Jag antar att jag inte är ensam om att bege mig ut i svampskogarna när det är höst så här kommer ett enkelt tips för att förgylla en kväll! Istället för att med flackande blick söka efter skogens guld, kantarellen, så kan du sänka blicken och leta efter Svart Trumpet (http://www.svampguiden.com/art.asp?art=Craterellus_cornucopioides). När du väl hittar en så kommer du hitta mängder!
Väl hemma slänger du ihop en varm smörgås med smakrik ost och salami, en bit lök och så pricken över I:et; Svart Trumpet som ger det hela en köttigare känsla. Servera med HP-sås.
Är det dagen efter dricker du ett stort glas iskall mjölk. Är det dagen före rekomenderar jag en ljus lager med hög beska, tex Bitburger eller Bryggmästaren, den balanserar upp den krämiga konsistensen.
Vad gör ni med era svampar?
Väl hemma slänger du ihop en varm smörgås med smakrik ost och salami, en bit lök och så pricken över I:et; Svart Trumpet som ger det hela en köttigare känsla. Servera med HP-sås.
Är det dagen efter dricker du ett stort glas iskall mjölk. Är det dagen före rekomenderar jag en ljus lager med hög beska, tex Bitburger eller Bryggmästaren, den balanserar upp den krämiga konsistensen.
Vad gör ni med era svampar?