Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Intressant rea på bolaget

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
SV: Intressant rea på bolaget

El burro grande skrev:
Har ni sett denna:
http://www.systembolaget.se/89325
När den släpptes kostade den ca 370 kr. Sedan sänktes den till 249 när den tappade distribution.
Och nu...
Jag var ju bara tvungen att beställa hem några. Återstår att se om man får dem.

Prisvärt! ::)

Det är ju billigare en ett glas på krogen, konstigt att SB inte spärrat internetbeställningar natt till lör och söndag. Jag menar att det blir brott mot alkohollagen... ;D
 

Dovberg

Medlem
SV: Intressant rea på bolaget

Kan det verkligen vara samma vin? För Tsarine brut rose kan man beställa hem för 279 kr. Vore helt ologiskt om det var en sån priskillnad bara för att de har olika artikelnummer. Hur som haver så beställde jag tre flaskor. Helt klart värt pengarna bara för att testa.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
SV: Intressant rea på bolaget

Dovberg skrev:
Kan det verkligen vara samma vin? För Tsarine brut rose kan man beställa hem för 279 kr. Vore helt ologiskt om det var en sån priskillnad bara för att de har olika artikelnummer. Hur som haver så beställde jag tre flaskor. Helt klart värt pengarna bara för att testa.

Notera att http://www.systembolaget.se/89325 (BS, 99 kr) har Samplex AB som leverantör, medan http://www.systembolaget.se/7877 (i butik 289 kr) har Chris-Wine AB som leverantör. Kan man gissa att Samplex inte längre får nyleveranser och sitter på en restpost som de helt enkelt vill bli av med?
 

Keen

slan
SV: Intressant rea på bolaget

Beställde hem några också.

Är inte Chanoine det som Jos fick halva forumet att köpa 95:an av?
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
SV: Intressant rea på bolaget

Keen skrev:
Beställde hem några också.

Är inte Chanoine det som Jos fick halva forumet att köpa 95:an av?

jo det var det.

jag beställde också ett antal flaskor 8)
 

Jos

Medlem
SV: Intressant rea på bolaget

Skumpagne skrev:
jo det var det.

jag beställde också ett antal flaskor 8)
Chanoine är grym när den inte är korkad, öppnade två korkade igår. Helt sjukt.




Tack för tipset, tror dock inte att mina flaskor dyker upp till det priset... ;)
 

Keen

slan
SV: Intressant rea på bolaget

Jos skrev:
Chanoine är grym när den inte är korkad, öppnade två korkade igår. Helt sjukt.




Tack för tipset, tror dock inte att mina flaskor dyker upp till det priset... ;)

Såg ut på dig igår som att du drack bägge ändå :p
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
SV: Intressant rea på bolaget

Tro inte ni ska få några flaskor till Stockholm för nu la jag in en beställning till. :D Upptäckte att jag markerat den som intressant i Julles bok, han gav den 88p och den har kostade 420 kr då jag antecknade.
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
SV: Intressant rea på bolaget

Crist(al)ian 77 skrev:
:D Upptäckte att jag markerat den som intressant i Julles bok, han gav den 88p och den har kostade 420 kr då jag antecknade.

Om det nu är den och inte den andra rosen som han get 69 i betyg på.
Har druckit tsarine rosen förut och den var helt okej lätt drucken som all annan champagne :)
 

Keen

slan
SV: Intressant rea på bolaget

Vi får väl se när sb börjar behandla beställningarna. Men säkert för bra för att vara sant.
 

Henrik J

Medlem
SV: Intressant rea på bolaget

Beställde några flaskor jag med, får se vad som dyker upp.

Såg att Samplex har lite andra märkliga priser på Tsarine på bolaget också. Cuvée Premium på magnum kostar 400:- exakt (200:- för halvmagnum). Jag är inte bekant med detta vin själv. Hittar det inte ens på Chanoines hemsida så jag vet inte om det ska vara ett dyrare vin än vanliga Tsarine, men enligt vinopedia kostar en magnum av detta vin €82 från Tyskland.
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Intressant rea på bolaget

Henrik J skrev:
Beställde några flaskor jag med, får se vad som dyker upp.

Såg att Samplex har lite andra märkliga priser på Tsarine på bolaget också. Cuvée Premium på magnum kostar 400:- exakt (200:- för halvmagnum). Jag är inte bekant med detta vin själv. Hittar det inte ens på Chanoines hemsida så jag vet inte om det ska vara ett dyrare vin än vanliga Tsarine, men enligt vinopedia kostar en magnum av detta vin €82 från Tyskland.
www.Tsarine.com Titta under "collection", står överst!
 

chamkat

Medlem
SV: Intressant rea på bolaget

Hejhej,

Det här blir min först post! Har läst och "lurkat" runt men nu nu måste jag ju skriva lite. Tack för bra tips! Beställde ett par lådor. Ringde Samplex och frågade varför det var så billigt, de hade tydligen ett litet restlager kvar så vi får väl se om det är värt. Kan ju ha legat rätt länge, vet inte när importen övergick till Chris Wine men det bör ju vara ett par år. Kanske skulle köpa en Rose från CW också för att jämföra =]

/M
 

perpro

Medlem
SV: Intressant rea på bolaget

Artikeln kom först 2007 så den bör väl inte vara äldre än så.



Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
SV: Intressant rea på bolaget

chamkat skrev:
Hejhej,

Det här blir min först post! Har läst och "lurkat" runt men nu nu måste jag ju skriva lite. Tack för bra tips! Beställde ett par lådor. Ringde Samplex och frågade varför det var så billigt, de hade tydligen ett litet restlager kvar så vi får väl se om det är värt. Kan ju ha legat rätt länge, vet inte när importen övergick till Chris Wine men det bör ju vara ett par år. Kanske skulle köpa en Rose från CW också för att jämföra =]

/M

Välkommen :D
 
Toppen