Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Inköp av lite bättre champagne på Systembolaget

Jag har bara provat Grande Anneé 2004 av dessa tre. Den var väl ganska bra, men jag vill tyvärr minnas att jag var lite besviken (troligtvis mest eftersom den kom efter den förträffliga 2002:an).

Men tråden gav mig idén att prova FdP 2006. Jag har bara druckit FdP en gång (minns ej årgång), för några år sedan, och jag vill minnas att jag tyckte rätt så bra, faktiskt.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Magnum eller methusalem?
Hade fingret på magnumknappen flera gånger men fegade ur i sista stund och gick på svenssonvarianten med tre i blandlåda :(

Det har nämligen inkommit en del kritik från familjens överhuvud om vilka summor som lagts (investerats) i vin på sista tiden. Tydligen skall det vara i någon sorts proportion till andra inköp så som heminredning, vinterdäck, barnkäder och annat.
Man kan ju inte dricka varken vinterdäck eller vardagsrumsbord men det argumentet biter konstigt nog inte.

Livet är helt enkelt orättvist ibland, jag får helt enkelt hoppas på att lyckas få snylta på någon annans magnum när det blir dags... Jag tror mig veta var det kan finnas några stycken... :)
 

kayaker

Cyklist
Det var en speciell "kampanj" man gjorde på ett mindre antal flaskor och enbart i Sverige den officiella försäljningen har precis startat. Om jag minns rätt kostade FdP 2005, 799SEK.
Både 2005:an och 2006:an släpptes för 599:-. 2006:an fanns t.o.m. kvar och hann bli prishöjd till 601:-.
899:- är fånigt.
 

magnum

Epernay, Frankrike
Både 2005:an och 2006:an släpptes för 599:-. 2006:an fanns t.o.m. kvar och hann bli prishöjd till 601:-.
899:- är fånigt.
Korrekt, priset sänktes från 2004 till 2005 mitt minne som svek, 899SEK känns lite högt. 52 € på plats.
 
Toppen