Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Fylla upp källaren med rosé...

Elvis

Medlem
SV: Fylla upp källaren med rosé...

SUPRA skrev:
Om man glömmer Krug Rosé i en sådan mening blir det skamvrån.

Lambo hade ju redan köpt Krug Rosé (liksom Bolly och Gosset). Frågan gällde vad han skulle köpa utöver det.
 
Trådskapare
Lambo

Lambo

Medlem
SV: Fylla upp källaren med rosé...

shorepower skrev:
Du bör köpa Deutz Cuvée William, Selosse, Vilmart Grand Cellier Rubis, Dom Perignon, Cristal, Dom Ruinart , Jacquesson Signature, Pol Roger och Belle Epoque

Ha ha jag måste köpa mig är en större vinkällare inser jag ;D
 
Trådskapare
Lambo

Lambo

Medlem
SV: Fylla upp källaren med rosé...

Billecart rosé låter kul, gillar deras NV om den lagras lite. Aldrig testat rosén. Får bli ett sex pack Billecart.
Vilmart låter oxå spännade, synd att den inte finns på bolaget. Hade gärna testat den.

Dompan rosé e nästan ett måste i källaren, borde kunna få tag på nån 96a via Ebay.

Selosse måste jag haaaaa, synd bara att man måste beställa from abroad... Såg att Farr sålde lådor men ett 12 pack blir för mkt.

Ingen som testat L-P rosé??

Blir lite orolig över Bollinger rosé, trodde det var ett säkert kort med tanke på kvalitén på deras övriga skumpor.
Fick mess igår att mina Bollinger hade kommit, frågan är om ska hämta ut dom eller beställa annat???
Tror Ni verkligen att det inte kommer att leverera med några års lagring?
 

CH

Medlem
SV: Fylla upp källaren med rosé...

Lambo skrev:
Selosse måste jag haaaaa, synd bara att man måste beställa from abroad... Såg att Farr sålde lådor men ett 12 pack blir för mkt.

Är det ens möjligt att ha för mycket Selosse?



Lambo skrev:
Blir lite orolig över Bollinger rosé, trodde det var ett säkert kort med tanke på kvalitén på deras övriga skumpor.
Fick mess igår att mina Bollinger hade kommit, frågan är om ska hämta ut dom eller beställa annat???
Tror Ni verkligen att det inte kommer att leverera med några års lagring?

Det lär nog bli trevliga med lite tid i källaren. Har bara provat den 1 gång och gillade den men med tanke på hur den var prissatt då så fanns det ingen orsak att köpa den när man kunde få Gosset billigare. Nu däremot när den är lite rimligare i pris så borde man kanske testa den igen.
 

SUPRA

Bäst
SV: Fylla upp källaren med rosé...

Lambo skrev:
Ingen som testat L-P rosé??

Blir lite orolig över Bollinger rosé, trodde det var ett säkert kort med tanke på kvalitén på deras övriga skumpor.
Fick mess igår att mina Bollinger hade kommit, frågan är om ska hämta ut dom eller beställa annat???
Tror Ni verkligen att det inte kommer att leverera med några års lagring?

Jag har :D

Gratis dessutom på Fortnum Mason. Men jag blev så tagen av deras 1999. Minns bara Rosén som "okej" och att den var väldigt kall.

76402d1263384830-london-studie-bilar-mat-dryck-london-2010-1.jpg


Ang. Bollinger Rosé. Jag minns den inte som något speciellt, skulle mycket hellre lägga de pengarna på ett säkert kort som Gosset Rosé.
 

SUPRA

Bäst
SV: Fylla upp källaren med rosé...

RJs noter. Hittar inte den vanligt Gosset Rosé ::)

Bollinger Rosé 0 200912 70 10 20 83/88

Med lite härligt rödvin från Aÿs mest berömda läge har man kryddat den vita standardchampagnen. Resultatet är en modern och charmigt lättdrucken och elegant rosé som vid första mötet kan förväxlas med roséer från mindre personliga hus. Vid luftning kommer dock Bollingers berömda nötiga och äppliga komplexitet och påminner om att detta inte är någon nattklubbsskumpa utan ett utmärkt gastronomiskt vin.

Gosset (Aÿ) Årgång Testad PN PM CH Poäng Pot.
Gosset Célebris Rosé 2003 200805 39 0 61 90 / 94
Underbara dimensioner och superrik jordgubbsmättad rik frukt. Det enda som saknas i dag på detta imponerande vin är en rejäl svans!Eftersmaken är abrupt och tungt avrundad något som jag är övertygad att lagring råder bot på.

Gosset (Aÿ) Årgång Testad PN PM CH Poäng Pot.
Gosset Célebris Rosé 1998 200812 39 0 61 91/ 94
Redan en fullfjädrad lyxrosé med saftig frukt, rondör och vinös komplexitet. Enormt fräsch och aromatisk med Gossets äppeltoner snyggt sammanfogade med jordgubbsdoftande Pinot och smörigt smeksam Chardonnay
 

Lando

Medlem
SV: Fylla upp källaren med rosé...

Kolla med vintjej hur hon upplevde Bollingers rosé, vi provade den tillsammans, men hon har bättre koll på potentialen. Jag hade i vart fall inte hämtat ut utan satsat på fler Gosset eller någon annan.
 
Toppen