Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Husviner med maxkostnad 199:-

Vera Wind

In vini veritas?
Är lite inne på @Silenos spår med att prova lite allt möjligt. Bra tips i denna tråd f ö.
För nebbiolo rekommenderar jag plex Langhe Nebbiolo framför Ebbio och Cesare. Inte på hyllan och kostar några extra tjugor men värt det tycker jag. Om du inte vill köpa online från Tyskland. Då kan du hitta många bra alternativ till de som går att köpa via SB.

Jag ska prova P.Lex, det har jag inte gjort. Jag tyckte inte Pio Cesare var tillräckligt bra för prislappen. Jag skulle absolut kunna tänka mig att köpa från Tyskland. Ofta tycker jag bara att vinsajter utomlands är svårnavigerade och jag kan för lite för att veta vad jag ska köpa.
 

LarsW

Medlem
Ofta tycker jag bara att vinsajter utomlands är svårnavigerade och jag kan för lite för att veta vad jag ska köpa.
Kan rekommendera Franska Vinkompaniet som startsajt när man ska börja beställa från utlandet.
Svenskar i Frankrike som driver den och vansinnigt trevlig och rask kundtjänst.

Har flera blandlådor i 200-250kr/flaska spannet samt en kul som kallas Surprise-moi där du väljer belopp, antal pavor och preferenser så fixar de resten.

Allt sker på svenska. Alla avgifter och dylikt ingår i priserna. Och trevligt att stötta små, seriösa företag i dessa tider.
 

Vera Wind

In vini veritas?
Kan rekommendera Franska Vinkompaniet som startsajt när man ska börja beställa från utlandet.
Svenskar i Frankrike som driver den och vansinnigt trevlig och rask kundtjänst.

Har flera blandlådor i 200-250kr/flaska spannet samt en kul som kallas Surprise-moi där du väljer belopp, antal pavor och preferenser så fixar de resten.

Allt sker på svenska. Alla avgifter och dylikt ingår i priserna. Och trevligt att stötta små, seriösa företag i dessa tider.

Guld!
Tack. :)
 

Bastardo

Medlem
Fi(n)luren har missat tråden totalt, och ändå är det just jag som ofta efterfrågar viner i lite mer beskedliga prisklasser. :) Mina strån till stacken får bli dessa vita: Gustave Lorentz Riesling Lieu dit Burg, Greywacke Sauvignon Blanc, Leitz Magic Mountain Rüdesheimer Riesling Trocken, Jean Biecher Rosacker Grand Cru Riesling, Biecher & Schaal Grand Cru Altenberg de Bergheim, Chablis Les Vénérables med flera.
Och röda: Châteauneuf-du-Pape La Cour des Papes, Poliziano Vino Nobile di Montepulciano Viti Nuove, M. Chapoutier Domaine de Bila-Haut Occultum Lapidem kommer jag på att tänka allra först.
P.S. Passa på att inhandla dessa viner innan några av de passerar gränsen för en rekommendation … ;) Det lär nog inte dröja så länge.
 
Last edited:

Bastardo

Medlem
Jag måste göra en sammanfattning av alla fantastiska viner som har nämnts här. Försöker ha på min burk en lista av flera goda viner, men det måste revideras, för det släpar efter rejält. :)
 

Boletus

Medlem

zippan

Medlem
Stämmer årgången 2013? Isf är det ett kul fynd!
Nu slut.
Screenshot_20210301-123419_Messages.jpg
 

Bastardo

Medlem
Alldeles för bekant meddelande på sistone, tyvärr. Enligt ’systemet’ så går beställningen genom, men sen får man ofta ett mezz som säger: tyvärr, den här varan går inte att leverera. Om importören ändrar inte i sin information så tror SB att vinet går fortfarande att beställa, vilket är alltså fel. Felet är så klart importörens, men man blir lite förbannad ändå att det går inte lita på bolagets info som står på sajten.
 

Jos

Medlem
Jag tycker Pio Cesare Langhe 2016 levererade jättemycket för prislappen men möjligt att jag har fått dålig koll på vilken kvalitet man faktiskt kan få nu för tiden under 200 spänn... :rolleyes:
 
Toppen