Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Fylla upp källaren med rosé...

Lambo

Medlem
Tänkte fylla upp ett fack i källaren med trevlig rosé skumpa.

Har lagt in beställning på Krug, Bollinger och så klart Gosset.

Har plats för några flaskor till. Nån som har nått förslag på nått enastående?
Funderar på att köpa på mig några Laurent Perrier Rose, har aldrig testat men hört att deras rosé ska hålla hög klass. Nån som testat?
 
SV: Fylla upp källaren med rosé...

Lambo skrev:
Tänkte fylla upp ett fack i källaren med trevlig rosé skumpa.

Har lagt in beställning på Krug, Bollinger och så klart Gosset.

Har plats för några flaskor till. Nån som har nått förslag på nått enastående?
Funderar på att köpa på mig några Laurent Perrier Rose, har aldrig testat men hört att deras rosé ska hålla hög klass. Nån som testat?
William Deutz Rosé är bra med potential. Sedan om du ändå är på gång, Selosse saknas väl i listan, kanske svårare att få tag i dock.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Fylla upp källaren med rosé...

Lambo skrev:
Tänkte fylla upp ett fack i källaren med trevlig rosé skumpa.

Har lagt in beställning på Krug, Bollinger och så klart Gosset.

Har plats för några flaskor till. Nån som har nått förslag på nått enastående?
Funderar på att köpa på mig några Laurent Perrier Rose, har aldrig testat men hört att deras rosé ska hålla hög klass. Nån som testat?

Chris rosé är ju fantastisk och även undertecknads hathus Moëts Dompa Rosé är riktigt, riktigt skön!
 

anders

Medlem
SV: Fylla upp källaren med rosé...

Krug skrev:
...Moëts Dompa Rosé är riktigt, riktigt skön!

Var fick du det ifrån, reklamtext målad på sidan av grisen som just flög förbi eller...!?!
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Fylla upp källaren med rosé...

Dom flesta årgångarna av Dom Ruinart och Jacquesson är lysande, Dom Ruinart 1988 och Jacquesson Signature 1990 är båda små underverk.

Pol Roger och Belle Epoque är i vissa årgångar riktigt bra
 
SV: Fylla upp källaren med rosé...

Lambo skrev:
Funderar på att köpa på mig några Laurent Perrier Rose, har aldrig testat men hört att deras rosé ska hålla hög klass. Nån som testat?
Som alltid på forumet, vi rättade snabbt in medlemmen i ledet.

Du bör köpa Deutz Cuvée William, Selosse, Vilmart Grand Cellier Rubis, Dom Perignon, Cristal, Dom Ruinart , Jacquesson Signature, Pol Roger och Belle Epoque
 
SV: Fylla upp källaren med rosé...

Rekommenderar varmt Billecart Salmon's "Cuvee Elisabeth Salmon"! 98:an var en riktig höjdare nyligen... Även vanliga Billecart rosé NV har jag druckit ett antal flaskor som varit riktigt bra, särskilt efter ett par års lagring. (Längre än så har jag inte klarat att vänta...)

Däremot Belle Epoque rosé -99 levde inte upp till mina förväntningar för ett par veckor sedan. Allt för mjuk och "finstämd" i min smak, och jag har svårt att tänka mig att det bara skulle vara en fråga om att lagra längre.

Cuvee W Deutz rosé -96 finns ju fortfarande att köpa för runt 125 Euro nere i Europa, borde vara en riktig höjdare även för de pengarna...
 

Lando

Medlem
SV: Fylla upp källaren med rosé...

Har du provat Bollingers Rosé? Den är en helt galen syrabomb, inte alls vad jag trott och verkligen inte god i min smak. Har inte nån koll direkt, men undrar om den någonsin kommer bli balanserad. Delamotte var otippat bra när jag provade den så det kanske kunde vara ett lite billigare tips.
 

Lando

Medlem
SV: Fylla upp källaren med rosé...

Och just det, drack en Billecart-Salmon brut rose hos vintjej. Den hade legat i 5 år och var helt magiskt god!
 

SUPRA

Bäst
SV: Fylla upp källaren med rosé...

shorepower skrev:
Som alltid på forumet, vi rättade snabbt in medlemmen i ledet.

Du bör köpa Deutz Cuvée William, Selosse, Vilmart Grand Cellier Rubis, Dom Perignon, Cristal, Dom Ruinart , Jacquesson Signature, Pol Roger och Belle Epoque

Om man glömmer Krug Rosé i en sådan mening blir det skamvrån.

Sen förstår jag inte varför ingen nämnt denna? ;D

1036612x.jpg
 

CH

Medlem
SV: Fylla upp källaren med rosé...

Tycker nog att någon av våra moderatorer borde kliva in och tillfälligt slänga ut SUPRA från forumet. Först få för sig att ta en vit månad och sedan lägga in en väldigt motbjudande bild i samma inlägg som man nämner Krug.
 

Per Stade

Lege artis
SV: Fylla upp källaren med rosé...

CH skrev:
Tycker nog att någon av våra moderatorer borde kliva in och tillfälligt slänga ut SUPRA från forumet.
Först få för sig att ta en vit månad /klipp, klipp/

Vit månad betyder väl att han bara dricker vitt vin?
 
Toppen