Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Intressant rea på bolaget

perpro

Medlem
SV: Intressant rea på bolaget

Mina blev frisläppta - vad nu det betyder - och skall vara på väg idag.

Det finns en länk på Systemet med filer på sortiment och lager i Excel och xml-format. Gäller bara att hitta tid att scripta upp det. När barnen flyttar hemifrån år 2030 kanske?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 

Keen

slan
SV: Intressant rea på bolaget

CH skrev:
Samma för mig så jag antar det är kört för oss båda.

plus att det står såhär också: "Denna beställning innehåller en eller flera varor som utgått ur sortimentet."


Idiotsystem de håller på med. Lackar. :mad:
 

Jos

Medlem
SV: Intressant rea på bolaget

Keen skrev:
Beställde också i lördags, får se hur det går. Glömde bort det där att det beror på när butikerna behandlar beställningar, jävla idioti för övrigt, och inte när man la beställningen.

På SB.se står detta:

Datum Tid Händelse
2013-04-06 12:20 Behandlas
2013-04-06 12:18 Obehandlad
menar du att den som det står Behandlas på troligen kommer?
 

ErikG

Trött...
SV: Intressant rea på bolaget

Så här står det på min... :(

"Denna beställning innehåller en eller flera varor som utgått ur sortimentet.
Datum Tid Händelse
2013-04-06 08:48 Behandlas
2013-04-06 08:48 Obehandlad
Men det står även "Vi har bekräftat din beställning" Så jag är lite konfunderad?
 

Jos

Medlem
SV: Intressant rea på bolaget

Ah, nu är jag med. Loggade in på SS via mobilen och klickade aldrig in på beställningen. Ser nu att den andra beställningen jag lade i måndags inte kommer, - står att den innehåller varor som utgått.

Får hoppas på den jag lade i lördags i butik kommer i alla fall.
 

Dovberg

Medlem
SV: Intressant rea på bolaget

Jag beställde i lördags och fick mess precis om att mina tre flaskor har kommit. Så dem som beställde i lördags borde få sina snart.
 

Keen

slan
SV: Intressant rea på bolaget

Dovberg skrev:
Jag beställde i lördags och fick mess precis om att mina tre flaskor har kommit. Så dem som beställde i lördags borde få sina snart.

Till vilket bolag, och vilken tid beställde du i lördags?
 
SV: Intressant rea på bolaget

Jag beställde också fyra flaskor häromdagen. Får bara hoppas att de är godare än Jeanmaire, för annars vet jag inte vad jag skall göra med det... ;)
 

Jos

Medlem
SV: Intressant rea på bolaget

chamkat skrev:
Beställde i söndags då och idag kom 6 Magnum men rosén blev nollad.
Ok vad vi vet är alltså att lördag är sista dagen det gick att beställa. Får man se om kl 12-ish var för sent eller inte snart då.... :)
 

Keen

slan
SV: Intressant rea på bolaget

Jos skrev:
Ok vad vi vet är alltså att lördag är sista dagen det gick att beställa. Får man se om kl 12-ish var för sent eller inte snart då.... :)

Vilket bolag beställde du till?
 

Jos

Medlem
SV: Intressant rea på bolaget

Keen skrev:
Vilket bolag beställde du till?
Haha... Det tror du jag skriver här innan jag hämtat!? ;D
Ett bolag jag passerar med bilen på vägen hem från jobbet är det enda jag säger...
 

Keen

slan
SV: Intressant rea på bolaget

Jos skrev:
Haha... Det tror du jag skriver här innan jag hämtat!? ;D
Ett bolag jag passerar med bilen på vägen hem från jobbet är det enda jag säger...


Tänkte mer på när det bolaget behandlar beställningar, tänker inte sno dina viner :D
 

Jos

Medlem
SV: Intressant rea på bolaget

Keen skrev:
Tänkte mer på när det bolaget behandlar beställningar, tänker inte sno dina viner :D
Du nej men CH kanske sprider det till sina BiB-vänner.
 

Sveprod

Medlem
SV: Intressant rea på bolaget

Systembolagets beställningsrutiner är rena lotteriet. Spelar mindre roll när DU lägger ordern, utan det är när ditt LOKALA BOLAG behagar skicka vidare din order till leverantören. Så i princip spelar det ingen roll om man la in ordern lördag fm eller om du la den tisdag morgon (då Systembolaget tydligen fick besked från leverantören att de var slut). Har varit med om detta ett flertal gånger med whiskysläpp som man suktat efter och då har jag ofta haft marginalerna med mig så jag har kanske inget rätt att klaga på att jag blev utan denna gången trots att jag "egentligen" beställt före många andra som nu kommer att få skumpan. Hoppas den är för gammal och bara duger till att vaska..;) surt sa räven, haha
 

Keen

slan
SV: Intressant rea på bolaget

Jos skrev:
Du nej men CH kanske sprider det till sina BiB-vänner.

Det har du rätt i! Fyfan!


Sveprod skrev:
Systembolagets beställningsrutiner är rena lotteriet. Spelar mindre roll när DU lägger ordern, utan det är när ditt LOKALA BOLAG behagar skicka vidare din order till leverantören. Så i princip spelar det ingen roll om man la in ordern lördag fm eller om du la den tisdag morgon (då Systembolaget tydligen fick besked från leverantören att de var slut). Har varit med om detta ett flertal gånger med whiskysläpp som man suktat efter och då har jag ofta haft marginalerna med mig så jag har kanske inget rätt att klaga på att jag blev utan denna gången trots att jag "egentligen" beställt före många andra som nu kommer att få skumpan. Hoppas den är för gammal och bara duger till att vaska..;) surt sa räven, haha


Ska bara köra passagen hädanefter, egentligen så vet jag ju det...
 
Toppen