Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Göteborg med omnejd

Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Göteborg med omnejd

Imorgon (fredag) så kör jag en liten Champagneprovning nere i Göteborg Vinkällare.
Tyvärr har 2 bekanta tvingats dra sig ur i sista sekund så det finns 2 platser över om någon skulle vara intresserad.

Vi kör igång vid 19:00 och kommer prova 6 olika utgåvor från Legras & Haas för ynka 370kr/pp
Skicka mig ett PM med din mailadrress så skickar jag inbjudan och lite mera info om vad det är som gäller.
 
SV: Göteborg med omnejd

CH skrev:
Imorgon (fredag) så kör jag en liten Champagneprovning nere i Göteborg Vinkällare.
Tyvärr har 2 bekanta tvingats dra sig ur i sista sekund så det finns 2 platser över om någon skulle vara intresserad.

Vi kör igång vid 19:00 och kommer prova 6 olika utgåvor från Legras & Haas för ynka 370kr/pp
Skicka mig ett PM med din mailadrress så skickar jag inbjudan och lite mera info om vad det är som gäller.
Sätt ett kanske på mig där!
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Göteborg med omnejd

Darth Angelus skrev:
Sätt ett kanske på mig där!

Hur blir det? Ska du med?
Hör jag inget innan 15:00 så räknar jag inte med dig.
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Göteborg med omnejd

chambertin skrev:
CH,

Om det finns plats så kommer jag gärna.

Det finns plats kvar så jag sätter upp dig på listan.
Får jag din mail adress så kan jag skicka inbjudan så du vet lite vad det är som gäller annars syns vi där 19:00.
Jag är där vid 17:00 och mjukar upp lite med en lagrad Bolly SC
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Göteborg med omnejd

Eftersom lördagens provning tyvärr blev inställd så tänkte jag sätta mig i källaren och trösta mig på fredagen. Är det någon om vill göra mig sällskap så är det bara att höra av sig.
Vad det blir som öppnas vet jag inte men jag känner spontant för magnum så det blir att botanisera bland de flaskorna.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Göteborg med omnejd

CH skrev:
Eftersom lördagens provning tyvärr blev inställd så tänkte jag sätta mig i källaren och trösta mig på fredagen. Är det någon om vill göra mig sällskap så är det bara att höra av sig.
Vad det blir som öppnas vet jag inte men jag känner spontant för magnum så det blir att botanisera bland de flaskorna.

Just när jag sitter och tittar på planeringen i kalendern för att kunna ta en helg i Göteborg så skriver du sådana lockelser! Hittar just nu inget bra datum, men tanken är en torsdag till måndag framöver.

Kan jag trösta dig med en ostprovning på lördag här i fjollträsk, det är väl i "omnejden"??
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Göteborg med omnejd

Bubblaren skrev:
Just när jag sitter och tittar på planeringen i kalendern för att kunna ta en helg i Göteborg så skriver du sådana lockelser! Hittar just nu inget bra datum, men tanken är en torsdag till måndag framöver.

Kan jag trösta dig med en ostprovning på lördag här i fjollträsk, det är väl i "omnejden"??

Lördag ser det ut att bli en Leclapart & Selosse afton i Borås som extra tröst ;D så Stockholm är helt uteslutet.
 

chambertin

Medlem
SV: Göteborg med omnejd

CH skrev:
Eftersom lördagens provning tyvärr blev inställd så tänkte jag sätta mig i källaren och trösta mig på fredagen. Är det någon om vill göra mig sällskap så är det bara att höra av sig.
Vad det blir som öppnas vet jag inte men jag känner spontant för magnum så det blir att botanisera bland de flaskorna.
Kankse slinker förbi CH. När kommer du att vara där ?
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Göteborg med omnejd

chambertin skrev:
Kankse slinker förbi CH. När kommer du att vara där ?

Gissar att jag slinker in runt 17:00
 

Orpale

Medlem
SV: Göteborg med omnejd

Varför inte lägga provningen i Borås på en söndag när jag är ledig :'( då hade jag definitivt dykt upp
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Göteborg med omnejd

Orpale skrev:
Varför inte lägga provningen i Borås på en söndag när jag är ledig :'( då hade jag definitivt dykt upp

Hur länge jobbar du lördag då?
Vi har fortfarande inte bestämt om det blir Leclapart & Selosse eller om vi trycker i oss lite olika flaskor från 1996 i rent vetenskapligt syfte aka kolla mognaden på de olika som ligger i källaren.
 

Orpale

Medlem
SV: Göteborg med omnejd

Tja, jag och en polare e riktigt sugna på Leclapart & Selosse provningen. Men jag jobbar tyvärr både där och när alla andra roar sig så jag slutar runt 6 på morgonen på söndag.

Så finns det möjlighet att skjuta upp Leclapart & Selosse provning och ta en 96a nu på lördag, vet jag iaf 2 som blir väldigt glada.

Kan ju samtidigt passa på att bjuda in dig på en Rom provning nu på söndag klockan 16.00 på Ritz. Det är en liten provning från en mini importör från Göteborg.

Hör av dig om du är intresserad, provningen är gratis.
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Göteborg med omnejd

Orpale skrev:
Tja, jag och en polare e riktigt sugna på Leclapart & Selosse provningen. Men jag jobbar tyvärr både där och när alla andra roar sig så jag slutar runt 6 på morgonen på söndag.

Så finns det möjlighet att skjuta upp Leclapart & Selosse provning och ta en 96a nu på lördag, vet jag iaf 2 som blir väldigt glada.

Jag ska kolla med v_skogh hur vi gör, chanserna är visserligen goda att vi kör 96or istället eftersom jag ska få in lite äldre Selosse och förhoppningsvis Leclapart L´Apotre -04 i början av juni.
Kan vara trevligt att testa allt tillsammans kanske.

Återkommer med hur det blir.
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Göteborg med omnejd

Hur ser det ut chambertin? Kommer du förbi imorgon?
 

chambertin

Medlem
SV: Göteborg med omnejd

CH skrev:
Hur ser det ut chambertin? Kommer du förbi imorgon?
Hade tänkt det. Har lagt fram en flaska xxxx och en flaska yyyy så det blir cykel i morgon.
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Göteborg med omnejd

chambertin skrev:
Hade tänkt det. Har lagt fram en flaska xxxx och en flaska yyyy så det blir cykel i morgon.

Trevligt. Då får vi se vad det blir för något imorgon.
När ramlar du in?
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Göteborg med omnejd

Kayaker kunde inte på fredag eller?
 

kayaker

Cyklist
SV: Göteborg med omnejd

CH skrev:
Kayaker kunde inte på fredag eller?
Med tanke på att jag ska åka inlines i 12 timmar på lördag så satsar jag på kolhydratstillförseln... :D
 
Toppen