Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Krug provning på Grappe 22 november

Lambo

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

En fråga ang provning...

Kör vi blind, halv blind eller öppen provning. En Krug novis som jag lägger min röst på öppen provning.

Vad säger Ni övriga banditer?
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Det finns egentligen ingen plan upplagd för hur det går till. Vi kan ju spåna fritt och se vad alla tycker.

Mitt förslag var att först börja med de 2 Grand Cuvee för att sedan dela upp dem i grupper med 3 st i varje som testas mot varandra.

Någon som har testat alla årångarna får gärna komma med rekomendationer på vilka som bör testas mot varandra och vilka som abolut inte vinner på att ställas mot varandra samt i vilken ordning det är bäst att testa dem i.
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Jag tycker att ni ska ha en helt stängd provning. Ni bjuder in mig som "servitör" och låter mig servera ur maskerade flaskor i svarta glas. Själva sitter ni med hörselkåpor och ögonbindel. Jag skulle aaaaaaaaaldrig komma på tanken att fiffla med flaskor eller innehåll, på hedersord!!
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Sjödin skrev:
Själva sitter ni med hörselkåpor och ögonbindel. Jag skulle aaaaaaaaaldrig komma på tanken att fiffla med flaskor eller innehåll, på hedersord!!

Om nu ditt scenario skulle genomföras så är jag faktiskt bra mycket mera orolig för vad dina fetischer skulle spela oss för spratt snarare än att du skulle fiffla med flaskorna.
Det finns en bild på CJ här i forumet som jag helst inte vill visa i denna tråden eftersom jag inte vill förknippa det med Krug men jag kan tänka mig att det är något liknande du tänkte gör eller? ;)
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Du kan vara heeeeelt lugn.... Ni skulle vara trygga i mina händer.
 

SUPRA

Bäst
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Juhlin om Krug 1998...va' törstig jag blev.

Krug 1998 0809 0 0 0 94 96
Oerhört fascinerande att se hur Krug trots sitt digra upptag av druvor från olika källor lyckats undvika en enda oxiderad druva detta riskabla år. Vinet är fantastiskt fokuserat och misskännligt Krugstämplat. Förförisk mjukhet rakt igenom den eleganta och klassiska smaken som håller ihop som en vältrimmad rysk lagmaskin från 70-talet. Någonstans mellan 89,95 och 96 i karaktär.
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Jag är ju bara en sketen knegare som gillar krug. det kostar mig en förmögenhet att fronta alla flaskor som ska provas.
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

MEN jag har för avsikt att ta med en till provningen. kom nu f-n inte och börja tjata om cdm bara för det har jag inte råd med just nu.
 

Jos

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

CH skrev:
MEN jag har för avsikt att ta med en till provningen. kom nu f-n inte och börja tjata om cdm bara för det har jag inte råd med just nu.

Gör det! Gör det! Gör det!
;D
 
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Ingen som tar med C d Ambonnay till provningen?

Jag blir ju mer och mer sugen på att hänga på, men det krävs nog fet övertalning till fröken Burro att få komma loss.
Ge mig argument och jag skall jobba på det. Kanske kan jag få loss något skoj också men då måste jag få klartecken från min Krugälskande sambo.
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Krug skrev:
Tar du med en CdM 79 så kan jag överväga att haka på...

Vi få väll se vad her N lyckas rota fram till mig men jag tror det blir svårt att hålla priset runt 3000/skalle om jag blandar in cdm

El burro grande skrev:
Ingen som tar med C d Ambonnay till provningen?

Det är ju 3000/skalle bara den flaskan. Är alla på så kan man ju försöka men det är ett överjävligt pris för en flaska.

El burro grande skrev:
Jag blir ju mer och mer sugen på att hänga på, men det krävs nog fet övertalning till fröken Burro att få komma loss.
Ge mig argument och jag skall jobba på det. Kanske kan jag få loss något skoj också men då måste jag få klartecken från min Krugälskande sambo.

Vad är problemet med att ni båda går? knoddar hemma?
 

Lambo

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

C d Ambonnay känns lite överkurs, den förtjänar en egen provning bara den!

CDM däremot låter ju spännande...
 
SV: Krug provning på Grappe 22 november

CH skrev:
Vi få väll se vad her N lyckas rota fram till mig men jag tror det blir svårt att hålla priset runt 3000/skalle om jag blandar in cdm

Det är ju 3000/skalle bara den flaskan. Är alla på så kan man ju försöka men det är ett överjävligt pris för en flaska.

Vad är problemet med att ni båda går? knoddar hemma?
Så är det... annars hade det varit ett givet alternativ.
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

Lambo skrev:
CDM däremot låter ju spännande...

Det är inte helt lätt att lösa det heller men jag kan ju kolla över möjligheten och återkomma med vad det skulle kosta.
 

Elvis

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

SUPRA skrev:
Juhlin om Krug 1998...va' törstig jag blev.

Krug 1998 0809 0 0 0 94 96
Oerhört fascinerande att se hur Krug trots sitt digra upptag av druvor från olika källor lyckats undvika en enda oxiderad druva detta riskabla år. Vinet är fantastiskt fokuserat och misskännligt Krugstämplat. Förförisk mjukhet rakt igenom den eleganta och klassiska smaken som håller ihop som en vältrimmad rysk lagmaskin från 70-talet. Någonstans mellan 89,95 och 96 i karaktär.

Otroligt att den får så högt betyg! Jag håller inte med Juhlin alls. Det är möjligt att Krug 1998 har stor potential men just nu tycker jag att 1996:an är flera klasser bättre än 1998:an.
 

Krisman

Medlem
SV: Krug provning på Grappe 22 november

 
Toppen