Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Inte så PET-noga

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Inte så PET-noga

Ja, själva begreppet "fredagsmys" målar ju upp bilden av att vrida plastkorken av en petflaska rött, grilla en marshmallow över ett doftljus och bara myyyyyyyyysa i husvagnen.
 
Trådskapare
V

vintjej

Medlem
SV: Inte så PET-noga

Krug skrev:
Ja, själva begreppet "fredagsmys" målar ju upp bilden av att vrida plastkorken av en petflaska rött, grilla en marshmallow över ett doftljus och bara myyyyyyyyysa i husvagnen.

LOL. Ja, det är något med det där fredagsmyset *ryser*. Det kryper i kroppen på fredagarna när jag hämtar ungarna från dagis och föräldrarna babblar om sitt fredagsmys. Vet ni förresten vad "mysrester" är? En annan term jag lärtmig som förälder.
Och just ja, det optimala beviset på att ett vin är gott ärtydligen om någon som inte gillar vin kan klunka i sig det.
Men jag tror att den typen av recension skulle sälja vin som fan. Det är ju det folk vill ha liksom.
 

J.S.

Medlem
SV: Inte så PET-noga

Riktigt,riktigt läskigt...ugnsgratinerad fläskfilé med grädde och rödtjut i petflaska därtill...Måste va nånting som serveras i helvetet!
 

CH

Medlem
SV: Inte så PET-noga

Vilken fegis. Alla kommentarer måste godkännas av honom innan de publiceras. Jag som precis skrivit ett så snällt och trevligt svar.
 

bmf

Medlem
SV: Inte så PET-noga

Börjar inse att man nog måste införskaffa en en plyschoverall till fredagsmyset. Gärna i vinrött. Oj vad mysigt att få knäppa upp skjortan och glida in i en plyschoverall efter jobbet.
 

kayaker

Cyklist
SV: Inte så PET-noga

CH skrev:
Vilken fegis. Alla kommentarer måste godkännas av honom innan de publiceras. Jag som precis skrivit ett så snällt och trevligt svar.
Han kan vara allmänt okunnig också. Jag tror att kommentarsmodereringen är påslagen per default.

Edit: "Kan vara" används för att vara diplomatisk.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Inte så PET-noga

CH skrev:
Vilken fegis. Alla kommentarer måste godkännas av honom innan de publiceras. Jag som precis skrivit ett så snällt och trevligt svar.

Kanske något för Vinklubben att ta efter, d v s ha kolla på inlägg som görs ;D
 
Trådskapare
V

vintjej

Medlem
SV: Inte så PET-noga

J.S. skrev:
Riktigt,riktigt läskigt...ugnsgratinerad fläskfilé med grädde och rödtjut i petflaska därtill...Måste va nånting som serveras i helvetet!

Nu får du en föraning om vad som väntar...:D
 
Trådskapare
V

vintjej

Medlem
SV: Inte så PET-noga

CH skrev:
Vilken fegis. Alla kommentarer måste godkännas av honom innan de publiceras. Jag som precis skrivit ett så snällt och trevligt svar.

Men det måste jag försvara. Jag har den också påslagen, en massa människor försöker göra smygreklam och spammar annars.
Men jag har också skrivit en snäll kommentar som väntar på moderering.
 

kayaker

Cyklist
SV: Inte så PET-noga

Live Traffic Feed i högermarginalen är lite småintressant. Det är många besök som ser ut ungefär som de här två:
Live Traffic Feed
Göteborg, Vastra Gotaland arrived from finewines.se on "..................... RECEPT O MATEN .....................: Gott rött på PET!"
Uppsala, Uppsala Lan arrived from finewines.se on "..................... RECEPT O MATEN .....................: Gott rött på PET!"
 

Bubblaren

Medlem
SV: Inte så PET-noga

kayaker skrev:
Man behöver inte bo där. Jag kan få det att se ut som om jag hör hemma i t.ex. USA.

Som en tidsmaskin, fast en resemaskin - en sådan vill jag ha. Vill åka ned till de nyfiskade hummrarna i Fjällbacka, omedelbums!
 
Toppen