Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har mĂ€rkt Ă€r sig finewines.se inte sig likt rent utseendemĂ€ssigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bĂ€ttre matcha vĂ„r tidigare fĂ€rgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den hĂ€r forumtrĂ„den!

Guld till Pico Maccario Barbera Rosé Brut DOC - Vinordic Wine Challenge 2023!

Segerstrom Wines

Leverantör
Vi vann GULD!!! đŸ„łđŸŸ
Vinordic Wine Challenge, Sveriges största vintÀvling, gÄr ut pÄ att varje Är finna Sveriges mest prisvÀrda viner.
Pico Maccario Barbera Rosé Brut DOC tÀvlade i kategorin "mousserande/champagne rosé 100kr - 250 kr"
Efter att ha vunnit silver och brons de senaste tvÄ tÀvlingarna, blev det Àntligen guld 2023.
Det gÄr enkelt att bestÀlla till ditt Systembolag via lÀnken nedan:
https://www.systembolaget.se/produkt/vin/pico-maccario-barbera-7820001/
Guld Vinordic Wine Challenge 2023.jpg
 

Poussard

Medlem
Hur mycket socker Àr det i vinet? StÄr <0.3G pÄ Systembolaget men den marknadsförs som Brut, dÀrav min frÄga.
 

vintomas

Numera lÄgaktiv bloggare
Hur mycket socker Àr det i vinet? StÄr <0.3G pÄ Systembolaget men den marknadsförs som Brut, dÀrav min frÄga.
Vad Àr problemet? Det stÄr "<0,3 g/100ml" hos SB (ett mÄtt som sÀllan anvÀnds i branschen i stort), d.v.s. <3 g/l. Brut Àr <12 g/l, utan undre grÀns.
 

vintomas

Numera lÄgaktiv bloggare
Varför sĂ„ passivt aggressiv? Jag stĂ€llde en frĂ„ga. Är det okej?
Jag förstÄr Àrligt talat inte varför du blir upprörd? Jag tolkade din frÄga som att du menade att det inte kunde vara en brut om den har "<0.3G", men jag förklarade för dig att det kan den visst. o_O
 

Poussard

Medlem
Jag förstÄr Àrligt talat inte varför du blir upprörd? Jag tolkade din frÄga som att du menade att det inte kunde vara en brut om den har "<0.3G", men jag förklarade för dig att det kan den visst. o_O
Jag Àr inte upprörd, trodde du var det. LÄt oss vÀnda blad. Jag vet att reglerna Àr som du sÀger. Man kan ha 0 gram i en Champagne och kalla den Brut, förstÄr dock inte varför man skulle göra det eftersom det skrÀmmer bort Brut Nature-segmentet och antagligen smakar för torrt för Brut-segmentet. SÄ i min vÀrld Àr det dumt att inte utnyttja de 3 olika termerna som ryms i 0-12 men det kanske bara Àr jag.
 
TrÄdskapare
Segerstrom Wines

Segerstrom Wines

Leverantör
Hej Poussard,
FrÄgan Àr relevant.
I vÄrt rosébubbel Àr det noll gram socker.
Sötman man kÀnner beror pÄ Barbera-druvans fruktiga stil.
Ska be Systembolaget Àndra pÄ hemsidan sÄ det blir korrekt.
 

Bastardo

Medlem
Jag förstÄr Àrligt talat inte varför du blir upprörd? Jag tolkade din frÄga som att du menade att det inte kunde vara en brut om den har "<0.3G", men jag förklarade för dig att det kan den visst. o_O
Ärligt sagt, Tomas, du brukar ofta ha vĂ€ldigt arrogant och aggressiv skrivstil nĂ€r du svarar. Det kĂ€nns som att du vill alltid vara bĂ€st och mest kunnig pĂ„ alla omrĂ„den hela tiden. Lite mjukare stil skulle uppskattas sĂ€kert med flera av oss.
Jag sĂ€ger inte att jag Ă€r ’Guds bĂ€sta barn’ i det avseende, men jag kan vara Ă€ven snĂ€ll och trevlig ocksĂ„ emellanĂ„t 
 men i ditt fall fĂ„r man uppfattningen att du Ă€r arg och irriterad nĂ€stan för jĂ€mnan och dĂ„ Ă€r det inte sĂ„ roligt att lĂ€sa sĂ„nt hela tiden.
 
Toppen