Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Lämna era förslag, synpunkter och önstemål här!

admin99

Administratör
Alla förslag, synpunkter eller önskemål mottages tacksamt. Låt oss skapa Sveriges bästa dryckesforum tillsammans!

//Admin
 
Om man skall ha underforum bland de Franska vinerna -är det inte då lika bra att skapa ett för Rhôneviner direkt? Och kanske även Alsace?
 
Trådskapare
admin99

admin99

Administratör
Jo, kanske det, jag har funderat lite på det, det kanske räcker med två underforum Bordeaux och bourgogne, och sen göra en ny forumdel för mousserande viner + champagne.
 

Dejzan

Medlem
Det finns ju ett underforum för auktioner och alternativa inköpskanaler, kan man använda samma forum att tipsa om "vanliga" vinhandlare i utlandet eller har jag helt missat ett sådant forum?
 
Trådskapare
admin99

admin99

Administratör
Vad jag menade menar med alternativa är alternativ till systembolaget. Det kan vara kvalitetsgrossister som F&R wines, Farr, eller en uppsjö andra. Alla tips och recensioner är välkomna.
 

hampus86

Medlem
SV: Lämna era förslag, synpunkter och önstemål här!

Med tanke på vilken fart det är på postandet här ibland, kanske ett chattrum vore lämpligt? Blir ju lite väl långa trådar här ibland, och svårt att hänga med och skriva samtidigt.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Lämna era förslag, synpunkter och önstemål här!

hampus86 skrev:
Med tanke på vilken fart det är på postandet här ibland, kanske ett chattrum vore lämpligt? Blir ju lite väl långa trådar här ibland, och svårt att hänga med och skriva samtidigt.

Håller med! Det blir väldigt lätt OT här och det skulle kanske behövas mer moderering för att hålla det i ordning. Men jag tror inte att någon här riktigt har tid att moderera i någon större utsträckning.

jag kan titta på att lägga in en chatfunktion, eller någon annan för göra det då jag är skräp på detta. Alternativet, som jag hellre ser, är att vi lägger chattandet i chattråden i loungen.
 

hampus86

Medlem
SV: Lämna era förslag, synpunkter och önstemål här!

me sad now! :'( buhu!

nä, men seriöst så blir ju trådarna sjukligt långa, och många inlägg är korta svar som, hehe, haha eller dylikt. Men men, viker mig för majoriteten om detta ej är önskvärt :)
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Lämna era förslag, synpunkter och önstemål här!

hampus86 skrev:
me sad now! :'( buhu!

nä, men seriöst så blir ju trådarna sjukligt långa, och många inlägg är korta svar som, hehe, haha eller dylikt. Men men, viker mig för majoriteten om detta ej är önskvärt :)

Du kan ju itne säga att två svar är "majoriteten" ;D

Vi får väl se till att diciplinera oss lite, men jag kan kolla på en chatfunktion. Det måste finnas någonting därute som är gratis.
 

R.P

Medlem
SV: Lämna era förslag, synpunkter och önstemål här!

Jag gillar inte det där med att blanda ihop chat och forum, men det är bara min ringa åsikt. Och jag kan inte se att det ska behövas någon moderering än så länge, känns mer som att det sitter en liten grupp vinnördar och livsnjutare som diskuterar livets bästa, att det ibland inte följer topic till punkt och pricka tycker jag är charmen med det här forumet.
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Lämna era förslag, synpunkter och önstemål här!

R.P skrev:
Jag gillar inte det där med att blanda ihop chat och forum, men det är bara min ringa åsikt. Och jag kan inte se att det ska behövas någon moderering än så länge, känns mer som att det sitter en liten grupp vinnördar och livsnjutare som diskuterar livets bästa, att det ibland inte följer topic till punkt och pricka tycker jag är charmen med det här forumet.
Kunde inte sagt det bättre själv.
 

EuphoniC

Medlem
SV: Lämna era förslag, synpunkter och önstemål här!

Även om jag inte "chattar" aktivt med er så läser jag det mesta som skrivs och håller även jag med R.P på det han säger.
 
SV: Lämna era förslag, synpunkter och önstemål här!

Ett tips är att ändra i vilken avdelning man ska skriva om man vill klaga på en moderators beslut och PM inte fungerar, nu står det nämligen "flashback" (Och om man ska sno EULAs kanske man ska ändra allt :p)
 
SV: Lämna era förslag, synpunkter och önstemål här!

Chattfunktion känns inte som något jag skulle nyttja på detta forum.
Fel målgrupp för mig om vi inte skapar ett nytt underforum: "Champagne och erotik, koppling i nutid" ;D

Vad som skulle vara extremt intressant och lite utmanande är alternativa kanaler för inköp. Om vi ska få tillgång till intressanta viner så hitta vägar runt SS eller via SS (privatimport) är verkligen något som skulle attrahera personer med vinintresse (och nu pratar jag inte att köpa fulvodka billigt på nätet)
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Lämna era förslag, synpunkter och önstemål här!

carl-johan skrev:
Ett tips är att ändra i vilken avdelning man ska skriva om man vill klaga på en moderators beslut och PM inte fungerar, nu står det nämligen "flashback" (Och om man ska sno EULAs kanske man ska ändra allt :p)

Orka läsa så mycket text! ;D
 

lepatrik

Medlem
SV: Lämna era förslag, synpunkter och önstemål här!

"upper-class drinking" - nej tack :)
Vad stod det förut? for people who enjoys fine wines eller något mer passande. Klassfrågan är lika aktuellt som Lars Ohlys åsikter om credit crunch.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Lämna era förslag, synpunkter och önstemål här!

lepatrik skrev:
"upper-class drinking" - nej tack :)
Vad stod det förut? for people who enjoys fine wines eller något mer passande. Klassfrågan är lika aktuellt som Lars Ohlys åsikter om credit crunch.

Det är rippat från fine & rare wines förra site, det har nog inte någonting att göra med klassfrågan, utan snarare kvalitén på det man dricker. ;)
 

Öhman

Medlem
SV: Lämna era förslag, synpunkter och önstemål här!

Ett underforum med "Provningsanteckningar" vore trevligt.
Här skulle man skriva vinets namn och årgång i rubriken och göra en smakbeskrivning som sträcker sig bortom "jävligt gott". Sen kan andra fylla på med sina synpunkter om vinet.
Detta kunde bli en lite mer strukturerad(men rolig, lärorik och intressant) del av forumet.

Vad säger ni andra?
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Lämna era förslag, synpunkter och önstemål här!

Gustibus skrev:
Ett underforum med "Provningsanteckningar" vore trevligt.
Här skulle man skriva vinets namn och årgång i rubriken och göra en smakbeskrivning som sträcker sig bortom "jävligt gott". Sen kan andra fylla på med sina synpunkter om vinet.
Detta kunde bli en lite mer strukturerad(men rolig, lärorik och intressant) del av forumet.

Vad säger ni andra?

Problemet med underforum är att de ofta blir väldigt "döda", att det är väldigt låg aktivitet i dem och att för många underforum gör siten mer svårmanövrerad och svårare att få grepp om. Jag har tagit bort en massa underforum just för att göra det enklare. Men tycker ni att det finns underlag för detta så visst kan vi prova! Jag tror dock att ett bättre sätt att börja på är med en tråd som kan klistras om intresse finns.

Den måste dock vara strukturerad, gärna så att den som startar tråden drar upp riktlinjer för hur provningsanteckningarna ska skrivas. Gustibus, är du sugen på att starta en sådan tråd?
 
Toppen