Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Intressant rea på bolaget

MD

Medlem
SV: Intressant rea på bolaget

Det har inget med att göra "när butiken behagar" skicka iväg ordern. Ordern går iväg automatiskt vid ett bestämt klockslag på butikens orderdag och olika butiker har olika många orderdagar beroende på hur många dagar dom får leveranser och dessutom olika dagar för olika leverantörer.

Jag beställde till Passagen i helgen, men har ingen förhoppning om att få några flaskor längre... får spara pengarna till auktionen istället.
 

Sveprod

Medlem
SV: Intressant rea på bolaget

Som av förstår det är en del bolag kundvänliga och skickar iväg beställningar när någon önskar det (kan man gissa där det antingen finns någon medarbetare som har speciellt vin eller whisky-intresse..eller på mindre bolag där man inte har lika många "specialare" mens andra låter tiden gå till den dag och tid som man valt ut. Så nog tycker jag att man kan säga att ordern går när det behagar monopolet..
 

Dovberg

Medlem
SV: Intressant rea på bolaget

Poppade en precis för att testa. Kunde inte vänta till helgen. Nougat, jordgubbar, äpplen och vanilj. Gräddig, fet med en diskret fin syra. Inte alls övermogen eller dålig på något sätt. Vill inte strö salt i såren för dem som inte fick tilldelning, men detta är stört bra för 99 kr.
 

Keen

slan
SV: Intressant rea på bolaget

Dovberg skrev:
Poppade en precis för att testa. Kunde inte vänta till helgen. Nougat, jordgubbar, äpplen och vanilj. Gräddig, fet med en diskret fin syra. Inte alls övermogen eller dålig på något sätt. Vill inte strö salt i såren för dem som inte fick tilldelning, men detta är stört bra för 99 kr.


Mnnnggh :mad: :mad: :mad:
 

Jos

Medlem
SV: Intressant rea på bolaget

Dovberg skrev:
Poppade en precis för att testa. Kunde inte vänta till helgen. Nougat, jordgubbar, äpplen och vanilj. Gräddig, fet med en diskret fin syra. Inte alls övermogen eller dålig på något sätt. Vill inte strö salt i såren för dem som inte fick tilldelning, men detta är stört bra för 99 kr.
Gahhh... :eek: :(


El Burro, fick du dina? Poppat?
 

Henrik J

Medlem
SV: Intressant rea på bolaget

Faaan! Beställde mina i lördags vid 0950-tiden och de är inte frisläppta. Då kan man anta att de inte kommer. Brukar kunna lita på det bolaget jag beställde till, de brukar inte fucka upp beställningarna, har alltid fått saker som jag beställt när det varit lotto om man ska få något (exv. Relentless 2008), men nu är det tydligen annorlunda. Beställde även några 2010 W. Fevre 1er Cru Vaillons för nån månad sedan som försvann och som nu är borta ur sortimentet. Blir väl att byta butik och hoppas på bättre tur.
 
SV: Intressant rea på bolaget

Jos skrev:
Gahhh... :eek: :(


El Burro, fick du dina? Poppat?

Det var CHs BiB vänner som fick majoriteten av flaskorna. För de av er som kommer på vinmässan så finns det säkert möjlighet att träffa CH på plats
 

Jos

Medlem
SV: Intressant rea på bolaget

Anders Landström skrev:
Det var CHs BiB vänner som fick majoriteten av flaskorna. För de av er som kommer på vinmässan så finns det säkert möjlighet att träffa CH på plats

Visste det!! BiB-packet som snuvat mig! CH ska få :mad:
 
SV: Intressant rea på bolaget

Mina två beställningar (6+6 flaskor) lagda i lördags vid 11-tiden har båda hittat ut till provinsen i Karlstad. Kommer med stor sannolikhet öppna en flaska i morgon. Återkommer med smaknoter då.
 

chambertin

Medlem
SV: Intressant rea på bolaget

Ni som inte fick några puteljer får trösta er med att flaskan ändå ser förskräckligt ut.
552213.JPG
 

Keen

slan
SV: Intressant rea på bolaget

chambertin skrev:
Ni som inte fick några puteljer får trösta er med att flaskan ändå ser förskräckligt ut.
552213.JPG

Man får alltid servera det blint i svart plastpåse. Skulle dock kunna leva med det om jag fick mina flaskor.
 

Guayabera

Medlem
SV: Intressant rea på bolaget

Min beställning (Lördag kl 8:48) på 6 st har nu kommit. Beställde ytterligare 12 på kvällen runt kl 19:00 till andra bolag. Dessa finns det ännu inget besked om.
 

ErikG

Trött...
SV: Intressant rea på bolaget

magistertony skrev:
Mina två beställningar (6+6 flaskor) lagda i lördags vid 11-tiden har båda hittat ut till provinsen i Karlstad. Kommer med stor sannolikhet öppna en flaska i morgon. Återkommer med smaknoter då.
Bra jobbat systembolaget. Jag beställde vid 9-tiden på lördagen, och får ingenting :mad:
 

CH

Medlem
SV: Intressant rea på bolaget

Fick ett samtal från bolaget som jag beställde till för en stund sedan där de berättade att artikeln har utgått och att det inte går att lägga en beställning.
Damp ner ett mail om att beställningen blivit makulerad ungefär en timme senare så jag får inga flaskor och samma sak gäller alla i bib-maffian.
 

Jos

Medlem
SV: Intressant rea på bolaget

CH skrev:
Fick ett samtal från bolaget som jag beställde till för en stund sedan där de berättade att artikeln har utgått och att det inte går att lägga en beställning.
Damp ner ett mail om att beställningen blivit makulerad ungefär en timme senare så jag får inga flaskor och samma sak gäller alla i bib-maffian.

Vi får se det positivt, då blir det lugnt på vinmässan!
 

Dejzan

Medlem
SV: Intressant rea på bolaget

Jag beställde 6 flaskor i lördags kl 10 men har fortfarande inte hört något, så jag har räknat bort möjligheten. Lärdomen får bli att beställa till rätt bolag i framtiden. Vilket det nu kan vara...
 

Daniel

Medlem
SV: Intressant rea på bolaget

beställde 12st i söndags kl 15.02 och leverans är bekräftad men inte antalet
 
Toppen