Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Krug på krog

Jos

Medlem
Ni som tycker att Krug GC blivit för dyr på SS kan ju alltid få den serverad hos http://www.terrenosvinotek.se/ istället och spara en slant :)

Hyfsat blandad prissättning... La Chapelle -03 för 1190 är ju inte heller ett dåligt krogpris direkt..
 

vintjej

Medlem
SV: Krug på krog

Jos skrev:
Ni som tycker att Krug GC blivit för dyr på SS kan ju alltid få den serverad hos http://www.terrenosvinotek.se/ istället och spara en slant :)

Hyfsat blandad prissättning... La Chapelle -03 för 1190 är ju inte heller ett dåligt krogpris direkt..

Vilket bra tips!
Sjukt bra priser på glas också. Cloudy Bay Sauvignon Blanc för 35 kr liksom...
Dit ska jag definitivt gå.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Krug på krog

vintjej skrev:
Vilket bra tips!
Sjukt bra priser på glas också. Cloudy Bay Sauvignon Blanc för 35 kr liksom...
Dit ska jag definitivt gå.

Inte per glas - utan för 4 cl.
 

kayaker

Cyklist
SV: Krug på krog

Jos skrev:
Ni som tycker att Krug GC blivit för dyr på SS kan ju alltid få den serverad hos http://www.terrenosvinotek.se/ istället och spara en slant :)

Hyfsat blandad prissättning... La Chapelle -03 för 1190 är ju inte heller ett dåligt krogpris direkt..
Om man räknar in resan blir det ändå rätt dyrt... :(
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
SV: Krug på krog

vintjej skrev:
Aha, du hittade infon jag letade om (ang vinomaten).
Det förändrar ju förvisso saken.

Jo vissa priser är helt normala medan vissa är märkligt billiga. Det är ju ändå rätt strange att ta mindre betalt för en flaska Krug på krogen än på systembolaget ???
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Krug på krog

Nä, så strange är det väl inte. De har antagligen haft flaskorna ett tag, det var ju ett par år sen då importören gjorde en drive i stan och du kunde köpa krug GC för 1100 på utvalda ställen runt om i stada. De kanske har några pavor kvar sen dess.
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
SV: Krug på krog

Krug skrev:
Nä, så strange är det väl inte. De har antagligen haft flaskorna ett tag, det var ju ett par år sen då importören gjorde en drive i stan och du kunde köpa krug GC för 1100 på utvalda ställen runt om i stada. De kanske har några pavor kvar sen dess.

Vilket i så fall gör dem än mer värda om de förvarats väl... Utan att gå in på företagsekonomi och EMH så jo, det är märkligt att sälja samma alkoholhaltiga dryck billigare på krogen än på Systembolaget..

Men om jag mot förmodan skulle vara ute och cykla och det inte är konstigt som du säger så borde du kunna ge mig en hel drös med tips på krogar som säljer sina flaskor billigare än Systembolaget.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Krug på krog

Absolut inte vanligt skulle jag vilja påstå, men noppes körde Krug GC för 1100 och något hak till som jag aldrig kmmer ihåg vad det heter, Men de sålde slut sina flaskor ganska fort. Sen att det säkert finns en massa restauranger som har outppdaterade vinlistor därute vet jag av faktum. Men de flesta kör ju konsekvent med sina 350% påslag, men ibland kan man hitta guldkorn. En man som brukar hänga här ibland köpte exempelvis DRC Echezeaux 1978 för, vad var det? kommer inte ihåg... Men under 1000 lappen flaskan på en vägkrog. I varberg fanns det för ett par år sen en krog som sålde Krug 88 för 1200 flaskan etc, etc...
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
SV: Krug på krog

Krug skrev:
Absolut inte vanligt skulle jag vilja påstå, men noppes körde Krug GC för 1100 och något hak till som jag aldrig kmmer ihåg vad det heter, Men de sålde slut sina flaskor ganska fort. Sen att det säkert finns en massa restauranger som har outppdaterade vinlistor därute vet jag av faktum. Men de flesta kör ju konsekvent med sina 350% påslag, men ibland kan man hitta guldkorn. En man som brukar hänga här ibland köpte exempelvis DRC Echezeaux 1978 för, vad var det? kommer inte ihåg... Men under 1000 lappen flaskan på en vägkrog. I varberg fanns det för ett par år sen en krog som sålde Krug 88 för 1200 flaskan etc, etc...

Jo jag vet att det finns sömniga krogar runt om i landet med ouppdaterade vinlistor som säljer gamla årgångar alldeles för billigt men det är ju inte det som jag anmärker på här. Här är det en krog med nyuppdaterad lista(de uppdaterar den kontinuerligt eftersom de ofta byter sina viner i automaterna) som säljer exakt motsvarande vin billigare än SS.

De exempel du ger är viner som det inte funnits någon motsvarighet till på SS senaste 15 åren där det pga. slarv och okunskap kan bli väldiga variationer. Typ; " hmmm... Krug 88? Vad ska vi ta för den? Jag kollar bolaget... De hade bara 98 som de tar 2000 spänn för.. ojoj så mycket betalar väl ingen..? jaja.. jag sätter en tolvhundring då.." Ungefär så.. ;)


Men ok, kanske ska vara tyst istället om sådana här saker så att man kan "fynda" lite "prisvärda" viner då och då ;D
 

Lando

Medlem
SV: Krug på krog

Jos skrev:
De exempel du ger är viner som det inte funnits någon motsvarighet till på SS senaste 15 åren där det pga. slarv och okunskap kan bli väldiga variationer. Typ; " hmmm... Krug 88? Vad ska vi ta för den? Jag kollar bolaget... De hade bara 98 som de tar 2000 spänn för.. ojoj så mycket betalar väl ingen..? jaja.. jag sätter en tolvhundring då.." Ungefär så.. ;)

Mer såna krogar åt folket! :D Hittade ett hotell i Varberg som sålde Krug 88 för 1800 tror jag att det var, men den hade stått framme i solsken Gud vet hur länge så det kändes inte som något bra läge.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Krug på krog

Hotellet nere vid stationen? Visst stod den i en liten glasmonter vid repan?

Om så så var det samma flaska, dock hade de höjt priset de rackarna!
 

Krug88

Medlem
SV: Krug på krog

Krug skrev:
En man som brukar hänga här ibland köpte exempelvis DRC Echezeaux 1978 för, vad var det? kommer inte ihåg... Men under 1000 lappen flaskan på en vägkrog iallafall.
Ditt sinne för detaljer är imponerande...
Det han köpte var DRC Richebourg 78 för 300kr/flaskan på ett hotell i Örebro.
Kom inte ihåg om det var 3 eller 4 flaskor...Jag fick vara med på 2 av dem iallafall ;D
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Krug på krog

Du känner mig. Detaljkunskap om bra saker som händer andra människor är mitt forté. ;D
 

Lando

Medlem
SV: Krug på krog

Krug skrev:
Hotellet nere vid stationen? Visst stod den i en liten glasmonter vid repan?

Om så så var det samma flaska, dock hade de höjt priset de rackarna!

Gästis i Varbers var det, kollade nu och det var 1995 kr, så inte sjukt billigt, men fortfarande billigare än vad man skulle betala på ebay eller liknande.. Sjukt synd på en sån flaska i alla fall.
 

Keen

slan
SV: Krug på krog

Krug skrev:
Du känner mig. Detaljkunskap om bra saker som händer andra människor är mitt forté. ;D

Precis, och eftersom du är en godhjärtad man så blir du bara glad å deras vägnar. Det svartnar inte för ögona av avundsjuka, som det gör för mig i detta fall. Det är stort :D
 
SV: Krug på krog

Eftersom Kungsholmen är så off ;D befinner jag mig inte där så ofta, men känns helt klart som det kommer bli en lunch där inom den närmaste framtiden pga priset på Krugen ;)
 

ae

Medlem
SV: Krug på krog

Pet Sounds på Skånegatan körde Bollinger för 405kr/flaskan förut. Apropå bra priser på resturang.
 
Toppen