Kommentarer till krönikor [i olika medier]

Diskussion i 'Böcker, tidningar, poddar, föreläsningar m.m.' startad av anders, 16 juni 2008.

1. kayaker

kayaker Cyklist

Då kan du ju anmäla dem allteftersom du får dem blint. :)

Mattias Schyberg gillar detta.
  2. sunqan

sunqan Vinös

Nu har jag inte synat vad hon egentligen anmält, mem jag gissar det är att blogginlägget är förskönande reklam och utan varningstext

3. Klart att det ska anmälas:
    20 år, myndig, röstberättigad och även i landet med Västeuropas strängaste alkohollagar, tillräckligt gammal för att få köpa alkohol. Men hon är inte betrodd av IOGT-NTO

Klart brott mot den gyllene, kristna moralpanikregeln - kul på fel sätt, fel enligt anmälarens något snedvridna moraltänk

Bara tillgången till alkohol är skrämmande. Klart att man kommer hälla i sig allt. Hon är ju inte bara ung, hon dricker alkohol, då dricker man allt. Av samma anledning som IOGT-NTO anmäler glass med champagne i. Klart att man kan trycka i sig 20 liter glass och bli påverkad. RISKEN finns där.

vintomas och chambertin gillar detta.
  4. sunqan

sunqan Vinös

Kom på - dilemmat som finns ligger i skillnaden mellan:
    Jag köpte en flaska mummel från bordeaux. Det var jättegott. Jag kan verkligen rekommendera det.

Och:

Jag fick en flaska mummel från bordeaux av Vinunic (den svenska importören). Det var jättegott. Jag kan verkligen rekommendera det.

5. Uppmärksammade att medlemmar i IOGT-NTO nu driver en namninsamling mot den förhatliga alkoholglassen. Inte så att någon realistisk kan bli påverkad av den men bara det faktum att den innehåller ALKOHOL får blodet att koka. Nu har de ju bara fått 33 namn på listan men med IOGT-NTOs ekonomiska resurser i ryggen kan man driva frågan vidare.

6. Sörplarn

Sörplarn Medlem

Skrämmande, kan man inte få tillbaka dårhusen igen, dom saknas verkligen i dagens samhälle.

StefanAkiko, sunqan, Helen och 2 andra gillar detta.
  7. chambertin

chambertin Medlem

Bra svarat av GB tycker jag !

Sörplarn och Magnus L gillar detta.
  8. Peder

Peder Medlem

Då vet vi varför GB-gubben har röd näsa, han har ätit vuxenglas. Kanske dags att starta en namninsamling för att stoppa GB-gubben som får cirka 965.000 glömda barn i Sverige att må dåligt. Han är ju lika ond som Perikles. :)

StefanAkiko, Sörplarn, Vino fino och 7 andra gillar detta.
  9. kayaker

kayaker Cyklist

Konstigt att de inte gett sig på alla praliner som innehåller alkohol.
    Töntar!

Livermore gillar detta.
  10. vintomas

vintomas Numera lågaktiv bloggare

Märkligt, nog har de fler anställda än så om man ser hur mycket de håvar in på Miljonlotteriet?

11. kayaker

kayaker Cyklist

Höga advokatkostnader? :D

12. Peder

Peder Medlem

Dags att börja agera mot Miljonlotteriet tycker jag. Det är inte rätt att man att man inom Sverige skall få hålla på med denna verksamhet när andra spelbolag måste ha sitt säte utanför Sverige. Vi har faktiskt ett spelmonopol i Sverige och jag skiter i om det är en tradition inom folkrörelsen som det så fint heter. Miljonlotteriet har visat gång på gång när det gäller antalet anmälningar mot sig hur det blir när det kommer ekonomiska intressen in i spelandets värld. Man lurar pensionärer och svaga människor med handikapp in i prenumerationer och jag tycker det är att sko sig på människor som i många fall har det väldigt dåligt ställt.

Jag har publicerat det tidigare men här är mitt samtal med Miljonlotteriet när min mamma blev lurad till prenumeration och inte fick en syl i vädret av deras säljare som bara är intresserad av $$$.

Magnus L gillar detta.
  13. Magnus L

Magnus L urydhtfilgukj

Ge mig en namnlista att signera!

14. vintomas

vintomas Numera lågaktiv bloggare

Livermore och Mats gillar detta.
  15. Gurto

Gurto Medlem

Kunde inte hålla mig från att kommentera och provocera lite i kommentarsfältet :)

Edit: syftade alltså på Anders länk om glassen

Last edited: 25 september 2014
    kayaker, Anders Landström och Vino fino gillar detta.
  16. Michael_M

Michael_M Medlem

Undrar hur IOGT-NTO ställer sig till Anthon Bergs chokladprodukter. Till jul brukar man kunna hitta både "Plommon i Madiera" och "Jordgubbar i Champagne". Jag har ingen aning om det finns alkohol fruktchokladen, men varför tveka. Låt IOGT-NTO stämpla även dessa produkter som djävulens verk.

vintomas och Mattias Schyberg gillar detta.
  17. Mattias Schyberg

Mattias Schyberg Administratör

Ah, kom att tänka på i min ungdom när jag köpte ett gäng påsar likörgodis (spritfyllda chokladkarameller) och tryckte i mig rubbet för att bli full. Det slutade med att jag gick runt och spelade full. :D

18. Peder

Peder Medlem

Lite samtalsinformation från arga människor som blivit uppringda av Miljonlotteriet. Enligt ett av säljföretagen som är anlitade av IOGT-NTO för att kränga lotter så är provision och lön följande:

Källa: http://www.jobbaextra.se/lediga-jobb/annons-855289/telefonforsaljare-till-miljonlotteriet

Lite axplock från "Missat samtal" https://missatsamtal.se/0542410203/

Last edited: 26 september 2014
  19. Frågan är om ironin går fram.

20. Emanuel

Emanuel Instagram; Swedish Champagne Dude

Konstaterar att du glömde "rödvinssås" som finns från flera tillverkare i hyllorna i matbutiken.

Av rent smakmässiga skäl borde det redan vara förbjudet men med en pengastinn lobbyorganisation som IOGT-NTO i ryggen skulle man förmodligen framgångsrikt kunna driva frågan och göra världen en tjänst på samma gång.

Ropen skalla:
    Stoppa såsen - vilken sås - RÖDVINSÅSEN!

StefanAkiko, Vino fino och Mats gillar detta.

Dela sidan