Bastardo
Medlem
Det finns väldigt positiva reaktioner lite här och där och det är mycket prisvärt. Jag skulle köpa själv Cask Strength, men alla har sin egen smak och gillar inte så rökig whisky.Även Arran har en trevlig whisky som lagrats på sherry fat, dock inte överdrivet rökig om det är det du letar efter(?)
Finns både som rökig och "normal" dock, så bara att välja (dock aldrig testat den som är peated)
Enligt utsago så verkar det som att sherryfaten som används kommer från Gonzalez Byass, iaf enligt länk nedan.
![]()
Arran Sherry Cask - Symposion
Sherrywhisky med elegans – Arran Sherry Cask Sherry är whiskylagringens Rolls Royce, det är de flesta whiskyentusiaster tämligen överens om. Före amerikanska förbudstiden och lagändringen som gjorde att det plötsligt uppstod en enorm andrahandsmarknad med billiga bourbonfat, så dominerade...www.symposionhot.com
Jag tror i överlag att vi i Sverige har mycket goda kunskaper inom ämnet, mer än för cognac, där de riktigt tunga experter är ganska få, eller så har jag inte hittat dem.
P.S. Det är jättebra, att man kan fråga AI, oavsett ämnet. Jag har fått mycket bra svar angående polyrytmisk populärmusik och det kommer att dröja ganska länge innan jag lyckas hitta alla möjliga grupper och band som finns att köpa. Flera av dem är afrikanska artister, så klart. Människorna där brukar ha rytm i blodet på riktigt.
Last edited: