Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Fyra frågor [Claude Val och Kronstam - admin]

SUPRA

Bäst
SV: Fyra frågor [Claude Val och Kronstam - admin]

Jag reagerade inte på det där med att ha boxen i kylskåpet, för när jag läste det tog jag för givet att det var ett VITT vin.

Nåja, så länge vinet är färskt så ;D

För övrigt skulle jag inte vara helt säker på att han inte får förlängt hos DN.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Fyra frågor [Claude Val och Kronstam - admin]

anders skrev:
Ursäkten med boxar brukar ju vara att det är så smidigt när man bara vill ta ett glas. Perfekt att då ha ett RÖDVIN i KYLSKÅPET eftersom det då håller en så perfekt serveringstemperatur... Nu kan vi dock konstatera att om man är så pass svagbegåvad att man köper boxar så skiter man uppenbarligen i hur det smakar och därmed är det högst troligt att man också fullständigt skiter i serveringstemperaturen.

Den här mannen håller i stadig takt på att diskvalificera sig från alla seriösa vinforum. Den dagen kontraktet med DN går ut kan han se fram emot att få prova ännu fler boxar för kvällstidningarna.

Den här mannen, som du så fin uttrycker det, är sveriges mest dekorerade och erkända vinprofil. En man som ständigt erhåller uppmärksamhet och hedersbetygelser av allt från en lycklig vinimportörskår till Munskändare och sinnessvaga dagstidningsläsare.

Jag är rädd att vi är fast med mannen...
 

anders

Medlem
SV: Fyra frågor [Claude Val och Kronstam - admin]

Krug skrev:
Den här mannen, som du så fin uttrycker det, är sveriges mest dekorerade och erkända vinprofil. En man som ständigt erhåller uppmärksamhet och hedersbetygelser av allt från en lycklig vinimportörskår till Munskändare och sinnessvaga dagstidningsläsare.

Jag är rädd att vi är fast med mannen...

Det bärande ordet i min tirad var "seriösa", jag tog med det av just den anledningen.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Fyra frågor [Claude Val och Kronstam - admin]

anders skrev:
Det bärande ordet i min tirad var "seriösa", jag tog med det av just den anledningen.

Come now min bäste herre.

Har vi någonsin brytt oss om någonting den andra har skrivit då vi har svarat på inlägg? Det är väl det bärande på det här forumet. Ignorera, förvräng och håna (istället för SAS mer berömda "Improvise, Adapt, Overcome").
 

Keen

slan
SV: Fyra frågor [Claude Val och Kronstam - admin]

Krug skrev:
Come now min bäste herre.

Har vi någonsin brytt oss om någonting den andra har skrivit då vi har svarat på inlägg? Det är väl det bärande på det här forumet. Ignorera, förvräng och håna (istället för SAS mer berömda "Improvise, Adapt, Overcome").

Är det verkligen SAS som det uttrycket kommer ifrån? Har för att det är amerikanska marinkåren som använt det. SAS har ju Who Dares Wins

Att rätta folk, oavsett om man själv har torrt på fötterna, är också en favoritsysselsättning här på forumet ;D
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Fyra frågor [Claude Val och Kronstam - admin]

Keen skrev:
Är det verkligen SAS som det uttrycket kommer ifrån? Har för att det är amerikanska marinkåren som använt det. SAS har ju Who Dares Wins

Att rätta folk, oavsett om man själv har torrt på fötterna, är också en favoritsysselsättning här på forumet ;D

Möjligt, kommer fan inte ihåg.

Googla :)
 

Jos

Medlem
SV: Fyra frågor [Claude Val och Kronstam - admin]

Keen skrev:
Är det verkligen SAS som det uttrycket kommer ifrån? Har för att det är amerikanska marinkåren som använt det. SAS har ju Who Dares Wins

Att rätta folk, oavsett om man själv har torrt på fötterna, är också en favoritsysselsättning här på forumet ;D

Absolut min favorit.

Men ang. SAS så tror jag ni båda är ute och cyklar. De körde något i stil med "Riv pyramiderna".
 

Bubblaren

Medlem
SV: Fyra frågor [Claude Val och Kronstam - admin]

Jos skrev:
Absolut min favorit.

Men ang. SAS så tror jag ni båda är ute och cyklar. De körde något i stil med "Riv pyramiderna".

Nej nej, SAS har alltid haft "Coffee, tea or me"
 

hampus86

Medlem
SV: Fyra frågor [Claude Val och Kronstam - admin]

SAS och Sayeret Matkal kör båda med mottot: "Who dares wins". Finns väl få andra organisationer som bättre lever upp till sitt motto.

På tal om Kronstam så tycker jag vi skickar mysonmannen på honom. Dock inte sett nån aktivitet från honom på länge(varken mysonmannen eller mysonoxen).
 
SV: Fyra frågor [Claude Val och Kronstam - admin]

Krug skrev:
Undrar hur länge det får stå innan det tas bort av censuren...
DN är faktiskt rätt toleranta. DI däremot tar bort all kritik mot DI eller DIs journalister omedelbart. Där slåss journalisterna hårt för det fria ordet så länge det inte riktas mot dem själva ::) Prova att vara kritiskt får du se.
 

kayaker

Cyklist
SV: Fyra frågor [Claude Val och Kronstam - admin]

shorepower skrev:
DN är faktiskt rätt toleranta. DI däremot tar bort all kritik mot DI eller DIs journalister omedelbart. Där slåss journalisterna hårt för det fria ordet så länge det inte riktas mot dem själva ::) Prova att vara kritiskt får du se.
Möjligheter lär dyka upp. De har värvat Håkan Larsson som ny boxkrönikör...
 

SUPRA

Bäst
SV: Fyra frågor [Claude Val och Kronstam - admin]

Det är väl Bonnier som styr vad vi dricker med andra ord? ;D

Bonnier äger DN, DI och Allt om Mat.

Förutom när de skriver i "Allt om Vin" som de faktiskt äger själva.

http://www.allabolag.se/5566924964/befattningar

Det som skrivs av få journalister på väldigt få tidningar med ännu färre ägare, det är vad de flesta har att gå på när de väljer sin flaska eller box på det enda bolaget som tillhandahåller alkoholhaltiga drycker.

Kan man någonstans, eller på flera ställen, påverka denna kedja blir det stora volymer.
 

SUPRA

Bäst
SV: Fyra frågor [Claude Val och Kronstam - admin]

shorepower skrev:
Nu har DIs nya krönikör slagit an tonen. Billigt är bra

Och fortsätter i samma stil. Skönt att han definierar vad som behövs och automatiskt väljer prisklassen under 265 kr.

"Vilket bubbel ska jag ta med mig till Champagnegaloppen?

/Uppsalastudent"


"Champagnegalopp låter kanske inte som det kräver det allra yppersta i bubbelväg - men vad vet jag, kanske är det högst seriöst för dig och dina vänner. Du får tre förslag i olika prisklasser:


•Budget: Chapel Hill, nummer 7649, 59 kronor
•Mellan: Rotari Brut Riserva, nummer 7567, 99 kronor
•Lyx: Pierre Peters Cuvée de Réserve, nummer 7350, 265 kronor"
 
Toppen