Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Krug provning på Grappe 22 november

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Var nog inte helt klipsk då jag döpte den... Fine Wines heter den...
 

Elvis

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Sådär, nu blev jag medlem nr 100. Det borde man väl nästan få en flaska skumpa för! ;)
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Det var ett jävla roffande efter min skumpa! Räcker det inte att jag betalar tusentals kronor per år för att ni ska kunna vara dryga mot mig på nätet? :)
 

Lambo

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Oj trevligt forum jag ramlade in på, kul!

Krug provning låter rejält trevligt. Finns det plats för en hyvens kille till fortfarande?
Måste dock motvilligt erkänna att jag knappast e nån Krug expert, endast druckit standard och -90. Tror Ni man platsar ändå?
Har dock en rejäl mäng årgångskumpa av andra märken på mitt samvete...

Häls Johan AKA Lambo
 

Elvis

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Självklart är du välkommen på provningen, Lambo! Och välkommen till forumet!
 

Lambo

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Wunderbar, räkna med mig!
Finns det fler platser, kan alltid kolla om jag har nån törsig vän som är intresserad.

Härligt med en Krugkväll mitt i denna finansfrossa ;D
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Anmälda än så länge är:
CH
maxistockholm2
v_skogh
Elvis
Krisman
SUPRA
Lambo

Trevligt, nu är vi såpass många att jag kastar in krug -79 i provningen med. Vi kommer med andra ord att testa följande:

Krug 1979
Krug 1985
Krug 1988
Krug 1989
Krug 1990
Krug 1995
Krug 1996
Krug Grand Cuvee (inköpt -96)
Krug Grand Cuvee (inköpt -08)
Krug Rosè

Skulle 1 person till anmäla sig så kommer jag lägga till en Krug -98 med.
Nu börjar det bli riktigt intressant.

Nöjd nu Elvis?
 

Keen

slan
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Fyfan, det där låter bara mer och mer intressant. Får titta djupt i plånboken närmsta veckorna, och kanske skippa några drinkar på krogen, för att se om det skulle funka ;D
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

anders skrev:
Jag avskyr sjuka människor... :mad:

och ändå håller du till här där de absolut sjukaste av dem alla finns.
 

anders

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Visst, men vi håller våra problem inom gruppen och springer inte och gnäller hos doktorn för det.
 

Jos

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Krug skrev:
Det finns en grupp på Ansiktsboken också, där det har skickats ut ett meddelande till medlemmarna. Det är 99 pers medlemmar på den grejen, och är det två som hänger här ;D

Men men, vi fårrän se!

Ja då är det väl fyra nu då..

Fan, blir mer och mer sugen på det där Krugeriet.. Hmm.. borde inte 22a vara lagom till mitt kök är klart..? Jag kanske borde fira det lite.. hmm...
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Jos skrev:
Fan, blir mer och mer sugen på det där Krugeriet.. Hmm.. borde inte 22a vara lagom till mitt kök är klart..? Jag kanske borde fira det lite.. hmm...

Kan inte tänka mig något bättre sätt att fira på. Anmäl dig nu så jag kan få kasta in 98an i provningen med.
 

v_skogh

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Är sugen, inte alls sugen. Eller lite sugen, jo jag är sugen. Eller jo, jag ska med. Gött, sugen är jag nu.
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

v_skogh skrev:
Är sugen, inte alls sugen. Eller lite sugen, jo jag är sugen. Eller jo, jag ska med. Gött, sugen är jag nu.

Du låter ju som ett 5i5 ragg som ser ut som 7 svåra år som man ska ha med sig hem när man tappat kontaktlinserna.
 

v_skogh

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

CH skrev:
Du låter ju som ett 5i5 ragg som ser ut som 7 svåra år som man ska ha med sig hem när man tappat kontaktlinserna.

Du pratar om egna erfarenheter förstår jag. För egen del har jag alltid kunnat vraka och välja bland minst 10 kvinnor per kväll, oftast slutade det med att jag tog med mig två hem...

Typ, nåt sånt.
 

Lambo

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Hellre en Krug i källaren än 2 st 5/5 ragg i sängen...

Och då menar jag en flaska, inte Herr Krug från forumet i källaren.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Lambo skrev:
Hellre en Krug i källaren än 2 st 5/5 ragg i sängen...

Och då menar jag en flaska, inte Herr Krug från forumet i källaren.

Jag uppskattar INTE den rådande Krugbashingstämningen!

Ni kan räkna med represalier!
 
Toppen