Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Fyra frågor [Claude Val och Kronstam - admin]

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Fyra frågor [Clos du Val och Kronstam - admin]

Prisvärdhetshetsen fortsätter här. Det är lite intressant att se hur folk bedömer vinerna...


Speciellt också hur de sätter betygen, det som sätts överst i rött är inte kvalitén, nej den är lite anonym. Det är helt enkelt PRISVÄRDHETEN som ska exponeras max, och då är det ju naturligtvis så att de dyraste får sämst... Vilket bevisar gemenepöbels tes om att billiga viner är bättre än dyra.

Jag känner hat och avsky.
 

SUPRA

Bäst
SV: Fyra frågor [Clos du Val och Kronstam - admin]

Gustibus skrev:
Intressant utveckling i frågan om BG och Bornicon & Salming:

Allt om Vin (där BG bland annat regerar) delade ut en massa diplom, bland annat jubileumsdiplom till tio importörer.
Ett diplom gick till... *trumvirvel*... Bornicon & Salming för "ett medvetet och föredömligt arbete med beställningssortimentet."

Ridå.

Läste det också i Allt om Vin. Man bli äcklad.


Krug skrev:
Det är helt enkelt PRISVÄRDHETEN som ska exponeras max, och då är det ju naturligtvis så att de dyraste får sämst...

Det där har jag svårt med också, men jag tror det i grund och botten kommer från att det ska vara RÄTTVIST och JÄMLIKT, även
när man bedömer vin. Och bara för att man är billig (jämför outbildad) ska man inte förfördelas negativt (jämför en "vällagrad" akademiker).

Jag vill hellre se vad vinet har för poäng, baserat på smak och kvalitet. Om jag blir sugen utifrån den bedömningen tittar jag på priset och bedömer om jag har råd, och hur många flaskor jag har råd med.
Ingen annan än jag kan väl veta hur min ekonomi ser ut och vad jag vill prioritera? ???

Hur prisvärd är en oxfilé för 300 kg jämfört med en för 550 kr/kg? ???
 

Martin

Medlem
SV: Fyra frågor [Clos du Val och Kronstam - admin]

Japp. Och i samma AlltOmVin (som jag fick i förmiddags) så gissa vilket vin som placerar sig först i "Kronstam Väljer" (förstaplats i tidningen).

En gissning, någon?
 

Martin

Medlem
SV: Fyra frågor [Clos du Val och Kronstam - admin]

Nänä,

Inget sånt där publikfriande dussinbubbel,
Nu pratar vi riktigt raffinerat kalasvin.
::)
 

vintjej

Medlem
SV: Fyra frågor [Clos du Val och Kronstam - admin]

Martin skrev:
Nänä,

Inget sånt där publikfriande dussinbubbel,
Nu pratar vi riktigt raffinerat kalasvin.
::)

Har han lyckats peta in orden "stora festen"?
 
Trådskapare
P

Pomerol

Medlem
SV: Fyra frågor [Clos du Val och Kronstam - admin]

vintjej skrev:
Har han lyckats peta in orden "stora festen"?

Ha, ha, man börjar nästan bli sugen på Claude Val... För de måste ju vara helt enkelt kanon! Skit samma om de får ett dåligt betyg, de är ju trots allt billiga - FYND!

I min värld kan något som inte är riktigt gott aldrig bli fynd, oavsett pris.

Kronstam har trots allt den självkännedomen att han ber om ursäkt i senaste Allt om Vin för "tjatet" om vinerna. Och det är väl ok - vissa telefonförsäljare säljer abonnemang, vissa vinrecencenter säljer Claude Val.
 

Gabe

Medlem
SV: Fyra frågor [Clos du Val och Kronstam - admin]

Gustibus skrev:
Intressant utveckling i frågan om BG och Bornicon & Salming:

Allt om Vin (där BG bland annat regerar) delade ut en massa diplom, bland annat jubileumsdiplom till tio importörer.
Ett diplom gick till... *trumvirvel*... Bornicon & Salming för "ett medvetet och föredömligt arbete med beställningssortimentet."

Ridå.

Det här är ju hysteriskt roligt! Det är ju knappast Bornicon och Salming som stått för det föredömliga arbetet, det är ju BGK själv! Han borde ge diplomet till sig själv.

För övrigt kan jag bara säga att den här tråden gör mig spyfärdig. Kan man inte sätta någon murvel på det här, på riktigt alltså? Jävla kommuniststat. Så här blir det när man kör med Sovjetmetoder. :mad: :mad: :mad:
 

SUPRA

Bäst
SV: Fyra frågor [Clos du Val och Kronstam - admin]

Ojoj, har fått tagit del av en hel del nytt skvaller om Kr*nst*m. Våra värsta farhågor om mannen har verkligen besannats.
Måste tänka lite och se hur man kan pytsa ut det.
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Fyra frågor [Clos du Val och Kronstam - admin]

SUPRA skrev:
Ojoj, har fått tagit del av en hel del nytt skvaller om Kr*nst*m. Våra värsta farhågor om mannen har verkligen besannats.
Måste tänka lite och se hur man kan pytsa ut det.

Wooohoo..... Det här blir ju bara mer och mer spännande. Vänta, berätta inte något ännu, jag måste fixa popcorn först!! ;D
 

Martin

Medlem
SV: Fyra frågor [Clos du Val och Kronstam - admin]

Popcorn? Givetvis!
Men vad ska man dricka till?
Cola eller Clos du Val? ::)
 

vintjej

Medlem
SV: Fyra frågor [Clos du Val och Kronstam - admin]

Pomerol skrev:
Kronstam har trots allt den självkännedomen att han ber om ursäkt i senaste Allt om Vin för "tjatet" om vinerna. Och det är väl ok - vissa telefonförsäljare säljer abonnemang, vissa vinrecencenter säljer Claude Val.

Va? Nu måste jag kila ner på närmaste pressbyrå och tjuvläsa blaskan.:)
 

vintjej

Medlem
SV: Fyra frågor [Clos du Val och Kronstam - admin]

SUPRA skrev:
Ojoj, har fått tagit del av en hel del nytt skvaller om Kr*nst*m. Våra värsta farhågor om mannen har verkligen besannats.
Måste tänka lite och se hur man kan pytsa ut det.

Men nu är spänningen oldilig. Kan du inte pytsa ut det över ett glas vin på något hak för oss nyfikna?
Nu på fredag t ex?
 

Krug88

Medlem
SV: Fyra frågor [Clos du Val och Kronstam - admin]

vintjej skrev:
Men nu är spänningen oldilig. Kan du inte pytsa ut det över ett glas vin på något hak för oss nyfikna?
Nu på fredag t ex?
Hoppsan, date på fredag alltså... :-*
 

vintjej

Medlem
SV: Fyra frågor [Clos du Val och Kronstam - admin]

Krug88 skrev:
Hoppsan, date på fredag alltså... :-*

Inte som det ser ut än...Men fler måste ju vara nyfikna?
Skvaller och skumpa på fredag föreslår jag.
 

SUPRA

Bäst
SV: Fyra frågor [Clos du Val och Kronstam - admin]

Keen skrev:
Men supra, ut med språket nu!

Jag är sjuk :( och måste hitta nåt bra sätt att putsa ut nyheterna på + göra lite research.
 

Jos

Medlem
SV: Fyra frågor [Clos du Val och Kronstam - admin]

Men nu är jag riktigt nyfiken... Berätta!

Jag kan meddela att jag aldrig fick något svar på mitt mail (liknande det på första sidan i denna tråd) som jag skickade till webredaktören eller vem det nu var för ett par veckor sen.
 

SUPRA

Bäst
SV: Fyra frågor [Clos du Val och Kronstam - admin]

Här är lite ni kan fundera på över Julen. :)

Enligt säkra uppgifter är Bengt-Göran Kronstam den som konstant kommer bland de sämsta i placeringen vid blindprovningar.
Tydligen uttalar han sig ofta självsäkert varifrån ett vin kommer, men faller pladdask. Ofta är det fel på flaskorna då, eller någon annan bortförklaring. ;)


Fler konspirationsteorier:
Hans fru sitter också i en massa bolag, bl.a. Pontus Catering AB, men mest intressant är kanske Lime Travel AB, vart de flyger och vilka
"dryckesmål" som finns där http://www.allabolag.se/5565103735

http://www.allabolag.se/befattningshava ... fe4fadf326

Hanzon, Mats Jörgen - ännu ett litet mini-imperium :)
http://www.allabolag.se/befattningshava ... 3d2032d4b3

Några av dessa grabbar har siktats ute på Arlanda, nyss landade, och med övervikt i form av flaskor på låda efter ett besök i Rioja.
Riojorna fick bra kritik :D
 
Toppen