Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Kommentarer till krönikor [i olika medier]

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Det finns ju några klentrogna här som inte riktigt tror på det här med Champagne, jag tycker ni kan ta och läsa den här utmärkta artikeln och sedan skärpa er: http://www.svd.se/8-anledningar-att-dricka-champagne
Frågor på det?
Det lät bra tills det kom till att man skulle begränsa sig till tre glas i veckan och att det går lika bra med Cava eller Prosecco? *Blark* Dubbelfel.

EDIT: Fast de menade nog kanske tre flaskor i veckan?
 

Mattias Schyberg

Administratör
Det måste vara ostronskalen i jordmånen som gör det eftersom det i princip enbart nämns Champagne i artikeln (med lite utsvävningar åt Prosecco och Cava) trots att det handlar om vinstilen i sig. Hög nivå ur ett vetenskapligt perspektiv med andra ord. :rolleyes:
 

Vino fino

Medlem
Det måste vara ostronskalen i jordmånen som gör det eftersom det i princip enbart nämns Champagne i artikeln (med lite utsvävningar åt Prosecco och Cava) trots att det handlar om vinstilen i sig. Hög nivå ur ett vetenskapligt perspektiv med andra ord. :rolleyes:
Är det inte etikettens fantastiska näringsvärde som åsyftas? Jag har förstått att den påverkar metabolismen mycket hos vissa individer. :D
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Jag kan ju tycka att söta jordgubbar och den väldigt torra (för det mesta, jag vet... ;) ) champagnen är en rätt dålig kombination för övrigt.
Kan inte instämma mer, Champagne och jordgubbar är ju lika bra kombo som grapefrukt och mjölk, typ.
Vetefan vad det där kommer ifrån men det har väl att göra med att jordgubbar till champagnen skall signalera någon sorts ouze av lyx och flärd...
 

ChristianB

DipWSET
Så länge det är sött vin i någon form så är jag rätt nöjd med jordgubbar till, men resten går bort! ;)

Det är lite lustigt att läsa sådana där saker dock, för det tas ju ofta på stort allvar av den vanliga vindrickaren. Undrar just om det blir några ringar på vattnet nu till nyår, eller om det försvinner i eterns brus...
 

kayaker

Cyklist
Kan inte instämma mer, Champagne och jordgubbar är ju lika bra kombo som grapefrukt och mjölk, typ.
Vetefan vad det där kommer ifrån men det har väl att göra med att jordgubbar till champagnen skall signalera någon sorts ouze av lyx och flärd...
Wimbledon?
 

Peder

Medlem
Synd att man inte lagt ut den på nätet, men en god anledning att köpa tidningen. Livets Goda #99 2015

Så blir du vinskribent på fem minuter.....

Saxat från punkt 4:

Systembolaget har världens bästa sortiment! Stefan Löfven är en bra ledare! Kicki Danielsson har en hälsosam kosthållning och Berlusconi är en omutbar feminist! Kanske inte, men upprepa mantrat och ös på med mer opium till folket så vinner du snabbt i popularitet och får snart stå på Mitt Kök och hålla mästarklasser om hur man bäst kombinerar modern super-hantverks-appassimento från Apulien till kebab och gorgonzola-pizza.


Bland annat i krönikan så får man lära sig om hur man kan bli hipster super-skribent genom att skippa kostymen och köra med sneakers, toppluva och t-shirt och hålla intressanta soaréer där man kombinerar super-mini-chianti med med schlagerhits och hbtq-certifierade superrätter av kravodlad grönkål.

Jag måste säga trots att man ibland blivit irriterad på en del uttalanden i Livets Goda så är det nog den enda svenska vintidning som levererar och det mycket tack vare Andreas Larsson och Michel Jamais.

PHOTO_20151229_220432.jpg
 
Toppen