora...
 

Elvis

Medlem
SV: Frantzén-Lindeberg

Jag tycker att Krug (champagnemärket) vore en lämplig första annonsör. Jag håller med Krug (forumpappan) om att det ska vara klass på annonserna. "För folk med smak", ni vet.
 

Keen

slan
SV: Frantzén-Lindeberg

Jos skrev:
Skulle strunta fullständigt i alla moraliska aspekter som "vägra bib" etc om d hjälpte till att hålla detta trevliga forum vid liv. Jag är tillräckligt trygg i mig själv för att inte lipa över lite bib-reklam.

Eller så är jag bara en hora...


hehe, du läser väl Livets Goda eller?
 

Jos

Medlem
SV: Frantzén-Lindeberg

Ja alltså, kanske borde förtydliga. Forumet är trevligt men jag skulle ju såklart inte gå så långt som att dricka BiB... ;)
 

SUPRA

Bäst
SV: Frantzén-Lindeberg

Elvis skrev:
Jag tycker att Krug (champagnemärket) vore en lämplig första annonsör. Jag håller med Krug (forumpappan) om att det ska vara klass på annonserna. "För folk med smak", ni vet.

Det köper ju vi oavsett så det är reklampengar is jön.

Poker-reklam däremot ;)
 
SV: Frantzén-Lindeberg

SUPRA skrev:
Det köper ju vi oavsett så det är reklampengar is jön.

Pengar i sjön? För vem då? Tanken är ju att leverantören ska lägga ut pengar för att vi ska få ett nice forum och att Krug ska ha råd att äta (en krug med sänkt blodsockerhalt är inte att leka med).
 

Elvis

Medlem
SV: Frantzén-Lindeberg

Min fru överraskade mig på födelsedagen igår med att bjuda mig på middag på Frantzén-Lindeberg.

Vilken upplevelse. Så gott och så bra, allting. Jag har varit på ett tiotal tvåstjärniga restauranger i olika länder och det här var det bästa jag upplevt. Det finns en entusiasm bland hela personalen som smittar av sig och maten är otroligt bra. De borde vara nära tre stjärnor nu.

Vi där hösten 2008, innan de hade fått sin första stjärna, och de har verkligen förbättrat sig sedan dess. De bästa rätterna då var lika bra som de bästa nu men det har "slipat bort" de svagare rätterna.

Vinerna då? Flaskvinerna är dyra men bra. Vinpaketen är flexibla och anpassas efter vad man tycker om. De har dessutom ett paket som heter "Bara det bästa" och då får man toppviner (också anpassade efter vad man tycker om). Själva tog vi en flaska Cédric Bouchard Roses de Jeanne, Lieu dit ”La Haute-Lemblé”, Blanc de Blanc 2005 och kompletterade sedan med ett glas La Spinetta Barbaresco 2006.
 

Per Stade

Lege artis
SV: Frantzén-Lindeberg

Elvis skrev:
Min fru överraskade mig på födelsedagen igår med att bjuda mig på middag på Frantzén-Lindeberg.

Gratulerar, både till födelsedagen och till val av hustru.
 
Toppen