Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Göteborg med omnejd

CH

Medlem
Vad finns det för lirare på formet som håller till i eller runt Göteborg?

Kan var kul att veta om man skulle försöka dra igång någon sittning i Göteborg istället för att behöva åka upp till Stockholm varje gång man känner för att knäcka några goda flaskor utan att "kasta pärlor till svin"


Nu ska vi se hur lång tid det tar innan tråden går off topic och istället blir en samlingsplats där man kan göra sig lustig över Göteborgarna?
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Göteborg med omnejd

Göttelaborg.... Ni dricker väl bara fiskspad?


Så, en kvart ungefär tog det va?
 

v_skogh

Medlem
SV: Göteborg med omnejd

Uppvuxen i GBG & Borås. Jobbar förtillfället i GBG. Bor i Borås. Jobbar med största sannolikhet snart i Lerum.
 

hampus86

Medlem
SV: Göteborg med omnejd

Alla heter Glenn och rensar fisk i gbg, så det så! Weiron i ottan symboliserar ert lilla sossefäste rätt väl. Dessutom har ni talfel, precis som alla andra utanför sthlm.
Nåt jag har glömt? ;D
 

v_skogh

Medlem
SV: Göteborg med omnejd

hampus86 skrev:
Alla heter Glenn och rensar fisk i gbg, så det så! Weiron i ottan symboliserar ert lilla sossefäste rätt väl. Dessutom har ni talfel, precis som alla andra utanför sthlm.
Nåt jag har glömt? ;D

Att du är alldeles för liten och ung för att vara så kaxig ;)
 

anders

Medlem
SV: Göteborg med omnejd

v_skogh skrev:
Att du är alldeles för liten och ung för att vara så kaxig ;)

Åja, vi kan inte se ner på honom på det sättet. Kom ihåg att han plockade en snattare med en burk Arboga på sig. ;D
 

v_skogh

Medlem
SV: Göteborg med omnejd

Nu förstår jag varför Hampus tvekar så inför att dyka upp på det kommande vininfernot.
CH will kick his ass :p
 

hampus86

Medlem
SV: Göteborg med omnejd

LOL, jag tar er alla! Säger bara Krav maga ;D. Nä, inte jag som påverkar om jag kan komma eller inte. Flyger inte planet tyvärr :p.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Göteborg med omnejd

Haloj,

Jag är i Göteborg titt som tätt på uppdrag, men bor i Stockholm. Är verkligen intresserad av pärlor till dem som har egna pärlor att strössla med och har självfallet en del pärlor själv.

Har tidigare haft förmånen att just i Göteborg dricka champagne från 20-talet och 40-talet - wohoo så häftigt det var!

Bubblaren (Champagnekajaken)
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Göteborg med omnejd

Jag tänkte knäcka 1 flaska eller 2 nere på gbgvin nu på fredag och är det någon som skulle vilja ansluta så hör av er.
 

SUPRA

Bäst
SV: Göteborg med omnejd

Gbg står på min lista över städer att besöka. Återkommer :) (dock ej nu på fredag)
 

Bubblaren

Medlem
SV: Göteborg med omnejd

CH skrev:
Jag tänkte knäcka 1 flaska eller 2 nere på gbgvin nu på fredag och är det någon som skulle vilja ansluta så hör av er.

Apselut! Jag kan mellan 20:15 och 21:45 (ska på film 22:00) :)
Vart tänker du hålla till?
 
SV: Göteborg med omnejd

CH skrev:
Jag tänkte knäcka 1 flaska eller 2 nere på gbgvin nu på fredag och är det någon som skulle vilja ansluta så hör av er.
Fredag och lördag? Dig är det ingen hejd på. Får se om jag kan komma. Vad skulle det handla om för flaska?
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Göteborg med omnejd

Darth Angelus skrev:
Fredag och lördag? Dig är det ingen hejd på. Får se om jag kan komma. Vad skulle det handla om för flaska?

Jag skulle tro att det blir något rött eftersom det blir en massa skumpa på lördagen.

Bubblaren skrev:
Apselut! Jag kan mellan 20:15 och 21:45 (ska på film 22:00) :)
Vart tänker du hålla till?

Ja sitter nere på Göteborgs vinkällare från 1800 skulle jag tippa
 

Bubblaren

Medlem
SV: Göteborg med omnejd

CH skrev:
Jag skulle tro att det blir något rött eftersom det blir en massa skumpa på lördagen.

Ja sitter nere på Göteborgs vinkällare från 1800 skulle jag tippa

Perfekt! Bor på Lilla Kyrkogatan så det är nära, ska bara ta mig över kanalen :)
Så om schemat håller så bör jag hinna med en sväng, visst kan jag spisa ngt där oxå?

Gäller att finna dig där i källarmörkret ???
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Göteborg med omnejd

Bubblaren skrev:
Perfekt! Bor på Lilla Kyrkogatan så det är nära, ska bara ta mig över kanalen :)
Så om schemat håller så bör jag hinna med en sväng, visst kan jag spisa ngt där oxå?

Gäller att finna dig där i källarmörkret ???

I dagsläget finns det inget att beställa men ringer man och pratar med Jason så löser de något allternativt plockar du med dig mat ner.
Lokalen är inte så stor så du lär nog hitta mig ganska enkelt.
 
Toppen