Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Lansering vinkällarbutikerna, 1 februari 2013

perpro

Medlem
SV: Lansering vinkällarbutikerna, 1 februari 2013

:D Äh, det är ju bara att logga på systembolaget (om man har tur kommer man ju faktiskt in på den) veckan innan och kolla om det finns något mer. Jag uppskattar att få informationen lite tidigare även om den är preliminär.
 

Dovberg

Medlem
SV: Lansering vinkällarbutikerna, 1 februari 2013

perpro skrev:
:D Äh, det är ju bara att logga på systembolaget (om man har tur kommer man ju faktiskt in på den) veckan innan och kolla om det finns något mer. Jag uppskattar att få informationen lite tidigare även om den är preliminär.

agree
 

perpro

Medlem
SV: Lansering vinkällarbutikerna, 1 februari 2013

fan, jag fick för mig att släppet var i morgon, men det är klart att det var idag. Så dumt. Vilmart är slut på webben, Moulain Touchais -53 lika så (vore kul att testa ett så....moget vitt sött vin för en gångs skull). Kanske lika bra det, eller så blir det en tur till Norstan i morgon.
 

Magikern

Medlem
SV: Lansering vinkällarbutikerna, 1 februari 2013

Beställde Shafer Relentless för 4 dagar och fick beskedet att min beställning var makulerad :mad:

Kan verkligen alla flaskor ha gått åt de första 2 dagarna?
 

Allaboda

Medlem
SV: Lansering vinkällarbutikerna, 1 februari 2013

Min beställning som var bekräftad blev också makulerad. Fick väljande svar från den när jag mailade:

Tack för ditt mejl.
Vid nyhetslanseringen den 1 februari hade vi problem med saldoöverföringen mellan vårt affärssystem och vår webb. Detta ledde till att ett antal beställningar lagda på systembolaget.se, däribland din, godkändes trots att vinet var slut i lager. Vi beklagar och ber om ursäkt för det inträffade. I den mån vinet forfarande finns kvar i lager hos våra butiker kommer nya beställningar att läggas upp, mer detaljerad information än så har jag tyvärr inte i nuläget.

Vi ser för närvarande över hur e-beställningslösningen ser ut och hoppas kunna introducera ett nytt system Inför nästa nyhetslansering.
 

Magikern

Medlem
SV: Lansering vinkällarbutikerna, 1 februari 2013

Allaboda skrev:
Min beställning som var bekräftad blev också makulerad. Fick väljande svar från den när jag mailade:

Jag beställde såpass tidigt att jag inte trodde de var några problem. Man kan inte heller se om vinet finns inne i vinkällarbutikerna heller tydligen. Kanske värt att helt enkelt ringa dit och fråga?

Å andra sidan kanske vinet inte är så fantastiskt trots allt.

Någon som provat?
 

Henrik J

Medlem
SV: Lansering vinkällarbutikerna, 1 februari 2013

Relentless tog slut på nån timme på webben. Mitt på dan var den slut på Regeringsgatan och de sa då att det fanns typ 4 flaskor kvar i gbg. Dessa var borta nån timme senare. In alles var alla åtminstone borta under tidiga eftermiddagen 1/2. När det släpps ett antal på webben och ett antal i vinkällarbutikerna (som med Relentless) så ska man tydligen inte kunna beställa vinerna som ligger på en butik till någon annan butik förrens en vecka senare enligt SB-personalen.
 

Magikern

Medlem
SV: Lansering vinkällarbutikerna, 1 februari 2013

Henrik J skrev:
Relentless tog slut på nån timme på webben. Mitt på dan var den slut på Regeringsgatan och de sa då att det fanns typ 4 flaskor kvar i gbg. Dessa var borta nån timme senare. In alles var alla åtminstone borta under tidiga eftermiddagen 1/2. När det släpps ett antal på webben och ett antal i vinkällarbutikerna (som med Relentless) så ska man tydligen inte kunna beställa vinerna som ligger på en butik till någon annan butik förrens en vecka senare enligt SB-personalen.

Rätt överaskande att vin i den prisklassen går åt så fort i Sverige ändå. Jag var själv tveksam till om vinet var värt pengarna annars hade jag slagit till direkt. Misstänkte att vinet hade lite fruktdrinksvarning vilket kanske är helt fel.
 

Tristanqx

Medlem
SV: Lansering vinkällarbutikerna, 1 februari 2013

Beställde 2 flaskor Relentless prick 10:00 och fick inget, Allt var bekräftat men fick inget ändå.
Websaldo var över 60 flaskor just då.

Ringde kundtjänst och de säger att beställningen går iväg till butiken som du valt som utlämningsställe och de i sin tur inte varit snabba nog att lägga beställning.

Surt
 

Kostjan

Mot bättre vetande
SV: Lansering vinkällarbutikerna, 1 februari 2013

Verkar ju helt sjukt!!!
Kan ju inte stämma, va fan har utlämningstället med bokningen att göra :eek:
Måste va svammel från kundtjänst för att inte slå ner på sin egen förträfflighet
 

Keen

slan
SV: Lansering vinkällarbutikerna, 1 februari 2013

Kostjan skrev:
Verkar ju helt sjukt!!!
Kan ju inte stämma, va fan har utlämningstället med bokningen att göra :eek:
Måste va svammel från kundtjänst för att inte slå ner på sin egen förträfflighet


Håller med, låter helt sjukt! Börjar bli orolig för min Chambertin GC, fast mina hemklickningar av Pontet Cantet och Selosse 02 gick iofs bra.
 

KimHartman

Medlem
SV: Lansering vinkällarbutikerna, 1 februari 2013

Jag la också min beställning när det fortfarande såg ut att finnas gott om flaskor kvar, men fick inga. Kundtjänst var noga med att berätta att trots att det blivit fel med saldot så gick tilldelningen av flaskorna verkligen i den ordning som beställningarna kom in.
 

Håkan

Medlem
SV: Lansering vinkällarbutikerna, 1 februari 2013

När jag beställde ett vin i december blev jag uppringd av kundtjänst som sa att mitt vin tagit slut 4 dagar EFTER beställning och jag därför inte kunde få något vin. Återigen beskylldes butiken som jag valt.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
SV: Lansering vinkällarbutikerna, 1 februari 2013

KimHartman skrev:
Kundtjänst var noga med att berätta att trots att det blivit fel med saldot så gick tilldelningen av flaskorna verkligen i den ordning som beställningarna kom in.

Och du trodde dem?
 

KimHartman

Medlem
SV: Lansering vinkällarbutikerna, 1 februari 2013

vintomas skrev:
Och du trodde dem?

Haha. Ja, i detta fallet låter det rimligt om affärssystemet fungerade som det ska men återkopplingen till webbsaldot strulade. Å andra sidan, vem litar fullt ut på en organisation som - efter jag vet inte hur många webbsläpp - nästan aldrig lyckas få det rätt.
 

Keen

slan
SV: Lansering vinkällarbutikerna, 1 februari 2013

Tur att jag alltid kör passagen för "viktigare" beställningar
 

Speedo77

Medlem
SV: Lansering vinkällarbutikerna, 1 februari 2013

Jag beställde två flaskor Relentless på webben. Blev lite osäker på om jag hade fått dem då jag inte fick någon bekräftelse per mail, men allt gick bra och jag hämtade ut dem i början av veckan. En kollega kom över en flaska.
 

Karl

Medlem
SV: Lansering vinkällarbutikerna, 1 februari 2013

Jag fick både min beställning av Olivet Cuve du Papet och Sammarco bekräftade men inga flaskor kom. Hur svårt ska det vara. Om man har en databas med ett vissta antal flaskor så kan det ju omöjligt vara så svårt att se till att boka upp detta saldo på olika ordrar och därefter, när det är slut, så får man ett avslag på beställningen. Det måste vara så att det finns någon form av manuell hantering däremellan. Inte säker på rutinerna, är det någon som vet?
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Lansering vinkällarbutikerna, 1 februari 2013

Karl skrev:
Jag fick både min beställning av Olivet Cuve du Papet och Sammarco bekräftade men inga flaskor kom. Hur svårt ska det vara. Om man har en databas med ett vissta antal flaskor så kan det ju omöjligt vara så svårt att se till att boka upp detta saldo på olika ordrar och därefter, när det är slut, så får man ett avslag på beställningen. Det måste vara så att det finns någon form av manuell hantering däremellan. Inte säker på rutinerna, är det någon som vet?
Tycker du skall driva på för att få dina flaskor! Låt dem inte komma undan med att skylla på system eller andra avdelningar.
Är det bekräftat skall du kräva leverans!
 

Henrik J

Medlem
SV: Lansering vinkällarbutikerna, 1 februari 2013

Magikern skrev:
Rätt överaskande att vin i den prisklassen går åt så fort i Sverige ändå. Jag var själv tveksam till om vinet var värt pengarna annars hade jag slagit till direkt. Misstänkte att vinet hade lite fruktdrinksvarning vilket kanske är helt fel.

Fast är det verkligen så konstigt? Man kan ju anta att det var någorlunda vinintresserade personer och inte "svenssons" som köpte på sig de flaskorna. WS Wine of the Year (96p) vilket även Livets Goda uppmärksammade i deras nyhetsbilaga och det har även skrivits endel om det på nätet. Priset på SB var ju dessutom lågt i internationell jämförelse. Jag hade räknat med att de 180 (eller vad det nu var) flaskorna skulle ryka ganska omgående. Det finns ju bevisligen folk i Sverige som inte tycker att en femhundring är för mycket för en flaska vin som fått bra utmärkelser med tanke på hur fort det går vid diverse webblanseringar.
 
Toppen