Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Köpa några röda 500 kronorsflaskor till källarn

Magikern

Medlem
Om bdx årgångar som 04, 06 08 mer pang för pengen.. The best 2010, men det svider i Skinnet.. Lycka till.. PS.. 2009 överskattad årgång och svindyr..

Domaine De Chevalier och Malartic Lagraviere är exempel på 2009or som har ett bra pris, Latour A Pomerol är en annan. Domaine De Chevalier (det röda) gick för 500 på systemet rätt nyligen
 

Dexter

Medlem
Mina tips om man skulle välja något utanför Europa!

Tout Pres by Far 81823 600kr
Farrside by Farr 76137 500kr
Mullineux 78274 650kr
Porseleinberg 90535 699kr
La Jota 72230 750kr
Domaine de la Cote Blooms Field 99032 566kr ( släpps 20 januari på småpartier)

(Och Château d Ampuis 92091 876kr om man vill ha ett klassiskt vin, släpps även 20/1)
 
Trådskapare
JonasN

JonasN

Medlem
Inte alls krångligt. Hitta en butik som skickar till Sverige bara.
Här är en i Ty som har bra sortiment av Bdx där man hittar en del från -09 och -10 t.ex.
http://www.gute-weine.de/
För Barolo/Barbaresco och Brunello så tittar du förslagsvis här: http://www.barolobrunello.de/

Nu håller jag på att skicka en beställning på 12 flaskor från http://www.barolobrunello.de.
Är det så enkelt att beställa och fylla i alla fälten och sen är man klar, eller måste jag fixa med svensk alkoholskatt själv på den sidan?
Läste i en annan tråd här på forumet att om säljaren står för frakten så ansvarar denne för skatt och dylikt, är så köpsugen just nu att jag inte orkar leta reda på den tråden igen:)
 
Trådskapare
JonasN

JonasN

Medlem
Här är listan som jag satt ihop. Har inte jämfört priser än, tänkte göra det innan jag skickar beställningen, så hojta gärna till om ni tycker jag gör något galet:D
Bezeichnung Menge Einzelpreis Gesamtpreis
3 Stück 84,90 € 254,70 €
3 Stück 79,90 € 239,70 €
3 Stück 34,90 € 104,70 €
3 Stück 54,90 € 164,70 €
 

Pontus

Medlem
Här är listan som jag satt ihop. Har inte jämfört priser än, tänkte göra det innan jag skickar beställningen, så hojta gärna till om ni tycker jag gör något galet:D
Bezeichnung Menge Einzelpreis Gesamtpreis
3 Stück 84,90 € 254,70 €
3 Stück 79,90 € 239,70 €
3 Stück 34,90 € 104,70 €
3 Stück 54,90 € 164,70 €
Har bara druckit de två första. Otroligt bra viner, riktiga höjdare faktiskt. Båda kan konsumeras nu eller med fördel lagras i många år.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Det blev tre flaskor av Barolo percristina 2004 istället.
Tack för hjälpen allesammans, nästa inköp blir definitivt franska viner:)
Då du verkar så oerhört seriös och målmedveten så har jag öppnat upp en särskild plats på forumet i förtid som alla av de mer aktiva medlemmarna har tillgång till och som jag misstänker att även du är intresserad av. Följ länken här! :)
 

Essle

Medlem
Nu håller jag på att skicka en beställning på 12 flaskor från http://www.barolobrunello.de.
Är det så enkelt att beställa och fylla i alla fälten och sen är man klar, eller måste jag fixa med svensk alkoholskatt själv på den sidan?
Läste i en annan tråd här på forumet att om säljaren står för frakten så ansvarar denne för skatt och dylikt, är så köpsugen just nu att jag inte orkar leta reda på den tråden igen:)
Blev aldrig något svar på denna. Bara frakt som tillkommer eller? Inga extra skatter, moms eller andra påslag?
 
Trådskapare
JonasN

JonasN

Medlem
Blev aldrig något svar på denna. Bara frakt som tillkommer eller? Inga extra skatter, moms eller andra påslag?

Skulle också gärna ha svar på detta, jag har antagit att allt är lugnt. Frakten var på 20€.

Såg att denna sidan inte fanns med bland dom "rekomenderade" inne på den länken. Är det någon mer som handlat därifrån? Jag har egentligen ingen aning ens om vilka som fraktar.

Lite godtrogen kanske, men hittills så har dom vart proffsiga och fick ju tips om dom här i tråden.
 

Sundbom

Medlem
Japp. Bara frakten som tillkommer. Aldrig några problem. Skatten ska man betala in själv. Har hört att det finns dom som har glömt det dock.
 

Silex

Medlem
Skulle också gärna ha svar på detta, jag har antagit att allt är lugnt. Frakten var på 20€.

Såg att denna sidan inte fanns med bland dom "rekomenderade" inne på den länken. Är det någon mer som handlat därifrån? Jag har egentligen ingen aning ens om vilka som fraktar.

Lite godtrogen kanske, men hittills så har dom vart proffsiga och fick ju tips om dom här i tråden.
Om du med "handlat därifrån" menar Barolobrunello.de så har jag handlat där några gånger och det har alltid fungerat utmärkt. Stefan Toepler som driver det är mycket är bra att ha att göra med. Det man betalar är flaskor + frakt (försäkring inkluderad i fraktpriset). Sedan skall man enligt lag själv betala in punktskatt. Precis som @Sundbom skriver ovan så känner även jag till folk som glömt göra det och det har tydligen gått bra ändå. Skulle gissa att tullen bryr sig mer om större volymer än enskilda flaskor/lådor.
 
Toppen