Elvis
Medlem
Jag ska bekänna att jag länge tyckte att Moët Chandon Brut Imperial NV var en riktigt bra champagne. Jag gillade verkligen smaken. Efter att ha smakat en rad fina champagner under de senaste två åren har jag ändrat mig. I kväll tyckte jag att Moët Chandon Brut Imperial NV smakade riktigt platt och tråkigt. En betydligt billigare champagne som Jacquart Brut Mosaïque (som jag drack i förrgår) tycker jag nu bättre om, och en prismässigt likvärdig champagne som Laurent-Perrier Brut (igår) känns som förstklassig i jämförelse.
I kväll drack jag också Veuve Clicquot Brut som jag tyckte var något bättre än Moët samt Veuve Clicquot Rosé som jag inte alls tyckte om (för söt).
Vad har hänt? Har jag blivit överkritisk mot de kända märkena Moët och Veuve? Eller har mina smaklökar utvecklats så att jag numera uppskattar andra typer av champagne? Vad säger ni mer erfarna vinkännare?
I kväll drack jag också Veuve Clicquot Brut som jag tyckte var något bättre än Moët samt Veuve Clicquot Rosé som jag inte alls tyckte om (för söt).
Vad har hänt? Har jag blivit överkritisk mot de kända märkena Moët och Veuve? Eller har mina smaklökar utvecklats så att jag numera uppskattar andra typer av champagne? Vad säger ni mer erfarna vinkännare?