Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Idag tipsar vi varandra om vinprovningar

zippan

Medlem
Jag fortsätter ensam att mata på med mina tips här ;)

Moulin Touchais - unik provning! via VinUnic

26 Januari
Stockholm
895kr

"Vinerna kommer direkt från Moulin Touchais vinkällare i Loire: årgångar 2005, 2003, 2001, 1991, 1985 och 1968
samt en unik och exklusiv överraskning!"
Nu så här 4 år senare.

Har en i min närhet som fyller 30 i år. Så 1991 fastnade mina ögon på. Drack du eller någon 91an vid denna provning eller senare?
319 pistoler på bolaget idag lockar som årsvin.
 

Fredrik L

Medlem
Nu så här 4 år senare.

Har en i min närhet som fyller 30 i år. Så 1991 fastnade mina ögon på. Drack du eller någon 91an vid denna provning eller senare?
319 pistoler på bolaget idag lockar som årsvin.
Jag har druckit en hel del gamla årgångar Moulin Touchais, men minns inte om jag har druckit just 1991. Dock har alla jag druckit alltid varit goda, så det är nog ett bra köp oavsett årgång tänker jag.
 
Jag har druckit en hel del gamla årgångar Moulin Touchais, men minns inte om jag har druckit just 1991. Dock har alla jag druckit alltid varit goda, så det är nog ett bra köp oavsett årgång tänker jag.
tror vi drack en 1959 hemma hos @Patrik Sellin på BYOB som var finfin. Själv har jag glömt en flaska Moulin Touchais 1998 i frysen men den klarade det med med bravur! verkar vara tåliga grejer. Trevlig present till en 30-åring också!
 
Trådskapare
Tomas Lindblom

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Nu så här 4 år senare.

Har en i min närhet som fyller 30 i år. Så 1991 fastnade mina ögon på. Drack du eller någon 91an vid denna provning eller senare?
319 pistoler på bolaget idag lockar som årsvin.

Jag letade lite efter mina anteckningar för att se om jag hade något mer att kommentera, men tyvärr. Minnet sviker mig. Kul present till en 30-åring! Hade jag själv blivit glad för :).
 
Toppen