Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Investera i Champagne, tips?

Trådskapare
P

peso6700

Medlem
Tack för alla tips och svar!

Jag har sett tipsen om ställen där man kan investera vin men jag vill nog hellre ha flaskorna i hand känner jag.
Det känns ganska trevligt att bli lite av en champagnesamlare i liten skala.

Har bokat 2 flaskor Dom Perignon Rose 2008 för 2876 kr styck med 20%-kampanjen på Arlanda.
Även 1 flaska Dom Perignon 2012 för 1645 kr för det var en maxgräns på 10.000 kr per person på Arlanda (innan rabatten).
Inte jättekul men känns som bra pris ändå.

Sen håller jag mig nog till systembolagets releaser som ni tipsat om. Alternativt om man hittar något skoj när man är på resande fot.
Såg att det var några exklusivare lagringsvänliga champagner som släpps den 8 december så ska försöka vara på hugget.
 
Toppen