Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Hästbiff

Trådskapare
A
SV: Hästbiff

finewines.se drog igång hästköttsdiskussionen och @rest_djuret hängde snabbt på. Nedräkningen till Hästamiddagen är i full gång, platser bokade och vinlistan studeras för att hitta det perfekta vinet.

Artikel med Daniel Crespi kring hästmiddagen för de som vill ha lite mer kött på benen :)
 
Trådskapare
A
SV: Hästbiff

Jos skrev:
Trevligt! Du som studerar vinlistan Anders? Har du fått meny?

Inte ännu. Tror inte det är helt satt ännu. Ska se om jag kan få lite förhandstips. Kanske någon annan som hört något?
 

Jos

Medlem
SV: Hästbiff

Jag gissar att det kommer vara en del tillbehör etc. som styr vinval men om det också servereas en enkel, bra hästbiff/entrecote får jag för mig att en modernare Bdx eller jänkarcab skulle funka bra.


Eller kanske Hermitage?
 
Trådskapare
A
SV: Hästbiff

Jos skrev:
Jag gissar att det kommer vara en del tillbehör etc. som styr vinval men om det servereas en enkel, bra hästbiff/entrecote får jag för mig att en modernare Bdx eller jänkarcab skulle funka bra.


Eller kanske Hermitage?

Chianti är väl det klassiska valet men det är ju inte riktigt min bag. Kanske en Brunello di Montalcino

Hermitage går fetbort :)
 
Trådskapare
A
SV: Hästbiff

Jos skrev:
Jag gissar att det kommer vara en del tillbehör etc. som styr vinval men om det också servereas en enkel, bra hästbiff/entrecote får jag för mig att en modernare Bdx eller jänkarcab skulle funka bra.


Eller kanske Hermitage?

Får en del känsla att det blir en del diskussioner om viner här. Moderna Bdx, jänkarcab, hermitage, Inget man gör vågen för direkt
 

Jos

Medlem
SV: Hästbiff

Anders Landström skrev:
Får en del känsla att det blir en del diskussioner om viner här. Moderna Bdx, jänkarcab, hermitage, Inget man gör vågen för direkt
Tala för dig själv... Behöver inte vara dåliga viner precis. Variation förnöjer :)
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
SV: Hästbiff

Anders Landström skrev:
Moderna Bdx, jänkarcab, hermitage, Inget man gör vågen för direkt

Jo, bra Hermitage bör man absolut göra vågen för. I alla fall om någon annan betalar. ;) Kommer dock inte på någon Hermitage med häst på etiketten.
 

Jos

Medlem
SV: Hästbiff

El burro grande skrev:
Du har redan bokat? Det går väl inte att boka förrän en månad innan, eller har du tjötat till dig plats?


Trodde jag var inbokad men jag kanske är ute och cyklar...
 
Trådskapare
A
SV: Hästbiff

Traktens häst, världens öl. Riktigt bra slogan. Och ja visst, få företag har gjort för hästätandet vad Findus har gjort. Det ska vara finewines.se då men vi är ju inte kommersiella :)

Gurto skrev:
Puben de Klomp här i Linköping har kört hästtema denna vecka. Findus gav verkligen hästätandet ett uppsving :) Kul att de kör just lasagne också: http://www.deklomp.se/archives/5673
 
Toppen