Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Köpa vin via andra källor än Systembolaget: regler, transporter och butiker

Mexikanaren

Medlem
Självklart känns frakten ibland. Speciellt om man jämför med handlare i Europa. Men jag har köpt ett par gånger och allt har fungerat felfritt förutom med en svensk säljare som helt enkelt inte skickade sina flaskor till olika köpare. Men där fick jag tillbaka mina pengar.
Men du har inte själv fixat något ledsagardokument eller liknande för dina köp? Tänkte väl främst på risken att paketet fastnar i tullen
 

m_trobeck

Ständigt sökande. Rotlös.
För er som köpt vin via Catawiki, hur tycker ni det har funkat? Tänker då främst på frakten då jag budar på min första flaska på sidan just nu.
Säljaren är lokaliserad i Italien om det spelar någon roll.

Låtsas som om det regnar och hoppas att paketet dyker upp utan att någon säger något?
Jag har köpt 2 gånger därifrån, senaste gången förra veckan så där kan jag inte uttala mig än.
Den första gången funkade bra, vinerna kom till utlämningsstället efter 2-3 veckor. Den säljaren var även den belägen i Italien vilket kändes lite oroande då jag just vid denna tidpunkt betat av ett avsnitt av Krigshistoriepodden där de berättade om Italiensk logistik under WW1. :nagelbitare:
 
Jag har en Catawiki-fråga!

Jag verkar inte få notiser från appen när jag lagt varor på minneslistan.
Jag har slagit på notiser både i appen och i inställningarna på telefonen (Iphone).
Även provat att ta bort och lägga till appen igen.

Någon annan som upplevt detta?
 

m_trobeck

Ständigt sökande. Rotlös.
Jag har köpt 2 gånger därifrån, senaste gången förra veckan så där kan jag inte uttala mig än.
Den första gången funkade bra, vinerna kom till utlämningsstället efter 2-3 veckor. Den säljaren var även den belägen i Italien vilket kändes lite oroande då jag just vid denna tidpunkt betat av ett avsnitt av Krigshistoriepodden där de berättade om Italiensk logistik under WW1. :nagelbitare:
Idag kom flaskorna till utlämningsstället. Inga problem alls.
3 flaskor Larmandier-Bernier ”Longitude” för totalt 420 kr per flaska inklusive frakt.
 

Hardolph

Medlem
Idealwine, någon med erfarenheter?
Hur funkar det? Skeppas det ifrån UK?
Handlat ett par gånger. Första gångerna skickade de med Collissimo eller om det var Cronopost. Då var det meck med försändelsenumret men om man tar bort ett antal av de första och sista siffrorna (minns inte antal, finns på google) så funkade det att spåra.

De senaste gångerna har de skickat med UPS och det har funkat ypperligt.
De skickar ifrån Frankrike. Tar cirkus en vecka ifrån att de skickar.
 

Domaren

Rookie som leker Italien.
Ser ut att vara mycket intressant där. Jag drack mycket Radford Dale back in the days. Bra viner! Sijnn skulle jag vilja utforska mer efter SA-provningen på Grappe. Synd bara att det är 6-kollikrav på allt.
Säg till om du vill vara med på en beställning. Har nog en kollega som kan köpa 2-6 flaskor och då kan man beställa 3 olika lådor.
Bor i Sthlm
 

petterkalle

I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
Säg till om du vill vara med på en beställning. Har nog en kollega som kan köpa 2-6 flaskor och då kan man beställa 3 olika lådor.
Bor i Sthlm
Är helt på om vi kan komma överens om vinerna. Är också invandrad stockholmare med smålandsdialekt. PM:a
 
Toppen