Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Hotell i Göteborg

chambertin

Medlem
SV: Hotell i Göteborg

Dom bästa hotellen är väl Elite Plaza, Clarion Post och Radisson Blu Scandinavia och kanske även Elite Park Avenue.
Gamla men nyrenoverade Hotel Eggers på Drottningtorget är också ganska trevligt.
Där jag arbetar så brukar vi boka våra kunder på Gothia Towers (nära Liseberg). Lite off från centrum men ganska nytt och fräscht.
Räkmackan på Heaven23 är riktigt bra där och restaurangen har ett bra urval av österrikiska viner.
 

BraVin

Leverantör
SV: Hotell i Göteborg

som exil-göteborgare bor jag helst på Avalon på Kungsportsplatsen när jag är hemma och hälsar på. Fint ställe.
 
SV: Hotell i Göteborg

Utan att ha någon som helst koll på hur det är att bo där, måste jag ändå slå ett slag för nyöppnade Dorsia ett stenkast från Kungsportsplatsen.
De serverar Winston Churchill -99 på glas, så helt fel kan det inte vara. :)
 

Elvis

Medlem
SV: Hotell i Göteborg

chambertin skrev:
Där jag arbetar så brukar vi boka våra kunder på Gothia Towers (nära Liseberg). Lite off från centrum men ganska nytt och fräscht. Räkmackan på Heaven23 är riktigt bra där och restaurangen har ett bra urval av österrikiska viner.

Räckmackan är mycket trevlig och de har ett hyggligt utbud av champagne. Bland annat flera olika viner från Philipponnat till rimliga priser, till exempel Clos des Goisses 1998 för 1800 kr och Clos des Goisses 1993 för 2000 kr.
 

Keen

slan
SV: Hotell i Göteborg

Ska dit den 7:e november eller nåt, men jobbet fixar hotell. När ska du dit Anders?
 

CH

Medlem
SV: Hotell i Göteborg

Jos skrev:
Blev Scandic Radisson Blu 5e till 6e. Ska vi korka nå gott på måndagen CH? :)

Varför inte?
Jag är i vinkällaren på eftermiddagen oavsett så varför inte öppna något när man ändå är där?
 

Jos

Medlem
SV: Hotell i Göteborg

CH skrev:
Varför inte?
Jag är i vinkällaren på eftermiddagen oavsett så varför inte öppna något när man ändå är där?


Hmm.. Kan vara så att en jobbkontakt har tänkt att vi ska ut och äta. Jag hör av mig
 

Keen

slan
SV: Hotell i Göteborg

Vi ska käka på nåt som heter M2, nån som ätit där? Ser ambitiöst ut om man går efter hemsidan.
 

Jos

Medlem
SV: Hotell i Göteborg

Anders Landström skrev:
Tack för svar och tips. Det blev http://www.hotelflora.se baserat på tillgänglighet och lokation. Rapport kommer :)
Bra. Radisson Blu kan jag rekommendera att inte besöka.... Mitt rum hade inget fönster ut så man hade ingen aning om det regnade eller inte. Bytte iofs men ändå sunkigt hotell.

Såg att jag skrev Scandic ovan, vet inte vad jag fick det ifrån.
 
Toppen