Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Göteborg med omnejd

chambertin

Medlem
SV: Göteborg med omnejd

kayaker skrev:
Med tanke på att jag ska åka inlines i 12 timmar på lördag så satsar jag på kolhydratstillförseln... :D
Min andra flaska yyyyy löser det problemet lätt ! ;)
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Göteborg med omnejd

chambertin skrev:
Hade tänkt det. Har lagt fram en flaska xxxx och en flaska yyyy så det blir cykel i morgon.

Är det fortfarande aktuellt med cykel med tanke på hur vackert vädret är?
 

Bubblaren

Medlem
SV: Göteborg med omnejd

Fasiken! Fiskekrogen harstängt när jag ska ned i juli :'(

Nu må jag finna på annat [move]PRISVÄRT[/move] hak för oss två glada brudar som ska göra stan - har CH kanske ngt förslag?
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Göteborg med omnejd

Basement har gjort sin meny lite mera "prisvärd" men jag har inte provat det själv ännu.

Annars finns ju Golden Days som ligger mittemot vinkällaren. Grillad oxfile med klyftpotatis för 99:- eller pyttipanna & öl för 60:- på fredagar.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Göteborg med omnejd

Känns inte som att GD är klockrent substitut för Fiskekrogen, men däremot lät det här nice:

Vit sparris, AAA, med krabba och torskkind, Västerbottenost, sjökorall samt hollandaise på dill och brynt smör

Lyrtorsk med ramslök, färskpotatis samt primörbetor och moules marinée-buljong

Svensk kalv, långkokt, honungsglacerad bringa samt "mini-wiener" på filé med aubergine och getost samt mildrostad vitlök

Jordgubbar med gammaldags mjölk, smörkola-sorbet samt hasselnötspralin och viol

SEK495:- för menyn, från 455:- för vinmeny
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Göteborg med omnejd

Bubblaren skrev:
Fräscht och frestande!

Det gick tidigare att hyra vinfack där men de håller på och renoverar just nu.
Jag fick följande svar när jag frågade om det förra veckan.

Hej Curt-Hagner.
Vi kommer att iordningställa vårt vinarkiv under sommaren och det ska stå klart den 1:e september.
Då hyr vi ut vinfack igen.
Dessa kommer att kosta 7.600:-/år.

Vänligen
Per Blomqvist
swedish taste
www.swedishtaste.com
 

Bubblaren

Medlem
SV: Göteborg med omnejd

CH skrev:
Det gick tidigare att hyra vinfack där men de håller på och renoverar just nu.
Jag fick följande svar när jag frågade om det förra veckan.

634:-/mån - vad får du för det? stort/litet fack? Billigare på provningar? Ta med gäster fritt för egna provningar?
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Göteborg med omnejd

Bubblaren skrev:
634:-/mån - vad får du för det? stort/litet fack? Billigare på provningar? Ta med gäster fritt för egna provningar?

Ingen aning, det var all info jag fick när jag frågade. Tänkte jag skulle avvakta tills 1 sep och kolla hur det ser ut då.
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Göteborg med omnejd

Jag har vid ett tillfälle för några år sedan ätit på en restaurang i Götet, inklämt på nåt sätt i en antikaffär. Där i katakomberna fanns det vinfack för uthyrning... Nån som vet vad jag pratar om?
 

kayaker

Cyklist
SV: Göteborg med omnejd

Sjödin skrev:
Jag har vid ett tillfälle för några år sedan ätit på en restaurang i Götet, inklämt på nåt sätt i en antikaffär. Där i katakomberna fanns det vinfack för uthyrning... Nån som vet vad jag pratar om?
Le Village.
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Göteborg med omnejd

Hur var det i helgen Sjödin?
Du spenderade väll den i Göteborg om jag inte minns fel.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Göteborg med omnejd

Sjödin skrev:
Jag har vid ett tillfälle för några år sedan ätit på en restaurang i Götet, inklämt på nåt sätt i en antikaffär. Där i katakomberna fanns det vinfack för uthyrning... Nån som vet vad jag pratar om?

Även jag har varit på La Village och käkat, vi hade en sittning och snudd på ett inferno då det blev en 8 pavor champagne på 6 pers, men av oss drack rackarns lite.
Har ett vagt minne av att tempen i "katakomberna", där vinfacken är, var relativt hög, precis som där CH har sina pavor idag. Men det kan ju ha ändrat sig sedan jag var på La Village.
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Göteborg med omnejd

CH skrev:
Hur var det i helgen Sjödin?
Du spenderade väll den i Göteborg om jag inte minns fel.
I Göteborg? Nej fan... I Västra Bodarne och Dalsjöfors. Riktiga metropoler! Jag drack alkoholfritt "mousserande jorgubbsvin" och BiB... ;D
 
Toppen