Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Intressant rea på bolaget

Keen

slan
SV: Intressant rea på bolaget

Men då låter det som att priset stämmer i alla fall, trevligt.
 

CH

Medlem
SV: Intressant rea på bolaget

Skickade ut länken till mina kollegor och att dömma av hur de svarat på mitt mail så har de sammanlagt beställt strax över 50 fl.
Underar hur många flaskor som fanns på deras lager?
 

Sveprod

Medlem
SV: Intressant rea på bolaget

Jag var idag inom sb för att hämta ut lite annat och passade på att fråga om denna. Den var fortfarande inte slut, och enligt hon jag pratade med så man kunde (troligen) fortfarande beställa. Men hon "varnade" också för att man vet ju inte hur länge de har stått, som hon uttryckte det. Men nu är ju våren på ingång så då är det väl bara att öppna och förhoppningsvis njuta:)
 

Keen

slan
SV: Intressant rea på bolaget

Sveprod skrev:
Jag var idag inom sb för att hämta ut lite annat och passade på att fråga om denna. Den var fortfarande inte slut, och enligt hon jag pratade med så man kunde (troligen) fortfarande beställa. Men hon "varnade" också för att man vet ju inte hur länge de har stått, som hon uttryckte det. Men nu är ju våren på ingång så då är det väl bara att öppna och förhoppningsvis njuta:)


Försökte ta 6 till och fick svar att "Varan är tillfälligt slut".

Typiskt CH att förstöra för oss på forumet :(
 

CH

Medlem
SV: Intressant rea på bolaget

Keen skrev:
Försökte ta 6 till och fick svar att "Varan är tillfälligt slut".

Typiskt CH att förstöra för oss på forumet :(

Men din jävla lallare, du har känt till det i 3 dagar och skyller på mig för att du är så seg med din komplettering?
 

Keen

slan
SV: Intressant rea på bolaget

CH skrev:
Men din jävla lallare, du har känt till det i 3 dagar och skyller på mig för att du är så seg med din komplettering?


Ja, skylla på andra är alltid bättre än att skylla sig själv. Förstår inte frågan :-X
 
SV: Intressant rea på bolaget

CH skrev:
Men din jävla lallare, du har känt till det i 3 dagar och skyller på mig för att du är så seg med din komplettering?

The Rules of finewines.se

1st RULE: You do not talk about finewines.se

2nd RULE: You DO NOT talk about finewines.se
 

CH

Medlem
SV: Intressant rea på bolaget

Först ralijerar vi över bib-maffian och när man tipsar dem om något utanför deras prisbild som de faktiskt köper så får man skit för det.
 

Keen

slan
SV: Intressant rea på bolaget

CH skrev:
Först ralijerar vi över bib-maffian och när man tipsar dem om något utanför deras prisbild som de faktiskt köper så får man skit för det.

Du menar att det är bib-kramare som får köpa skumpa till vrakpris? Skandal! Banna honom!!!
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Intressant rea på bolaget

CH skrev:
Först ralijerar vi över bib-maffian och när man tipsar dem om något utanför deras prisbild som de faktiskt köper så får man skit för det.
Man kan nog tycka att du kunde använt tiden till att försöka importera din SQN istället ;)
 
SV: Intressant rea på bolaget

är i alla fall glad för att jag såg tipset redan i lördags och hann beställa två lådor. Blir perfekt nu när värmen förhoppningsvis är på väg... Om flaskorna legat sedan 2007 eller ej lär väl inte spela någon större roll så länge korkarna har hållit tätt. Torde vara den billigaste roséchampagnen som sålts på väldigt länge i Sverige...

Ändåmålet helgar medlen. Om CH kan omvända några boxdrickare med ett tips tre-fyra dagar efter att infon gått ut på detta forum vore det väl en välgärning? 8)
 

Dexter

Medlem
SV: Intressant rea på bolaget

Ordrarna som gick i väg i från butiken i dag kl 10:00 blev nollade. Så de är troligen slut nu.
Så de som valde butiker som har orderdag måndag leverans onsdag kanske får sina...
 

perpro

Medlem
SV: Intressant rea på bolaget

Dexter skrev:
Ordrarna som gick i väg i från butiken i dag kl 10:00 blev nollade. Så de är troligen slut nu.
Så de som valde butiker som har orderdag måndag leverans onsdag kanske får sina...

Hmm, fan. Min butik brukar få sina leveranser på torsdagar tror jag. Det syns inget på statusen på webben ännu (bara "behandlas"). Är det först när butiken har ändrat statusen jag märker detta?
 

CH

Medlem
SV: Intressant rea på bolaget

Dexter skrev:
Ordrarna som gick i väg i från butiken i dag kl 10:00 blev nollade. Så de är troligen slut nu.
Så de som valde butiker som har orderdag måndag leverans onsdag kanske får sina...

Surt, inte nog med att jag inte får några flaskor för egen del men jag kommer få hela BIB-maffian efter mig också.
 

perpro

Medlem
SV: Intressant rea på bolaget

CH, du kan ju trösta BiB-vännerna med
http://www.systembolaget.se/22794 - Rosé på kartong, sänkt från 49 kronor till mer rimliga 31 kronor. För en liter! Passar som sällskapsdryck...eller som grönsak enligt Systembolaget. (Diskret, lätt bränd doft/smak....mmm)

Jag blev lite intresserad av detta. Man kan ju inte se prissänkningarna på beställningssortimentet på Systembolagets webb. Men jag hade kvar ett excelark med alla priser från december, och körde den mot den aktuella listan. Jag hittade mycket riktigt Tsarine Rosé men även följande exempel (inget speciellt dock):

Il Palagione di Rota & Comotti Antajr
http://www.systembolaget.se/72123
70kr nu, 200kr i december -65%

Tsarine Rosé -60% dårå

Lagunilla Optimus
http://www.systembolaget.se/71287
179kr nu, 399kr i december, -55%

Rätt många Samplex har sänkts. Exempelvis Tsarine Cuvée Premium Brut -40%
http://www.systembolaget.se/89266


Lite mer otippad är prishöjningen på Ch. Canon (95497) från 498kr till 699kr. Trots att de har ett knappt hundratal i lager sen september 2011....

Är lite sugen på att göra en databas av detta, så att man kan se när det blir fyndläge i beställningssortimentet.
 
SV: Intressant rea på bolaget

Äsch sicket oflyt, beställde två flaskor i lördags tillsammans med lite rött. Allt var i butik i går onsdag utom Tsarinerna så de lär väl inte dyka upp heller. Någon som har fått sina?

perpro skrev:
Är lite sugen på att göra en databas av detta, så att man kan se när det blir fyndläge i beställningssortimentet.

Det vore ju ett utmärkt projekt, hur får man tillgång till priser i excelformat?
 

Keen

slan
SV: Intressant rea på bolaget

Beställde också i lördags, får se hur det går. Glömde bort det där att det beror på när butikerna behandlar beställningar, jävla idioti för övrigt, och inte när man la beställningen.

På SB.se står detta:

Datum Tid Händelse
2013-04-06 12:20 Behandlas
2013-04-06 12:18 Obehandlad
 

CH

Medlem
SV: Intressant rea på bolaget

Keen skrev:
Beställde också i lördags, får se hur det går. Glömde bort det där att det beror på när butikerna behandlar beställningar, jävla idioti för övrigt, och inte när man la beställningen.

På SB.se står detta:

Datum Tid Händelse
2013-04-06 12:20 Behandlas
2013-04-06 12:18 Obehandlad

Samma för mig så jag antar det är kört för oss båda.
 
Toppen