Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Ibland dricker vi... starksprit!

Johan L

Medlem
Var inga problem att klicka hem en flaska för mig, hann se när det tickade ner från 600 till 0 på ungefär 3 sekunder.

Vill man ha något mer än Last Word att blanda så rekommenderar jag varmt Love & Murder:
3 cl grön Chartreuse
3 cl Campari
3 cl limejuice
1,5 cl sockerlag (2:1)
4 droppar saltlösning (1:4)

Uncle_Bob

Medlem
Var inga problem att klicka hem en flaska för mig, hann se när det tickade ner från 600 till 0 på ungefär 3 sekunder.

Vill man ha något mer än Last Word att blanda så rekommenderar jag varmt Love & Murder:
3 cl grön Chartreuse
3 cl Campari
3 cl limejuice
1,5 cl sockerlag (2:1)
4 droppar saltlösning (1:4)
Oh, intressant, hamnar genast på att-göra-listan!

Bastardo

Medlem
Klackarna i taket … i dag är World Cognac Day!

Lot 83 VT.jpeg

Mexikanaren

Medlem
1780592305710.png

Rekommenderas starkt! Hampden Pagos och Malmö Chokladfabrik med havssalt

Funky jamaikansk rom som lagrats i sherry fat (från Bodegas Fundador, dvs inga "spiced" fat, om man vill vara specifik så har de legat på oloroso-fat) + mörk (inte jättebitter) choklad med stora bitar flingsalt för den där saltiga explosionen.

Livet kunde varit värre! Definitivt den bästa "neat sipping" romen som jag testat! (Starkt partisk för Jamaica)

Last edited:
Toppen