Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Kommentarer till krönikor [i olika medier]

Thirsty

Smygnykterist
Hos SvD stod det "finviner". Euronews anger att det är lyxvaror som kostar över € 300 som berörs: https://www.euronews.com/my-europe/...ia-to-ban-luxury-goods-and-energy-investments
Om det är € 300 per flaska, och detta tillämpas i grossistledet ex moms (det står inte tydligt i artikeln), är det ganska många "finviner" som slinker igenom t.o.m. med dagens LVMH-prissättning. Men inte bl.a. Clos du Mesnil eller La Tâche.
Ah, stopp av oligarkernas viner och låter folket få dricka enkla viner à la Dompa, Cristal etc. Humanitärt.

Aftonbladet och fakta säkerhet.. :vägg:
 

Vingubben

Medlem

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Något märkligt beteende av öl- eller kanske snarare aluminiumtjuvar. Lite oklart om de var ute efter panten på burkarna eller metallvärde på aluminiumet.
Så kallade R:are fanns det ju gott om i Götet förr i tiden. Är det måntro en annan form av R:are i form av IOGT-NTO(R) som har uppstått och står bakom detta tilltag? :eek:
 

Thirsty

Smygnykterist
Sav i kk.
715006F6-04F5-4039-88D1-4EC6B6FB93D4.jpeg
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare

YKW

Medlem
Ek är väl normalt en styggelse för naturvinsnördar?

Knappast ek generellt. Övertydlig ekpåverkan däremot, men det gäller väl fler än bara naturvinsnördar?

Jag är också lite nyfiken på varför det är fel att klassa DRC som naturviner, vilket ju kan vara en rätt bred definition.
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Skrattade högt när jag läste detta :D. Vilket marknadsföringsgeni :D

Visa bifogad bild 26248
Så många fel, RC felstavat, på deras egna site så har de till och med stavat producentens namn fel. Endast ett fåtal noter av producentens viner på CT, ingen för detta vin. Måste även beställas i 6-pack.
Intressant att de lovar att skicka hem en flaska att prova om man har en RC hemma.
 

buteljen

Medlem
Inte för att jag är den bästa i världen på varken vin eller PR men att svara på detta sätt känns mer som ett PR-självmord.
Visa bifogad bild 26279

I sammanhanget kan det även vara värt att det är en egenskapad programvara de använder som del av marknadsföringen:
Visa bifogad bild 26280
Ja läste det. MJ brukar vara en nagel i ögat på honom. Själv insåg jag att jag känner igen honom från den gamla goda tiden när jag pysslade med expertsystem och AI (waay back) och han var kopplad till ett software center i Blekinge. Det är tydligen fler som migrerat från IT till vin :D

För övrigt gjorde vi ett sådant vin- expertsystem i Prolog som examensuppgift. Kom ihåg att vi intervjuade ett antal munskänkar för att få tag på logiken kring hur man identifierar ett vin blint haha. Hans system är garanterat från den tiden :D
 
Last edited:

m_trobeck

Ständigt sökande. Rotlös.
Skrattade högt när jag läste detta :D. Vilket marknadsföringsgeni :D

Visa bifogad bild 26248
Jag säljer en tavla från en konstnär som bodde 6 mil söder om Picassos ateljé. Han köpte samma färg som Picasso.
Picassos tavlor är några av de förnämaste och dyraste. Toppnotering 1,5 miljarder.
Motiven är desamma, färgerna desamma och produktionssättet är detsamma.
 
Toppen